recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone mister 10-15% strøm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone mister 10-15% strøm?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Hun må selvfølgelig gerne installere apps på telefonen.

Nej nej, helt seriøst - besked var at det nok var pga. apps på telefonen at den tilfældigt slukkede spontant med helt op til 70% strøm...

Det handler ikke om at batteriet bliver drænet for hurtigt - du kan vitterligt sidde og kigge på en skærm med 70% strøm, og puf, så slukker den...

What? Hvad så uden apps gør den det stadigvæk? Hvis dette er nemt at påvise så slå standby fra på telefonen og optag telefonen hvor dette sker. Og send sagen ind til forbrugerklagenævnet. Det lyder da vildt underligt?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 15:08
I kan gå ind og tjekke om det er en fejl der er dækket af apple:
https://www.apple.com/dk/support/iphone6s-unexpectedshutdown/



Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Du læser ikke hvad at jeg skriver; med angivelse af 30-40% batteritid, slukker telefoner bare uden varsel. Det har intet med ( brugen af -) mange apps at gøre. ( min kæreste har iøvrigt en alder hvor der ikke "rodes" rundt med" alle mulige batteridrænende apps  ;) )

Jo læste nu hvad du skrev. Min kommentar var primært myntet på det sidste du skrev om at deres batterier var noget møg. som du kan se er min erfaring noget helt andet. Så hvordan alle andre omkring dig oplever det samme forstår jeg ikke helt. Jeg må åbenbart være heldig :-)

Med personen der bruger den mente jeg nu bare at nogle, især unge, bruger deres mobil vandvittig meget. Og folk der dyrker motion rigtig meget kan altså ikke forvente at et batteri vil holde hele dagen. 
MEN selvfølgelig bør den ikke slukke ved 30-40%.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

 
Det er forbrugerens egen skyld. Du kaster den bare efter mig send pb for aftale om hvordan den kastes.

Du stiller bare op med nakken til, så skal jeg satme vise Apple, hvad jeg mener om deres "smart"phone Wink


Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Når det er sagt, så har kærestens 6'er i perioder også problemer med at holde batteri, fx slukke ved 15 procent.
Her har jeg fundet ud af, at en" kalibrering" af batteri for en stund løser problemet

Jeg ved ikke om knægten har prøvet en kalibrering. Selvom jeg også selv har Iphone, så bruger jeg den helst slet ikke, medmindre nogen der så tåbelig at ringe til den, og jeg føler mig nødsaget til besvare opkaldet, (det er min arbejdsmobil). Så derfor ved jeg ikke ret meget om dem. De iphones jeg har haft har alle bare ligget i lader nærmest konstant. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nej, nej og nej!. 
1. Han har ikke tabt den.
2. Den har ikke smadret glasset (hvilket måske lyder utroligt på en iphone)
3. Den har endnu ikke været hos nogen reparatør, og derfor heller ingen såkaldt 3. part. 

Så kort fortalt har du ikke engang prøvet at få løst problemet. Du har bare beklaget dig over Apple? 
Ja så er der ikke meget sympati fra min side af.

Løse problemet, hvordan? Altså udover at leveret den til rep i noget der ligner 7-12 dage, som jeg netop forklarede er et problem, når man er afhængig af sig mobil. 


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg glæder mig til den dag de har fået nok af Apple. Det vil spare mig for en hel del besvær og brok over deres mobiler.

Med "de" mener du så dine børn eller Apple-fan amøberne? Smile

Det går ud på et.. de insisterede alle på at ville have Iphones. Og jeg sidder og skal løse problemerne når (bemærk, ikke hvis) de opstår. 
Jeg har mange gange truet dem med, at jeg tramper på deres mobil, hvis de kommer med flere problemer med dem LOL
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Altså udover at leveret den til rep i noget der ligner 7-12 dage, som jeg netop forklarede er et problem, når man er afhængig af sig mobil.


7-12 dage er lynhurtigt. En af mine kammeraters kæreste havde sin Sony afsted i en måned - altså tre gange en måned, inden min kammerat hidsede sig op og gav butikken en ordentlig sviner, så de fik pengene igen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:


Du læser ikke hvad at jeg skriver; med angivelse af 30-40% batteritid, slukker telefoner bare uden varsel. Det har intet med ( brugen af -) mange apps at gøre. ( min kæreste har iøvrigt en alder hvor der ikke "rodes" rundt med" alle mulige batteridrænende apps  ;) )


Fuldstændig som min datter´s 5Sér forleden.
Den stod på 70%.. Puf! væk var den. Og hun kunne ikke starte den op igen, men måtte gendanne via Itunes. 
Præcis det samme gjorde hendes 5ér også.

Knægtens 6ér, den suger bare strømmen lyn hurtigt. En nats opladning, og få minutters almindelig brug (for en teenager, dvs Facebook, sms osv), så har den slugt mindst 30% batteri. 

En detalje for begge unger, for at spare batteri - De har begge skruet lyset så meget ned, så hvergang jeg skal se på deres mobil, så er jeg ved at få spat af, at jeg ikke kan se noget på den. Jeg fatter ikke de kan se noget på den. De mener omvendt, det er mig der er gammel..Hmprf! Embarrassed  
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Altså udover at leveret den til rep i noget der ligner 7-12 dage, som jeg netop forklarede er et problem, når man er afhængig af sig mobil.


7-12 dage er lynhurtigt. En af mine kammeraters kæreste havde sin Sony afsted i en måned - altså tre gange en måned, inden min kammerat hidsede sig op og gav butikken en ordentlig sviner, så de fik pengene igen.


Klaus

7-12 dage er katastrofalt for en mobil, efter min mening. Jeg ville ikke kunne undvære min egen personlige mobil så længe. Eksemplet med din kammerat, det havde fået mig til at købe en ny med det samme.  
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

I kan gå ind og tjekke om det er en fejl der er dækket af apple:
https://www.apple.com/dk/support/iphone6s-unexpectedshutdown/


Tror ikke det link fungere ret godt for en 5S Wink

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

What? Hvad så uden apps gør den det stadigvæk? Hvis dette er nemt at påvise så slå standby fra på telefonen og optag telefonen hvor dette sker. Og send sagen ind til forbrugerklagenævnet. Det lyder da vildt underligt?

Problemet er jo at en telefon uden apps er ubrugelig for hende, og derfor bruger hun ikke rigtigt telefonen, og så opdager man jo ikke om det sker stadigvæk uden apps. 

 Det er jo netop ikke nemt at påvise - den dør helt tilfældigt en 3-4 gange om ugen.


Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

I kan gå ind og tjekke om det er en fejl der er dækket af apple:
https://www.apple.com/dk/support/iphone6s-unexpectedshutdown/

Det er jo så kun 6S de har accepteret har en fejl...
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu