recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogle gode alternativer til BenQ W2000 (<10.000)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogle gode alternativer til BenQ W2000 (<10.000)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 11:46
Ikke specielt. Jeg har ikke rigtig fulgt med de sidste par år. Det var mere generelle betragtninger. Andre kan nok byde in med specifikke modeller.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 11:52
evt en brugt Sony vpl 55.

edit: eller vpl 45

Redigeret af p.las - 15-Juni-2017 kl. 11:52
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 14:59
Hvis du ikke har mulighed for at mørkelægge, ville jeg slet ikke tænke i en projektorløsning. Det er langt fra optimalt!
Så hellere finde en fornuftig skærm, og lade den stå på et møbel...


Redigeret af Supergris - 15-Juni-2017 kl. 15:00
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 20:21
Infocus i den bedre ende, leverer også godt billede. Har en selv. Wink
Til top
Jolkro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jolkro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hvis du ikke har mulighed for at mørkelægge, ville jeg slet ikke tænke i en projektorløsning. Det er langt fra optimalt!
Så hellere finde en fornuftig skærm, og lade den stå på et møbel...
Der er ikke plads til noget større end 21 tommer i vores stue, derfor valget af projekter og et motoriseret lærred jeg kan rulle ned når det er serie eller film tid. 

Så jeg leder bare efter den bedste projekter løsning jeg kan få med de begrænsninger der nu er.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 21:01
Det er godt nok første gang, jeg har hørt om nogen, der ikke kan finde pladsen til noget over 21". 
Selvom jeg boede på et kollegieværelse, 2 mennesker, ville der nok kunne findes plads til et tv i ordentlig størrelse.
Lever I i en skotøjsæske, eller er det mere den igen med, at det er Quinden, der bestemmer, og ét tv ikke skal dominere stuen? Jeg spørger blot af nysgerrighed  :)

Det er vist ved, at være nogle dage siden, InFocus havde en model, der var noget, der skulle med i overvejelserne...


Redigeret af Supergris - 15-Juni-2017 kl. 21:09
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Jolkro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jolkro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det er godt nok første gang, jeg har hørt om nogen, der ikke kan finde pladsen til noget over 21". 
Selvom jeg boede på et kollegieværelse, 2 mennesker, ville der nok kunne findes plads til et tv i ordentlig størrelse.
Lever I i en skotøjsæske, eller er det mere den igen med, at det er Quinden, der bestemmer, og ét tv ikke skal dominere stuen? Jeg spørger blot af nysgerrighed  :)

Det er vist ved, at være nogle dage siden, InFocus havde en model, der var noget, der skulle med i overvejelserne...

Jamen, jeg kan da godt uddybe (du spurgte selv Wink ) 
Vi bor i en aflang 3 vær. lejlighed hvor hele nord, syd og øst-siden er glasvinduer fra gulv til loft, vest-væggen bliver brugt til køkken og vi ønsker ikke en skærm i vores soveværelse eller barns værelse.
Vi ser ikke tv, men nyder film og serier især om aftenen, der er dog søndage hvor man godt kan blive fastlåst i sofaen om dagen, derfor ønsket om en projekter der er nogenlunde i dagslys og fylder minimalt.

Håber det mættede din nysgerrighed, vi er jo ikke alle ens og jeg foretrækker en god udsigt frem for en stor skærm foran vinduet. Men jeg elsker dog mine film, så derfor er en projekter med et godt optrækkeligt gråt lærred den bedste løsning jeg kan komme på.

Til top
Jolkro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jolkro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Infocus i den bedre ende, leverer også godt billede. Har en selv. Wink
Jeg kan ikke rigtig se de har lavet en film projekter siden 2008, der må vel være sket lidt siden og jeg skal ikke bruge den til andet end film og serier. Men hvis det er mig der tager fejl, må du meget gerne give mig et hint om hvilken model du mener er god. 
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hvis du ikke har mulighed for at mørkelægge, ville jeg slet ikke tænke i en projektorløsning. Det er langt fra optimalt!
Så hellere finde en fornuftig skærm, og lade den stå på et møbel...

Jeg er fuldstændig enig, en projektor der skal kunne løse den opgave, i en lejlighed med glas fra gulv til loft på 3 af væggene, tror jeg ikke du kan finde 


Redigeret af jespermart - 16-Juni-2017 kl. 00:58
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 11:06
Jeg har valgt en Epson EH-TW6800 som dog ligger lidt over budget på omkring 12.500 kr.
Men de har også en EH-TW6700 model til under 10.000 som har 3000 lumens.

Grunden til at jeg valgte Epson er fordi den havde fået gode anmeldelser og fordi jeg ser regnbuer på enkelthjuls DLP projektorer.

Men Epson har også long throw og derfor passede den bedre til min eksisterende opsætning.
BenQ kan sidde ret tæt på lærred, så man bare er opmærksom på det.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 12:21
De billigere modeller fra Optoma har ret meget lys at gøre godt med. De larmer så også en del, så det skal man lige tage med i overvejelserne. 
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 19:31
Du kommer ikke til at kunne bruge den projektor, når der er lyst, hvis du ikke kan mørklægge lokalet! Hvis jeg ruller gardinerne op i min biograf, så forsvinder billedet jo nærmest!
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu