recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan vælges Tape/Line in på Europower PMX 2000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan vælges Tape/Line in på Europower PMX 2000?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan vælges Tape/Line in på Europower PMX 2000?
    Sendt: 23-Juni-2017 kl. 12:47
Jeg har lånt en Europower PMX 2000 forstærker, som vist på billedet her:



Er der nogen der ved hvordan jeg får den til at spille lyd fra Tape / Line in? Det burde været meget simpelt, men kan simpelthen ikke få det til at virke. Jeg har uden held kigget i manualen, som kan findes her: http://www.americanmusical.com/ItemFiles/Manual/behringer/behpmx2000_manual.pdf

Håber der er en derude der kan hjælpe med dette simple problem.



Redigeret af JensJ200 - 23-Juni-2017 kl. 14:00
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Er der nogen der ved hvordan jeg får den til at spille lyd fra Tape / Line in? Det burde været meget simpelt, men kan simpelthen ikke få det til at virke. Jeg har uden held kigget i manualen, som kan findes her: www.americanmusical.com/ItemFiles/Manual/behringer/behpmx2000_manual.pdf

Håber der er en derude der kan hjælpe med dette simple problem.

Jeg kender ikke bæstet. Smile
Men display viser "8" som ikke er listet som mulig DSP effekt, har du prøvet andre indstillinger her?
Og hvad er din kilde til Tape/Line In?

EDIT; Der er lidt for meget "http" i dit link Wink

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 23-Juni-2017 kl. 13:31
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 14:03
Jeg har prøvet at vælge andre programmer end 8, men det ændrede ikke noget.

Jeg har bare prøvet at sætte min smartphone med musik på via et almindelig minijack til 2xPhono kabel.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 14:14
.

Redigeret af Kampus - 23-Juni-2017 kl. 14:17
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Jeg har prøvet at vælge andre programmer end 8, men det ændrede ikke noget.

Jeg har bare prøvet at sætte min smartphone med musik på via et almindelig minijack til 2xPhono kabel.
Måske et defekt input?
Har du mulighed for at teste på input 7-9 med et 1/4" jackstik?
Hvis det skal være stereo skal du ganske vist bruge splitter til 2x mono stik, men du burde kunne få den ene kanal igennem med et stereojack som test.

Mvh. JørgenT
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 14:50
Jeg vil prøve at få fat i et andet kabel, så jeg kan teste om noget er defekt.

Men det der undre mig mest er hvordan man vælger hvor lyden skal komme fra? Altså hvordan vælger man om det er fra 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 eller 10?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Jeg vil prøve at få fat i et andet kabel, så jeg kan teste om noget er defekt.

Men det der undre mig mest er hvordan man vælger hvor lyden skal komme fra? Altså hvordan vælger man om det er fra 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 eller 10?

Der er et potmeter til hver indgang. Så du skruer bare op for den indgang du skal bruge. Fungerer ligesom på en mixer.
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 16:39
Vil det sige man i princippet kan spille med 10 lydkilder på samme tid? Eller vil den automatisk tage den lydkilde, som der er skruet mest op for?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Vil det sige man i princippet kan spille med 10 lydkilder på samme tid?
Yeps, det er en mixerpult og forstærkeranlæg i et.
Manual side 8 tegning nederst til højre viser det meget godt, med 4 mikrofoner, 2 guitar (alle mono inputs), og hvad du ellers har lyst til af stereo input på de sidste inputs i rækken. 
Og summen af alle inputs kan så hældes ud på Tape out til optagelse.

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu