recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Og så mit kig på Pana TX-55EZ950E (OLED)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Og så mit kig på Pana TX-55EZ950E (OLED)

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

DV er jeg faktisk ikke interesseret i, da det er et system der ændre på original billedet.


Omvendt. Faktisk stiller Dolby ekstremt skrappe krav til kildekorrekthed. Derfor formatet også bruges i biografer og en af årsagerne til at samtlige store Hollywood-studier støtter op om Dolby Vision.

Dolby går endda så langt som til at kræve, at f.eks. tv-producenter ikke bruger visse billedkredløb, når de viser indhold i Dolby Vision.

Hvor har du fået den modsatte opfattelse fra? Dolby Vision er vel reelt første gang, at en tredjepart lægger sig ind som kile imellem studie og fremvisning og forsøger at diktere billedkorrekthed. Hidtil har der været standarder, men aktørerne har sjældent interesseret sig for at overholde dem.
Jeg ved at det er et "End to end" system, og at man her stiller krav. Det er for mig en ændring. Jeg tænker med gru tilbage på da Dolby kom ind i stereo verdenen - hvor musik lød som det kom fra en konserves dåse.

Måske ændre jeg opfattelse når jeg ser det. Indtil videre tror jeg på, at HDR10 og et godt TV kan givemig en god billedeoplevelse.


Redigeret af Hother - 25-Juni-2017 kl. 11:31
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Urealistisk sort, jeg er sådan set ret lige glad med hvad de forskellige mener. Man er nået frem til - vist nok, at det jeg har set er "Black Crunch". At i andre i ikke har kunnet set det ryster jeg så på hovedet af. Fortæller mig en del.

Det nævnte fænomen udgik med 2017 modellerne.

Netop EZ1000 og EZ950 står nærmest som kalibrerede, da deres indstillinger er ganske korrekte.

Du fortsætter bare med at ryste på hovedet.Wink

DV er jeg faktisk ikke interesseret i, da det er et system der ændre på original billedet.


EZ950 er ikke bedre kalibreret i Professional profilen end de øvrige OLED på markedet. Du slipper ikke for at få den justeret hvis målet er korrekt billedgengivelse.

Det hedder i øvrigt ikke "crunch", med mindre du prøver at beskrive sorte snacks

Hvad er det for et "lysudfald" du snakker om? Findes det ord? Mener du lysstyrke?

Nu har jeg heller skrevet, at EZ modellerne er bedre indstillet end andre. Og et kommende EZ TV hos mig vil blive kalibreret, selvom om flere siger at det er ret unødvendigt, og at man næppe kan se forskel.

Omkring "Crunch" brugte jeg den forklaring som du gav mig, da jeg fortalte hvad jeg så på 2016 OLED modeller.

Lysudfald lig lysstyrke.   
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrarimik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 12:04
crunch = black crush/shadow detail 
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af ferrarimik ferrarimik skrev:

crunch = black crush/shadow detail 
Det svarer helt til det jeg så, hvis det kan omsættes med f.eks. manglende struktur/detaljerSmile


Redigeret af Hother - 25-Juni-2017 kl. 12:21
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 12:45
Det er sat'me god underholdning, det her LOL

Hother, du har nu igennem hvor lang tid ? - uger/måneder/år? - kørt dit "Jeg forsager OLED" - korstog med utallige & endeløse indlæg, og hvor alle andre TV end Panasonic blev skoset for deres byggekvalitet.

Og hvad sker der; pludselig er OLED alligevel "det nye sort", og pludselig betyder (den middelmådige) byggekvalitet ingenting, blot fordi der står Panasonic på frontpladen..

Der er gennem tiderne kommet mange ko-vendinger fra din side af - denne har må være den største....OG TAK FOR DET - det er simpelthen en søndags-griner der vil holde i laaaaaang tid LOLBig smile

Desværre giver det nogle gevaldige ridser i din troværdighed f.s.v. dine fremtidige ( - og egentlige også dine forrige) indlæg, det ER altså svært at tage hvad du skriver seriøst...til gengæld er det SJOVT :)

Men, du skal have et stort tillykke med TV'et - og iøvrigt velkommen til OLED-verden Smile




Redigeret af JesA - 25-Juni-2017 kl. 12:46
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Det er sat'me god underholdning, det her LOL

Hother, du har nu igennem hvor lang tid ? - uger/måneder/år? - kørt dit "Jeg forsager OLED" - korstog med utallige & endeløse indlæg, og hvor alle andre TV end Panasonic blev skoset for deres byggekvalitet.

Og hvad sker der; pludselig er OLED alligevel "det nye sort", og pludselig betyder (den middelmådige) byggekvalitet ingenting, blot fordi der står Panasonic på frontpladen..

Der er gennem tiderne kommet mange ko-vendinger fra din side af - denne har må være den største....OG TAK FOR DET - det er simpelthen en søndags-griner der vil holde i laaaaaang tid LOLBig smile

Desværre giver det nogle gevaldige ridser i din troværdighed f.s.v. dine fremtidige ( - og egentlige også dine forrige) indlæg, det ER altså svært at tage hvad du skriver seriøst...til gengæld er det SJOVT :)

Men, du skal have et stort tillykke med TV'et - og iøvrigt velkommen til OLED-verden Smile


Nu er dit indlæg af en type som jeg normalt ikke vil svare på. Jeg vil blot mane i jorden, at jeg nu skulle være en frelst OLED kigger. Her har du taget fejl, og det burde du også kunne udlede, hvis du kan læse indenad. 

Og hvis min troværdighed skulle tage skade af, at jeg nu - efter en lang tids undersøgen af ditten og datten omkring OLED, og at jeg nu forsøger med et OLED, så fred være med detWink 


Redigeret af Hother - 25-Juni-2017 kl. 13:07
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Det er sat'me god underholdning, det her LOL

Hother, du har nu igennem hvor lang tid ? - uger/måneder/år? - kørt dit "Jeg forsager OLED" - korstog med utallige & endeløse indlæg, og hvor alle andre TV end Panasonic blev skoset for deres byggekvalitet.

Og hvad sker der; pludselig er OLED alligevel "det nye sort", og pludselig betyder (den middelmådige) byggekvalitet ingenting, blot fordi der står Panasonic på frontpladen..

Der er gennem tiderne kommet mange ko-vendinger fra din side af - denne har må være den største....OG TAK FOR DET - det er simpelthen en søndags-griner der vil holde i laaaaaang tid LOLBig smile

Desværre giver det nogle gevaldige ridser i din troværdighed f.s.v. dine fremtidige ( - og egentlige også dine forrige) indlæg, det ER altså svært at tage hvad du skriver seriøst...til gengæld er det SJOVT :)

Men, du skal have et stort tillykke med TV'et - og iøvrigt velkommen til OLED-verden Smile


Nu er dit indlæg af en type som jeg normalt ikke vil svare på. Jeg vil blot mane i jorden, at jeg nu skulle være en frelst OLED kigger. Her har du taget fejl, og det burde du også kunne udlede, hvis du kan læse indenad. Wink 

- Nja, måske at du ikke er en frelst OLED-kigger (endnu)...til gengæld var du en frelst Panasonic DX900E - ejer indtil for få dage siden. Også i den grad!


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Det er sat'me god underholdning, det her LOL

Hother, du har nu igennem hvor lang tid ? - uger/måneder/år? - kørt dit "Jeg forsager OLED" - korstog med utallige & endeløse indlæg, og hvor alle andre TV end Panasonic blev skoset for deres byggekvalitet.

Og hvad sker der; pludselig er OLED alligevel "det nye sort", og pludselig betyder (den middelmådige) byggekvalitet ingenting, blot fordi der står Panasonic på frontpladen..

Der er gennem tiderne kommet mange ko-vendinger fra din side af - denne har må være den største....OG TAK FOR DET - det er simpelthen en søndags-griner der vil holde i laaaaaang tid LOLBig smile

Desværre giver det nogle gevaldige ridser i din troværdighed f.s.v. dine fremtidige ( - og egentlige også dine forrige) indlæg, det ER altså svært at tage hvad du skriver seriøst...til gengæld er det SJOVT :)

Men, du skal have et stort tillykke med TV'et - og iøvrigt velkommen til OLED-verden Smile


Nu er dit indlæg af en type som jeg normalt ikke vil svare på. Jeg vil blot mane i jorden, at jeg nu skulle være en frelst OLED kigger. Her har du taget fejl, og det burde du også kunne udlede, hvis du kan læse indenad. Wink 

- Nja, måske at du ikke er en frelst OLED-kigger (endnu)...til gengæld var du en frelst Panasonic DX900E - ejer indtil for få dage siden. Også i den grad!



Og jeg er stadig en frelst DX900 ejer, det kan du læse et nogle indlæg tilbage. Forkellen til OLED er ikke, som jeg skriver "Nat og dag". DX900 er stadig det bedste Tv som jeg har ejetWink

Edit: Er mer prisen til OLED i billedkvalitet prisen værd ift. DX900, nej det er den ikke. Men min nysgerrighed vandt igen.


Redigeret af Hother - 25-Juni-2017 kl. 13:23
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ferrarimik ferrarimik skrev:

crunch = black crush/shadow detail 

Det svarer helt til det jeg så, hvis det kan omsættes med f.eks. manglende struktur/detaljerSmile


Forstå ironien. Du skriver "crunch" og ikke "crush". Det ene betyder "knas" og det andet betyder "knus". Crush er det rigtige term.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ferrarimik ferrarimik skrev:

crunch = black crush/shadow detail 

Det svarer helt til det jeg så, hvis det kan omsættes med f.eks. manglende struktur/detaljerSmile


Forstå ironien. Du skriver "crunch" og ikke "crush". Det ene betyder "knas" og det andet betyder "knus". Crush er det rigtige term.

Nå for pokkerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Edit: Er mer prisen til OLED i billedkvalitet prisen værd ift. DX900, nej det er den ikke. Men min nysgerrighed vandt igen.


Du får det til at lyde, at OLED er dyrere, men det er jo dit DX900 der er faldet drastisk i værdi.

Redigeret af lunddal - 25-Juni-2017 kl. 16:23
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Edit: Er mer prisen til OLED i billedkvalitet prisen værd ift. DX900, nej det er den ikke. Men min nysgerrighed vandt igen.


Du får det til at lyde, at OLED er dyrere, men det er jo dit DX900 der er faldet drastisk i værdi.

Jeg havde de nuværende ejere af f.eks. DX900 og ZD9 i tankerne + min egen konklusion.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu