recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PPTP VPN på ios 10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PPTP VPN på ios 10?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PPTP VPN på ios 10?
    Sendt: 21-Juni-2017 kl. 00:14
Hej

I min ASUS RT-N56U router kan jeg sætte en VPN forbindelse op. Fint. Men som server kan den dog kun alene køre PPTP som VPN protokol.

Og fra IOS 10 har Apple fjernet PPTP som protokol, når man vil sætte en VPN forbindelse op under indstillinger. 

- Er der nogen der ved hvordan man kan connecte til en PPTP VPN server fra en IOS 10 iPad?
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2017 kl. 09:10
Måske husker jeg forkert, men jeg mener at man kan sætte en OPENVPN server op i routeren. Samtidig findes der en OPENVPN client til IOS i Appstoren. Det er ikke noget jeg har prøvet - bare et skud.
/Peter
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2017 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Hej

I min ASUS RT-N56U router kan jeg sætte en VPN forbindelse op. Fint. Men som server kan den dog kun alene køre PPTP som VPN protokol.

Og fra IOS 10 har Apple fjernet PPTP som protokol, når man vil sætte en VPN forbindelse op under indstillinger. 

- Er der nogen der ved hvordan man kan connecte til en PPTP VPN server fra en IOS 10 iPad?


Det kan du ikke.
De har fjernet det.

Og vær glad for det. De har gjort dig en tjeneste.

sæt en anden form for VPN i gang, eller udskift din router.

Du sætter heller ikke et andet dæk på bilen for at klemme de sidste km ud af den, hvis hele styretøjet ikke virker længere
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2017 kl. 20:36
Som Pfugl siger så kan du under "VPN" i din router indstillinger, oprette en VPN bruger via Openvpn.
Og så skal det sættes op i openvpn app'en på dine IOS enheder.


Redigeret af Dorf - 21-Juni-2017 kl. 20:37
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2017 kl. 02:28
Min router understøtter ikke OpenVPN.

Hvis nogen kan modbevise det og vise hvordan det sættes op på en Asus RT-N56U det jeres gerne vejledningen. På nyeste firmware.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2017 kl. 02:32
Jeg er så overhovedet ikke glad for at de har fjernet det.

Jeg kan fint vurdere sikkerhedsrisikoen med det jeg skal køre og det jeg eksponerer. Pige have Apple tilladt PPTP var Jeff oppe og køre på 10 sekunder uden hazzles.

Jeg behøver ikke andre til at beslutte for mig og jeg ønsker ikke andre besluttet for mig.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2017 kl. 07:56
Du kunne prøve ASUWRT-MERLIN firmwaren. Den skulle understøtte openvpn. (Medmindre der er et eller andet rent HW mæssigt på din router, som gør at det ikke kan lade sig gøre).

Redigeret af pfugl - 22-Juni-2017 kl. 07:57
/Peter
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2017 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg er så overhovedet ikke glad for at de har fjernet det.

Jeg kan fint vurdere sikkerhedsrisikoen med det jeg skal køre og det jeg eksponerer. Pige have Apple tilladt PPTP var Jeff oppe og køre på 10 sekunder uden hazzles.

Jeg behøver ikke andre til at beslutte for mig og jeg ønsker ikke andre besluttet for mig.


Andre beslutter det ikke for dig. Du kan bare lade være med at opdatere.

at du ønsker at bruge en VPN der nu til dags er hullet som en SI er jo dit ansvar, og dit problem. sørgelig holdning, men det er nu din ret. Men du kan da ikke forvente at Apple skal tage højde for hvad du vil fremfor hvad der er i almenets bedste? det er da netop ikke og bruge PPTP? Det tænker jeg på ingen måde du og jeg kan være uenige omkring?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu