recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogle gode alternativer til BenQ W2000 (<10.000)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogle gode alternativer til BenQ W2000 (<10.000)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 21:12
Ofte har folk fået gode nye inputs ved at lægge lidt billeder af lokalet ind. Det kan måske kvalificere hjælpen lidt og der kan findes alternative løsninger.

Til top
Jolkro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jolkro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2017 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Ofte har folk fået gode nye inputs ved at lægge lidt billeder af lokalet ind. Det kan måske kvalificere hjælpen lidt og der kan findes alternative løsninger.


Jeg kan bare sige den er østvendt, så der vil ikke komme sol ind når jeg bruger den om eftermiddagen bare lys. Jeg forstår godt brugerne herinde der er oppe og betale en pris på den gode side af 30-40k for en projekter selvfølgelig skal have optimale betingelser. Men det her er mere at finde den optimale løsning til min boligsituation, og er ret sikker på jeg nok skal finde noget jeg bliver ganske tilfreds med :)
Til top
Jofal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jofal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2017 kl. 21:20
Hejsa. Har været i samme situation som dig, med ikke optimalt rum. Havde dengang en jvc hd-250 projektor. Den kunne absolut ikke bruges om dagen. Havde enda en alr skærm "Draper React"

Idag har vi et dedikeret rum med sort velour på vægge og loft og en jvc x5000. Jeg er sort niveau entusiast hvis man kan være det :) endte derfor med et lærrede fra http://www.darkenergyscreens.com/

Har idag et fast ramme lærrede på 92" og det er som at eje et kæmpe OLED tv.

Hvis jeg var dig ville jeg kigge på e5 sådan lærrede "du bliver ikke ruineret" du kan snildt smide en "billig" projektor pp den skærm, og stadig vil du have et billede der overgår bedre projektorer på hvide/ alm. Grå læreder.

Skal siges jeg har ejet 4 lærreder inden jeg endte med det her.

Redigeret af Jofal - 17-Juni-2017 kl. 21:21
Til top
Jolkro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jolkro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2017 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Jofal Jofal skrev:

Hejsa. Har været i samme situation som dig, med ikke optimalt rum. Havde dengang en jvc hd-250 projektor. Den kunne absolut ikke bruges om dagen. Havde enda en alr skærm "Draper React"

Idag har vi et dedikeret rum med sort velour på vægge og loft og en jvc x5000. Jeg er sort niveau entusiast hvis man kan være det :) endte derfor med et lærrede fra http://www.darkenergyscreens.com/

Har idag et fast ramme lærrede på 92" og det er som at eje et kæmpe OLED tv.

Hvis jeg var dig ville jeg kigge på e5 sådan lærrede "du bliver ikke ruineret" du kan snildt smide en "billig" projektor pp den skærm, og stadig vil du have et billede der overgår bedre projektorer på hvide/ alm. Grå læreder.

Skal siges jeg har ejet 4 lærreder inden jeg endte med det her.

Det er præcis det jeg går efter, et godt gråt lærred med 0.9 gain og vil gerne give lidt ekstra for det, da det netop kan bruges til en bedre projekter senere. Så mange tak for fif med http://www.darkenergyscreens.com/ jeg har set at der er nogle rigtig gode lærreder til salg på DBA, for en rimelige penge i forhold til hvad de koster i nypris, men de her ser vilde ud. Shocked 
Til top
Jofal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jofal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2017 kl. 00:56
Som sagt, har jeg ejet lidt forskellige duge. Dark Energy lærredet er uden tvivl den bedste, uden sammen ligning. Ejeren sender gerne en et stort stykke test lærrede så man kan se om det fungere med ens udstyr og lokale.

Til top
Jolkro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jolkro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2017 kl. 01:30
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har valgt en Epson EH-TW6800 som dog ligger lidt over budget på omkring 12.500 kr.
Men de har også en EH-TW6700 model til under 10.000 som har 3000 lumens.

Grunden til at jeg valgte Epson er fordi den havde fået gode anmeldelser og fordi jeg ser regnbuer på enkelthjuls DLP projektorer.

Men Epson har også long throw og derfor passede den bedre til min eksisterende opsætning.
BenQ kan sidde ret tæt på lærred, så man bare er opmærksom på det.

Sjovt jeg slet ikke havde set på EH-TW6700, men den virker da som den helt rigtige model til mig. Jeg har kigget lidt på forskellen med 6700 og 6800 og 6800 har en højere kontrast (bedre sort), er professionelt indstillet, men har dog mindre lumens. Så tror 6700 vil være rigtig fin til mig, kan se webhallen.com har den til 8559 (dog ikke på lager) 
Håber du vil svare på nogle hurtige spørgsmål :)

Hvordan er støjniveauet på din?
Min kommer til at være loftmonteret og sidde ca. 3.5 - 4.00m fra et 100" lærred, det ser ikke ud til at være et problem, korrekt? 

Til top
Jolkro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jolkro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2017 kl. 02:05
Oprindeligt skrevet af Jofal Jofal skrev:

Som sagt, har jeg ejet lidt forskellige duge. Dark Energy lærredet er uden tvivl den bedste, uden sammen ligning. Ejeren sender gerne en et stort stykke test lærrede så man kan se om det fungere med ens udstyr og lokale.

De test videoer jeg har set, ser godt nok meget lovende ud :) 
 
Så ejeren sender gerne et test lærred fra USA? Hvordan returnere man det?
Tror du man kan få det til at virke med et motoriseret lærred, jeg har ikke plads til et fixed.
Til top
Jofal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jofal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2017 kl. 11:05
Jeg skrev blot til dem og kom i kontakt med ejeren Stephen. Han er en super fin fyr, og står meget inde for det produkt han har fået lavet. Om han har fået lavet et motoriseret lærrede er jeg ikke klar over. Mener jeg betalte et lille beløb for prøven. Han skal ikke have den tilbage 😊

Jeg har et motoriseret 86" Draper React, tab tension dug hængende i biffen, som ikke bruges mere. Den skærm er også lavet til dagslys, dog en noget mindre aggressiv dug.

Ved ikke hvor du er fra i landet, men hvis du når til at du skal have noget lignende er du velkommen til at skrive, så finder vi en god pris. Kassen lærredet kommer ud af er hvid.

Redigeret af Jofal - 18-Juni-2017 kl. 15:12
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2017 kl. 20:30
Jeg har fået til opgave, at finde det "perfekte lærred" til 2 af mine kammerater, og overvejer selv, at skifte, hvis der virkelig er noget at hente, da jeg selv har min hjemmebio i stuen.

Kan du oplyse, hvor meget, du måtte slippe for dit lærred, og hvor lang tid, det tog, at få det leveret?
Hvilke lærreder har du prøvet, inden du fandt frem til dette?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Jonez Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jonez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2017 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Jeg har fået til opgave, at finde det "perfekte lærred" til 2 af mine kammerater, og overvejer selv, at skifte, hvis der virkelig er noget at hente, da jeg selv har min hjemmebio i stuen.

Kan du oplyse, hvor meget, du måtte slippe for dit lærred, og hvor lang tid, det tog, at få det leveret?
Hvilke lærreder har du prøvet, inden du fandt frem til dette?

Jeg har som sagt haft lidt forskelligt. Har også været igennem en del forksellige projektorer.
Jeg har ejet almendelige hvide duge med gain 1.0 og 1.2. Så har jeg et Draper React lærrede, som også er et gråt lærrede med "glimmer" for at øge kontrasten. Yderligere har jeg testet en masse forskellige dug prøver, fra alle tænkelige producenter :) fandt ALDRIG noget jeg var rigtig tilfreds med.

Selv i vores mørklagte og MEGET mørke biograf idag, kunne jeg ikke holde ud af bjælker i 16:9 film ikke var helt sorte. Lidt en besættelse egentlig :D

Faldt så over Dark Energy, og tænklte først det lignede noget hokus pokus hjemme knald. Men fandt hurtigt ud af at ejern stod bag sit produkt. Fik derfor tilsendt en lærreds prøve fra Stephen "ejeren".

Smed prøven op på bagvæggen i biffen som er malet mat sort. Tabte kæben da jeg startede en film :D

Det er uden tvivl den største forbedring man kan gøre sig, hvad angår billede og projektor.

Jeg betalte 599$ for et lærrede de allerede havde produceret, så det var små nedsat.
Der var dog fejl på den første dug, men han sendte mig et helt nyt uden beregning!

Jeg ville helt klart hive en dug prøve hjem, og starte en dialog med ham. Der er tale om en konkkurent til Black Diamond, blot til en brøkdel af prisen.

Blot husk ikke at smid prøven om som kontrast til en hvid dug. Øjet er smart, og hvis resten af billedet er på en hvid dug, vil Dark Energy skærmen mangle pop. Når hele lærredet deriomed er Dark Energy Abyss, er det vildt så høj kontrasten er.

Håber det hjalp ;)




Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2017 kl. 10:25
Jo tak, det er lige sådan nogle informationer fra rigtige brugere, der er værd, at tage med i overvejelserne, da det er noget af en jungle, at finde frem til det rigtige lærred, til den rigtige pris!

Hjemmesiden, som du henviser til, bærer absolut præg af, at det er noget hjemmebryg, så jeg har selv været skeptisk.
Priser og de forskellige modeller er ikke nemme at hitte rundt i.

Tusind tak for info, så må jeg prøve, at rette kontakt til ham...  :)


Redigeret af Supergris - 19-Juni-2017 kl. 10:25
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2017 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Jofal Jofal skrev:

Hejsa. Har været i samme situation som dig, med ikke optimalt rum. Havde dengang en jvc hd-250 projektor. Den kunne absolut ikke bruges om dagen. Havde enda en alr skærm "Draper React"

Idag har vi et dedikeret rum med sort velour på vægge og loft og en jvc x5000. Jeg er sort niveau entusiast hvis man kan være det :) endte derfor med et lærrede fra http://www.darkenergyscreens.com/

Har idag et fast ramme lærrede på 92" og det er som at eje et kæmpe OLED tv.

Hvis jeg var dig ville jeg kigge på e5 sådan lærrede "du bliver ikke ruineret" du kan snildt smide en "billig" projektor pp den skærm, og stadig vil du have et billede der overgår bedre projektorer på hvide/ alm. Grå læreder.

Skal siges jeg har ejet 4 lærreder inden jeg endte med det her.

Jeg har selv Jvc X5000, men ifølge hjemmsiden skal men helst have 1400 kalibrerede lumen og det har vores Jvc ikke, er vi heldige roder vi rundt omkring de 1000 lumen, medmindre du hele tiden kører i high mode
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu