recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller Beogram 7000, defekt og hvor meget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller Beogram 7000, defekt og hvor meget?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pladespiller Beogram 7000, defekt og hvor meget?
    Sendt: 18-Juni-2017 kl. 20:22
Hej.

Ville sælge min pladespiller og alle mine LP'ere (se evt. den blå avis). Men da jeg ville teste pladespilleren, kunne jeg se at maskinen kører fint nok - men når jeg sætter en LP på den, kommer der bare støj ud. Men jeg tænker lidt at det mest har at gøre med at den skal have en gang service - en omgang rengøring o.lign. Måske noget som én med lidt teknisk snilde kan klare? Har stået ubrugt i rigtigt mange år. Er jo ellers en lækker pladespiller.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2017 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

Ville sælge min pladespiller og alle mine LP'ere (se evt. den blå avis). Men da jeg ville teste pladespilleren, kunne jeg se at maskinen kører fint nok - men når jeg sætter en LP på den, kommer der bare støj ud. Men jeg tænker lidt at det mest har at gøre med at den skal have en gang service - en omgang rengøring o.lign. Måske noget som én med lidt teknisk snilde kan klare? Har stået ubrugt i rigtigt mange år. Er jo ellers en lækker pladespiller.

Har du prøvet at "motionere" knappen på forstærkeren? Altså den, du brugte, da du skulle skifte om til at spille plader? Selv trykknapper kan få noget støj, hvis de aldrig bruges.

Prøv evt. grammofonen af hos naboen, hvis det er ladsiggørligt...
Til top
kimjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2017 kl. 06:36
Måske er din pickup defekt. Kender du en som har en mmc pickup, så er det jo lige til at teste det.


Mvh
Kim Jensen

Mine dvd'er
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2017 kl. 10:22
Det kunne selvfølgeligt godt være tilfældet, men det lyder ikke sandsynligt, da pladespilleren har stået urørt og ubrugt i lang tid. Og sidst jeg spillede noget på den, lød det ikke til at pick-up'en var i stykker. Nej, jeg kan ikke teste det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2017 kl. 19:55
Jeg tror den er næsten ved at være der. Jeg har motioneret hastigheds omskifterne og med forhånden værende midler gjort den ren. Og der begynder at komme noget fornuftigt musik ud af højtalerne. Men der er stadig lidt "knas på linien". Og det får mig til at tænke, at det kunne være en god idé, at købe noget "rigtigt" værktøj til at rense pick-up'en med, samt til pladerne. Men til Pick-up'en - hvad er bedst af disse to:


Og til pladerne tænker jeg denne her: Kulfiberbørste.

Vil Pickup børste 2 og kulfiberbørsten ikke være en god investering? Forresten - pick-up'en er en MMC 2.


Redigeret af Thorvald - 19-Juni-2017 kl. 20:01
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu