recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IP adresse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IP adresse

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IP adresse
    Sendt: 13-Juni-2017 kl. 19:11
Lige et hurtigt spørgsmål:

Vil min harddiskrecorders IP adresse altid være den samme som mit hjemmenetværks IP adresse?

Jeg skal have slået DMZ til i internetrouteren, men mangler at indtaste en IP adresse. Og jeg ved ikke hvilken jeg skal bruge.

LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 20:04
Den får tildelt en ip-adresse af din routers DHCP server.

Hvis du skal kunne tilgå den udefra (formoder at det er det du er ved, når du vil åbne for DMZ), vil jeg på det kraftigste anbefale dig at tildele recordere en fast ip adresse.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Den får tildelt en ip-adresse af din routers DHCP server.

Hvis du skal kunne tilgå den udefra (formoder at det er det du er ved, når du vil åbne for DMZ), vil jeg på det kraftigste anbefale dig at tildele recordere en fast ip adresse.


Klaus

Hej

I routerens opsætningsmenu står der 0.0.0.0 ud for IP-adressen når jeg aktiverer DMZ.
Så jeg ved ikke hvilken IP-adresse jeg skal indtaste? Eller hvor jeg kan se den henne.

At åbne for DMZ ikke måske ikke det smarteste, men vil det ikke kun påvirke selve recorderen og ikke nogen andre enheder på mit netværk? Man kan ikke bruge recorderen til bank eller visakort mv.

Jeg prøver at få TV Anywhere til at virke på min recorder. Panasonic support siger, at DMZ skal være åben. Også selvom jeg er på mit eget netværk inde i soveværelset og vil se optagelser via min mobil.



Redigeret af Steen F. - 13-Juni-2017 kl. 20:54
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 21:25
Hvis du er på lokalnet, har du ikke brug for DMZ......


IP adressen du skal indtaste er recorderens ip adresse. Herefter er den tilgængelig fra alle computere på internet......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 22:14
Okay, men TV Anywhere virker ikke fra min recorder og til min Android telefon eller iPad. Og jeg aner ikke hvorfor. Jeg har skrevet med Panasonic support i 2 måneder (de er langsomme til at svare) og har fået en masse info vedr. opsætning, men intet har hjulpet.
Gad nok vide om det slet ikke fungerer i DK (ligesom i England hvor der er lukket for det).
Bruger du TV Anywhere funktionen, hvor du kan se de optagelser der ligger på recorderen på din mobiltelefon?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 22:32
Nope, har ingen recorder - men okay tjek på netværk routere osv..... :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 02:16
Ok, men hvis du har tid kan jeg måske få dig til at kigge på dette link:

Her beskriver jeg mit problem, og måske har du et forslag til løsning af problemet :-)
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 07:52
Det kommer jo meget an på din udbyder af din internetforbindelse.

Det er ikke alle udbyder der tillader at du kan tilgå dit netværk udefra.

Da der er mangel på IP-adresser er der nogle udbyder der natter IP-adresserne der kommer ud på internettet.

Nogle udbyder kræver at du bliver sat op med Fast-IP adresse på din router i stedet for en dynamisk.

Så jeg ville da snakke med din udbyder, om de overhoved har den mulighed.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 13:51
Hej Per.

Det er egentlig ikke udefra jeg vil tilgå mit netværk. Det er fra lokalnetværk, blot i 2 forskellige rum. Men det fungerer ikke. Og Pana support begynder så at snakke om DMZ, men KlausDM fortæller, at det ikke er nødvendigt med DMZ sålænge det foregår på lokalnetværk. Jeg er lost...
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 16:11
Har du kun 1 routeren, som alt er forbundet til?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Jeg er lost...


Hvis live tv streaming fungerer til andre enheder, men afspilning af optagelser ikke gør, er det næppe netværket det er galt med.
Har du prøvet med flere enheder (andre mobiltelefoner/tablets)?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Har du kun 1 routeren, som alt er forbundet til?

Ja, alt er forbundet til en Icotera IGW3000 fiberboks fra Waoo.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu