recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Enhed der kan konvertere dts til dd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Enhed der kan konvertere dts til dd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Enhed der kan konvertere dts til dd
    Sendt: 14-Juni-2017 kl. 08:21
Jeg har ikke selv haft hænderne i en nvidia shield, men har ladet mig fortælle at den ikke kan converte dts til Dolby, forholder det sig stadig sådan? Eller det var Plex server der ikke skulle kunne.
Hvad med eks kodi på shield?

Jeg ved min Mac kan, men den kan så ikke håndtere 4k.

Hvad er der af muligheder derude?
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 08:49
Det er Plex der ikke kan håndtere DTS. En nVidia Shield med Kodi burde kunne klare stort set alt du smider efter den.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 16:05
Har du da en Sonos Playbar?

Anyway, med SPMC (KODI), sætter du den bare op til transkoding af lyd. Det tager ca 2 sekunder, så er det fikset.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 17:09
Ikke endnu, men er igang med overvejelserne til ungernes rum, så ville gerne lige kende mulighederne:).

Kan kodi på Apple tv også klare den opgave? For det ville faktisk nok være at foretrække ift øvrige apps
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 20:02
Der må jeg være svar skyldig, men jeg tror det dog.
Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 01:06
Mig bekendt kan man ikke konvertere DTS til Dolby Digital, da det er to forskellige lydsystemer.
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Mig bekendt kan man ikke konvertere DTS til Dolby Digital, da det er to forskellige lydsystemer.

Det kan man sagtens (se f.eks. PopCorn MKV AudioConverter).

Præcis ligesom man kan konvertere fra BMP til PNG (eller TIFF, eller GIF). Eller fra FLAC til MP3.

Der vil dog være et (meget lille) kvalitetstab.

Men det lyder lidt overkill at konvertere ét destruktivt komprimeret lydformat til et andet destruktivt komprimeret lydformat. Det ville være smartere at konvertere DTS til LPCM (ukomprimeret lyd) - så vil der ikke være noget kvalitetstab i konverteringen...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 19:40
Heartware - men er der så en enhed der kan konvertere DTS til lpmc? Eller vil det vremmuligt på mit Apple tv.?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2017 kl. 06:51
Måske en mulighed ligger i det jeg allerede har, nemlig mit Apple tv4. Af hvad jeg kan læse mig til og få forståelse af, så kan ATV i sig selv konvertere al surround lyd til Dolby digital 5.1?
Kan nogen bekræfte det?
I setup kan man ihvertfald vælge dd 5.1 som mulighed og når jeg læser op på det står det som at hd og dts omkom etteres til 5.1 dd.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu