recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan deler jeg mit YouSee signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan deler jeg mit YouSee signal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan deler jeg mit YouSee signal
    Sendt: 23-Juni-2017 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Sabrina Nielsen Sabrina Nielsen skrev:

Okay, den kan dog ikke sidde direkte på antenneboksen da jeg har sådan en boks ovenpå for at få internet. Så skal man vel trække et kort antennekabel og så sætte splitteren på det?


Ja, men husk at bruge kabel af ordentlig kvalitet så du undgår indstråling og støj.

Flemming


Redigeret af fltk - 23-Juni-2017 kl. 16:02
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Sabrina Nielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2017
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sabrina Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 14:50
Okay, den kan dog ikke sidde direkte på antenneboksen da jeg har sådan en boks ovenpå for at få internet. Så skal man vel trække et kort antennekabel og så sætte splitteren på det?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Sabrina Nielsen Sabrina Nielsen skrev:

Mange tak Clap

Men 2-fordeleren som er HF tæt (som jo skulle give klart det bedst signal) har jo ikke antennestik man kan putte i. Hvordan gør man så med de her f connectorer, skal kablet have antenneudgang i tv'et og så f connector i den anden side? Og hvordan sættes den HF tætte boks overhovedet ned i min yousee udgang i væggen?


Den fordeler jeg foreslår er nu også HF tæt, da den er støbt helt i metal. Fordelen er at du kan bruge almindelige antennekabler og ikke specialkabler med F- i den ene ende og Coax i den anden. Det skal du nemlig med den fordeler du selv har fundet.
Så brug de 15 kr. på den jeg har foreslået. Jeg er sikker på du bliver tilfreds, ellers er der noget galt med dit signal.

Flemming


Redigeret af fltk - 23-Juni-2017 kl. 16:00
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Sabrina Nielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2017
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sabrina Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 13:37
Mange tak Clap

Men 2-fordeleren som er HF tæt (som jo skulle give klart det bedst signal) har jo ikke antennestik man kan putte i. Hvordan gør man så med de her f connectorer, skal kablet have antenneudgang i tv'et og så f connector i den anden side? Og hvordan sættes den HF tætte boks overhovedet ned i min yousee udgang i væggen?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Køb denne i stedet, så løser dit dilemma  sig.
http://www.harald-nyborg.dk/p5322/fordeler-1xhun-2xhan

Flemming
Og hvis du vil have et bedre signal efter fordeleren, så er det denne der købes, den er hf tæt.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 07:38
Køb denne i stedet, så løser dit dilemma  sig.
http://www.harald-nyborg.dk/p5322/fordeler-1xhun-2xhan

Flemming


Redigeret af fltk - 23-Juni-2017 kl. 07:41
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Sabrina Nielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2017
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sabrina Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 01:54
Jeg har fundet denne Big smile

https://www.av-cables.dk/antennefordeler/professionel-antennefordeler-hf-taet-2-vejs.html

Men jeg simpelthen ingen anelse om hvad jeg ellers skal bruge Shocked Hvilken connector skal jeg bruge for at montere den på mit Yousee udstyr. Skal der bruges noget adaptor til at få den til at passe i antennestikket i væggen? Og hvad med på TV'et, skal man beholde antenneudgangen ved TV og montere sådan en F connector på den der?

Sorry jeg er lidt blank her LOLLOLLOL
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu