recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee - udlevering af personlig kode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee - udlevering af personlig kode

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mirax Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2010
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mirax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee - udlevering af personlig kode
    Sendt: 16-Juni-2017 kl. 15:39
Hej, jeg har været i kontakt med Yousee support på grund af problemer med deres selvbetjening's portal. Supporten kunne ikke gøre så meget, men de kunne oprette en sag til deres specialister. For at oprette en sag, SKAL man udlevere brugernavn og personlig adgangskode til ens Selvbetjening. De vil ikke oprette sagen, før man udlevere adgangskoden!! De siger at de ikke kan afhjælpe problemet medmindre at de har login, så de kan logge på ens profil.
Jeg kontaktede deres klage afdeling, for at høre om dette virkelig var rigtigt, og JA ganske rigtigt, det skal man. Oplyser man den ikke, bliver der ikke oprettet sag til specialisterne.

Jeg synes det er en syg holdning af Yousee... Har andre prøvet dette?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 15:50
Jeg ville:

1) Anmode om bekræftelse på, at ALT, hvad der foretages på dit login indtil sagen er afsluttet 100% er YouSees ansvar. Vil de ikke give denne, så indsend en skriftlig klage.
2) Ændre adgangskoden til 1234
3) Udlevere denne adgangskode
4) Lade dem gøre, hvad de vil
5) Ændre adgangskoden efterfølgende
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Mirax Mirax skrev:

Hej, jeg har været i kontakt med Yousee support på grund af problemer med deres selvbetjening's portal. Supporten kunne ikke gøre så meget, men de kunne oprette en sag til deres specialister. For at oprette en sag, SKAL man udlevere brugernavn og personlig adgangskode til ens Selvbetjening. De vil ikke oprette sagen, før man udlevere adgangskoden!! De siger at de ikke kan afhjælpe problemet medmindre at de har login, så de kan logge på ens profil.
Jeg kontaktede deres klage afdeling, for at høre om dette virkelig var rigtigt, og JA ganske rigtigt, det skal man. Oplyser man den ikke, bliver der ikke oprettet sag til specialisterne.

Jeg synes det er en syg holdning af Yousee... Har andre prøvet dette?

Der har ikke været andet end BØVL med den selvbetjeningsside! Man kan ikke skifte Ekstrakanaler. Dette har stået på siden deres mislykkede forsøg på at sammenlægge den gamle TDC-hjemmeside med den daværende YouSee-side. At skifte Ekstrakanaler skulle egentligt ske fra det gamle TDC-login, men det virker HELLER ikke. At skifte på Bland Selv-Bredbånd, er langt om længe, omsider, endelig kommet op at at køre på den nye selvbetjening. Selvbetjeningssiden er desuden uhyggeligt langsom i optrækket...

Nåh, efter den omgang, så kan du logge på det gamle sted, fortsat:

Desuden, var der for et par dage siden TOTALT nedbrud på sikkerheden: For hvert loginforsøg, en NY YouSee-brugers oplysninger, røg man ind på, og man kunne, hvis man lystede det, ændre i diverse programpakker / Ekstrakanaler, og internet. Der gik lang tid, før der blev lukket ned. Så, jo... Det KØRER for dem!

Og jo. Jeg skulle også aflevere passwordet, da jeg ringede til supporten, og hende, jeg snakkede med, prøvede så at logge ind. Det kunne hun ikke! Jeg prøvede så igen, med min kode. Jeg kunne HELLER ikke! Fik så en ny, som hun sendte pr. SMS. Den virkede HELLER ikke! Så kunne der ikke gøres mere. Først et par timer senere, virkede den nye kode så...


Redigeret af mnielsen - 16-Juni-2017 kl. 17:30
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 16:43
Du kan bede dem nulstille dit kodeord. På den måde kan de få adgang. Jeg har set dem erkende på facebook, at det nok er den bedste fremgangsmåde.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 16:57
Hej Mirax

Hvis der er problemer på en side, når du logger ind og de skal have en specialist til at kigge på det, bliver specialisten nødt til at have dit brugernavn/login, for at kunne logge ind som dig.
Hvordan skal specialisten ellers kunne opleve det samme som du gør?
Hvis du ikke vil,udlevere brugernavn/password, kan specialisten ikke lige ind som dig og dermed er der ingen grund til at oprette en sag til specialisten.

Er det en syg holdning at have?

Dybest set har YouSee dit brugernavn og password - ellers kan de ikke opretholde et site med login. Men supporten har ikke adgang til databasen der indeholder brugernavn/password, netop for at højne sikkerhedsniveauet, så du som forbruger kan føle dig mere sikker.

For øvrigt, havd er der galt i at udlevere brugernavn/password til en supporter? Er du bange for tá de misbruger det og bestiller den dyreste tv pakke i dit navn?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2017 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Mirax Mirax skrev:

Hej, jeg har været i kontakt med Yousee support på grund af problemer med deres selvbetjening's portal. Supporten kunne ikke gøre så meget, men de kunne oprette en sag til deres specialister. For at oprette en sag, SKAL man udlevere brugernavn og personlig adgangskode til ens Selvbetjening. De vil ikke oprette sagen, før man udlevere adgangskoden!! De siger at de ikke kan afhjælpe problemet medmindre at de har login, så de kan logge på ens profil.
Jeg kontaktede deres klage afdeling, for at høre om dette virkelig var rigtigt, og JA ganske rigtigt, det skal man. Oplyser man den ikke, bliver der ikke oprettet sag til specialisterne.

Jeg synes det er en syg holdning af Yousee... Har andre prøvet dette?

Og her er jeg så endnu en gang... Kommer nemlig i tanker om, at jeg har haft problemer på min hjemmeside. Blot en gratis én af slagsen - ikke gratis mere, for nye brugere, men nok om det... Når der er problemer, så skal supporten der OGSÅ have éns logon-oplysninger for at kunne gå ind og efterprøve, hvad man nu måtte have af problemer. Så det får de bare...
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2017 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hej Mirax

Hvis der er problemer på en side, når du logger ind og de skal have en specialist til at kigge på det, bliver specialisten nødt til at have dit brugernavn/login, for at kunne logge ind som dig.
Hvordan skal specialisten ellers kunne opleve det samme som du gør?
Hvis du ikke vil,udlevere brugernavn/password, kan specialisten ikke lige ind som dig og dermed er der ingen grund til at oprette en sag til specialisten.

Er det en syg holdning at have?

Dybest set har YouSee dit brugernavn og password - ellers kan de ikke opretholde et site med login. Men supporten har ikke adgang til databasen der indeholder brugernavn/password, netop for at højne sikkerhedsniveauet, så du som forbruger kan føle dig mere sikker.

For øvrigt, havd er der galt i at udlevere brugernavn/password til en supporter? Er du bange for tá de misbruger det og bestiller den dyreste tv pakke i dit navn?

Klaus
Absolut enig, Klaus. Jeg havde fornylig problemer med, at vælge i mine BlandSelv kanaler på Mit YouSee-siden 
En venlig supporter fik mit login og vupti, så blev problemet løst i løbet af 0 komma 5.
Det er sket nogle gange med samme resultat - hurtig løsning af problemet.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2017 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Mirax Mirax skrev:

Hej, jeg har været i kontakt med Yousee support på grund af problemer med deres selvbetjening's portal. Supporten kunne ikke gøre så meget, men de kunne oprette en sag til deres specialister. For at oprette en sag, SKAL man udlevere brugernavn og personlig adgangskode til ens Selvbetjening. De vil ikke oprette sagen, før man udlevere adgangskoden!! De siger at de ikke kan afhjælpe problemet medmindre at de har login, så de kan logge på ens profil.
Jeg kontaktede deres klage afdeling, for at høre om dette virkelig var rigtigt, og JA ganske rigtigt, det skal man. Oplyser man den ikke, bliver der ikke oprettet sag til specialisterne.

Jeg synes det er en syg holdning af Yousee... Har andre prøvet dette?
Hvordan skulle de kunne løse et problem med dit login, uden at kunne logge ind som dig ?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2017 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Hvordan skulle de kunne løse et problem med dit login, uden at kunne logge ind som dig ?

Det er deres problem - hvis de ikke har et system, hvor de kan simulere et login med en anden bruger, så er det på tide, at de får lavet et sådant.

Det kan evt. være en spejl-kopi af hjemmesiden, hvor login med en administrator-kode (som logges, så der kan spores misbrug), og som så logger ind på en vilkårlig brugers session.

Det essentielle er bare, at det skal kunne spores, hvem (og hvornår) der er foretaget et sådant administrator-login, og at det evt. skal præ-godkendes af den sikkerheds-ansvarlige i TDC.

Det kan også laves ved, at den sikkerheds-ansvarlige nulstiller brugerens password til ét han kun kender, logger ind og tester det, der skal testes, og så lader brugeren sætte password tilbage.

Man skal ALDRIG udlevere ens eget password. ALDRIG. PUNKTUM.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2017 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hej Mirax

Hvis der er problemer på en side, når du logger ind og de skal have en specialist til at kigge på det, bliver specialisten nødt til at have dit brugernavn/login, for at kunne logge ind som dig.
Hvordan skal specialisten ellers kunne opleve det samme som du gør?
Hvis du ikke vil,udlevere brugernavn/password, kan specialisten ikke lige ind som dig og dermed er der ingen grund til at oprette en sag til specialisten.

Er det en syg holdning at have?

Dybest set har YouSee dit brugernavn og password - ellers kan de ikke opretholde et site med login. Men supporten har ikke adgang til databasen der indeholder brugernavn/password, netop for at højne sikkerhedsniveauet, så du som forbruger kan føle dig mere sikker.

For øvrigt, havd er der galt i at udlevere brugernavn/password til en supporter? Er du bange for tá de misbruger det og bestiller den dyreste tv pakke i dit navn?

Klaus
Absolut enig, Klaus. Jeg havde fornylig problemer med, at vælge i mine BlandSelv kanaler på Mit YouSee-siden 
En venlig supporter fik mit login og vupti, så blev problemet løst i løbet af 0 komma 5.
Det er sket nogle gange med samme resultat - hurtig løsning af problemet.

Jeg håber at kode som minimum er blevet salted, så at dem med adgang til databasen ikke kan læse kodeordet i ren skrift, eller let kan dekryptere det..
Hvis ikke, så har yousee ikke styr på kundernes sikkerhed.

Udover det, er da rigeligt med metoder til at give en specialist adgang.
1. De kunne lave et engangs-password.
2. De kunne lave specialist profiler, som kunne anmode om et engangs-login, bekræftet via sms eller mail.
3. Give specialister adgang til kundernes logins.

At være tvunget til at skulle udlevere kode er absurd.
Nogenlunde som de butikker som tager imod telefonordre, hvor man skal udlevere dankort oplysninger.
(f.eks Rejsekortet (tror vidst de har fået opdateret deres systemer)

Det kan godt være at man KAN stole på personen man snakker med,
men er der nogen garanti for det?
BaaaaaH
Til top
Mirax Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2010
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mirax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2017 kl. 15:25
Er glad for at et par stykker af jer har samme holdning som mig, med IKKE at udlevere passwords. Jeg er godt klar over at Selvbetjenings siden er en mindre vigtig side, er ikke min netbank. Men det er hele tankegangen bag at udlevere passwords. Som flere også har sagt, så må deres specialister jo have en anden måde at teste på. Jeg har da aldrig hørt om banker der har bedt om passwords, for at rette fejl.


Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2017 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Mirax Mirax skrev:

Er glad for at et par stykker af jer har samme holdning som mig, med IKKE at udlevere passwords. Jeg er godt klar over at Selvbetjenings siden er en mindre vigtig side, er ikke min netbank. Men det er hele tankegangen bag at udlevere passwords. Som flere også har sagt, så må deres specialister jo have en anden måde at teste på. Jeg har da aldrig hørt om banker der har bedt om passwords, for at rette fejl.
Nu hjælper det jo ikke, at du først skriver at det ikke er det samme som en netbank, for derefter at drage sammenligningen alligevel Wink

Jeg er enig i at der bør være en nulstillingsmekanisme/engangskode mulighed, men det hjælper ikke at kunne logge ind som en anden/på en anden måde, hvis det er den specifikke konto der er noget galt med.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu