recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modtager sms om mms
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Modtager sms om mms

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Modtager sms om mms
    Sendt: 11-Juni-2017 kl. 19:22
Modtager fra tid til anden en sms om at en af mine kontakter har forsøgt at sende mig en mms som kan ses på tdc.dk/mms/findmms

men når jeg spørger mine kontakter om billedet, så har de intet sendt mig?

Nogen ideer om, hvorfor jeg bliver udsat for dette?


Redigeret af aerik - 11-Juni-2017 kl. 19:29
Til top
karsten86 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karsten86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2017 kl. 19:46
slettet


Redigeret af karsten86 - 11-Juni-2017 kl. 19:46
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2017 kl. 19:47
haha godt ord igen. 

Afsender kender ikke til afsendelse. der er intet i afsenders telefon der skulle sandynligtgøre at der er aafsendt mms. 
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2017 kl. 19:53
Min familie har også modtaget den slags beskeder, der tilsyneladende er sendt fra mig, uden jeg dog har sendt noget.

Den ene gang fulgte min mor linket, og skulle skrive sit telefonnummer for at få tilsendt en kode, men hun fik aldrig tilsendt noget.

Jeg har bedt dem undlade at følge evt. links.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2017 kl. 20:40
Det er jo forholdsvis enkelt. Man kan jo tilgå links via en webbrowser også. Og der kan man jo se hvilket domæne de kommer fra. 

Problemet er hvis der sendes mellem forskellige platforme. Hvis den ene har apple og den anden android. Så er der desværre ikke nogen "universal" løsning til eksempelvis at sende et billede, video eller måske endda en specifik emoji. For så vil den blive afsendt som MMS (Det er noget der kan sættes op i de fleste telefoner også!)

Så det kan sagtens være at der er sendt en alm besked som man måske ikke lige har tænkt over bliver konverteret hvis den ryger på tværs af platforme.

Grunden til at man skal bruge "kode" er for at man kan sikre sig det kun er den pågældende telefonnr der kan se materialet. - det ville være en sikkerhedsbrist af rang hvis mms'er bare lå frit tilgængeligt på nettet hos teleudbyderen!
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2017 kl. 22:29
Normalt får man vel den slags, hvis der er problemer med telefonens MMS-opsætning? Jeg får selv en SMS om problemer med at hente en MMS - som jeg kort forinden har modtaget - konsekvent med alle MMS'er - det virker fint, men får alligevel en fejlmelding efterfølgende - pænt belastende.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 08:19
Denne gang reagerede jeg, da den kom kort efter jeg tændt min telefon efter at have været slukket en uges tid (ferie).
Jeg kom til at trykke på linket, tankefejl, da det nu var fra en kendt kontakt. Kom til en blank side, og blev derfor lidt mistænkelig ved situationen.
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 19:06
Prøv at sende dig selv en MMS og se om du ikke får samme besked. Man modtager jo denne besked når tlf. ikke kan modtage MMS
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 19:08
jeg modteger ugentligt mange mms'er, og så sent som i dag uden problemer
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 03:33
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Prøv at sende dig selv en MMS og se om du ikke får samme besked. Man modtager jo denne besked når tlf. ikke kan modtage MMS


Men hvis man nu ikke har sendt noget, og modtageren alligevel modtager en sådan besked, og telefonen iøvrigt er sat op til MMS og tidligere MMS'er modtaget fint?!
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 07:58
jeg arbejder ude for mobil dækning ( er uden for 14 dag )og kan derfor ikke modtage sms og mms, dem der er mere end en uge gammel vil blive slette ved mobil udbyder. Jeg har telmore og det samme var gældende ved Cbb.

så mon ikke at det samme, der er sket at mobil link du har fået kun virker en vis tid. 





Mvh Jan B
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 08:27
Jeg er cbb-kunde, så det er da ikke utænkeligt, at det er det, der er gældende.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu