recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogle gode alternativer til BenQ W2000 (<10.000)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogle gode alternativer til BenQ W2000 (<10.000)

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2017 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Jolkro Jolkro skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har valgt en Epson EH-TW6800 som dog ligger lidt over budget på omkring 12.500 kr.
Men de har også en EH-TW6700 model til under 10.000 som har 3000 lumens.

Grunden til at jeg valgte Epson er fordi den havde fået gode anmeldelser og fordi jeg ser regnbuer på enkelthjuls DLP projektorer.

Men Epson har også long throw og derfor passede den bedre til min eksisterende opsætning.
BenQ kan sidde ret tæt på lærred, så man bare er opmærksom på det.

Sjovt jeg slet ikke havde set på EH-TW6700, men den virker da som den helt rigtige model til mig. Jeg har kigget lidt på forskellen med 6700 og 6800 og 6800 har en højere kontrast (bedre sort), er professionelt indstillet, men har dog mindre lumens. Så tror 6700 vil være rigtig fin til mig, kan se webhallen.com har den til 8559 (dog ikke på lager) 
Håber du vil svare på nogle hurtige spørgsmål :)

Hvordan er støjniveauet på din?
Min kommer til at være loftmonteret og sidde ca. 3.5 - 4.00m fra et 100" lærred, det ser ikke ud til at være et problem, korrekt? 

Når man kører på fuldt blus, så larmer den en del.

Men jeg synes ikke den er værre end min gamle projektor på energi spare funktionen og der er rigeligt med lys.

Jeg sidder 50 cm foran og nedenunder den og jeg fornemmer den kun, når der er helt stille i filmen. Men det tror jeg næsten ikke du kan finde en projektor som ikke giver lyd fra sig.

Der ser ud som om din afstand godt kunne fungere ifølge projektorcentral.
De angiver afstanden til at være 2,9 - 4,8 meter på 100 tommer lærred

http://www.projectorcentral.com/Epson_Europe-EH-TW6700-projection-calculator-pro.htm
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Jofal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jofal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2017 kl. 11:36



Redigeret af Jofal - 19-Juni-2017 kl. 11:37
Til top
Jofal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jofal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2017 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:




Jeg har selv Jvc X5000, men ifølge hjemmsiden skal men helst have 1400 kalibrerede lumen og det har vores Jvc ikke, er vi heldige roder vi rundt omkring de 1000 lumen, medmindre du hele tiden kører i high mode


Det er korrekt. Men virkeligheden er en anden. Jeg kører i low lamp mode med Iris sat til 8. Billedet er stadig vanvittigt godt, og kontrasten er udover hvad en projektor burde kunne præstere.

Redigeret af Jofal - 19-Juni-2017 kl. 11:40
Til top
Jolkro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jolkro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2017 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Jofal Jofal skrev:

Jeg skrev blot til dem og kom i kontakt med ejeren Stephen. Han er en super fin fyr, og står meget inde for det produkt han har fået lavet. Om han har fået lavet et motoriseret lærrede er jeg ikke klar over. Mener jeg betalte et lille beløb for prøven. Han skal ikke have den tilbage 😊

Jeg har et motoriseret 86" Draper React, tab tension dug hængende i biffen, som ikke bruges mere. Den skærm er også lavet til dagslys, dog en noget mindre aggressiv dug.

Ved ikke hvor du er fra i landet, men hvis du når til at du skal have noget lignende er du velkommen til at skrive, så finder vi en god pris. Kassen lærredet kommer ud af er hvid.

Hej Jofal, har du set min PM?
Til top
Jolkro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jolkro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 18:55
Jeg vil bare hurtigt komme en konklusion til denne tråd hvis andre skulle have lignede tanker eller stå i samme situation som jeg. 
Jeg købte en Epson tw6700 og er utrolig glad for købet. Selv med min ikke så optimale lys situation, bruger jeg kun projektoren på mindste lysstyrke (eco), da den er helt utrolig kraftig. Jeg vil faktisk påstå man får ondt i øjnene om aftenen, hvis man ikke har lysstyrken på eco. Det skal dog siges at jeg sidder forholdsvis tæt på mit 90" lærred og projektoren er kun 260cm fra lærred hvilket også øger skarpheden.  
Med projektoren sat på eco mode ligger jeg overhoved ikke mærke til nogen støj, og de få gange jeg har sat den op på mellem lysstyrke, kan man svagt ane den hvis man lytter, men intet jeg har lagt mærke til. Jeg hader støj fra PC'er faner, så vil sige jeg er rimelig støjfølsom. 
 

Angående lærred fik jeg skaffet et gråt tab tension som jeg ruller ned foran mit store vindue. Det fungere perfekt, tager både noget af lyset og det grå lærred suger lyset fra projektoren til sig, som jeg også nævnte ovenover. 

Alt i alt, er jeg rigtig tilfreds med mine køb og det udstyr jeg valgte, og vil takke alle der hjalp mig til at finde den helt rigtige løsning. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu