recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Og så mit kig på Pana TX-55EZ950E (OLED)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Og så mit kig på Pana TX-55EZ950E (OLED)

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det var ikke lydene jeg hentydede til, men den generelle kvalitet af plastic'en. Lydene kommer jo under opvarmning, ikke når ligevægtstemperatur er opnået.


Det er ligegyldigt, når der står det rette navn på fronten.
Fuldstændigt som skrækken for burn-in er forsvundet som dug for solen.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det var ikke lydene jeg hentydede til, men den generelle kvalitet af plastic'en. Lydene kommer jo under opvarmning, ikke når ligevægtstemperatur er opnået.

Den havde jeg regnet ud - men ønskede blot at fortælle at der ingen lyde er, ved almindeligt brug. 

Vil det sige, at TVet var slukket og helt afkølet, da du tog det i brug?
Nej, det var kun slukket for at jeg kunne se refleksioner. Men under brug var der intet at bemærke omkring mystiske lyde. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det var ikke lydene jeg hentydede til, men den generelle kvalitet af plastic'en. Lydene kommer jo under opvarmning, ikke når ligevægtstemperatur er opnået.


Det er ligegyldigt, når der står det rette navn på fronten.
Fuldstændigt som skrækken for burn-in er forsvundet som dug for solen.....


Klaus
Hvordan udleder du at mine bekymringer for burn-in er forsvundet?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det var ikke lydene jeg hentydede til, men den generelle kvalitet af plastic'en. Lydene kommer jo under opvarmning, ikke når ligevægtstemperatur er opnået.

Den havde jeg regnet ud - men ønskede blot at fortælle at der ingen lyde er, ved almindeligt brug. 

Vil det sige, at TVet var slukket og helt afkølet, da du tog det i brug?

Nej, det var kun slukket for at jeg kunne se refleksioner. Men under brug var der intet at bemærke omkring mystiske lyde. 

Men så du jo netop ikke regnet den ud.
Lydene kommer jo når TVet varmer op og køler af.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det var ikke lydene jeg hentydede til, men den generelle kvalitet af plastic'en. Lydene kommer jo under opvarmning, ikke når ligevægtstemperatur er opnået.

Den havde jeg regnet ud - men ønskede blot at fortælle at der ingen lyde er, ved almindeligt brug. 

Vil det sige, at TVet var slukket og helt afkølet, da du tog det i brug?

Nej, det var kun slukket for at jeg kunne se refleksioner. Men under brug var der intet at bemærke omkring mystiske lyde. 

Men så du jo netop ikke regnet den ud.
Lydene kommer jo når TVet varmer op og køler af.
Jo det har jeg da. Mine egne TV har da alle, i større eller mindre grad "Sagt et eller andet" ved opvarmning/afkøling. For mig er det intet problem. Kan andre se et problem i den sag, jamen fint for mig.

Og havde lydene været noget som går ud over det sædvanlige, så er jeg ret sikker på, at AVFORUMS havde nævnt det som et kritikpunkt i en sammenhæng.  


Redigeret af Hother - 24-Juni-2017 kl. 13:46
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 16:23
Vent lige lidt. Var du ikke én af dem (sammen med Henrik B og Kampus) som hakkede ned på LG og betegnede det som 'koreansk bras' og legetøj i forhold til Panasonic? Sjovt så blind du pludselig bliver, når der står Panasonic på logoet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Vent lige lidt. Var du ikke én af dem (sammen med Henrik B og Kampus) som hakkede ned på LG og betegnede det som 'koreansk bras' og legetøj i forhold til Panasonic? Sjovt så blind du pludselig bliver, når der står Panasonic på logoet.
Jeg har set TV, som så ud som om, at de var trykket ud af en plast emballagefabrik. Sådan er 950 bestemt ikke.

Du har naturligvis selv set 950, når du kan udtale dig sådan?

Eller udtrykker du dig blot som du plejer.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 16:58
For at alle kan følge med i den spændende diskussion omkring Pana 950 bagbeklædning, så er der et udsnit af beklædningen her. Der er vist ikke mange der reelt har set TV´et.




Redigeret af Hother - 24-Juni-2017 kl. 17:03
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 17:02
Hvordan kan det være at det nu er fint at det sidder et "Hyundai" i dit nye tv.
Det var jo absolut et no-go for ganske få uger siden.

Er det standard paneler det sidder i Panasonic, eller er de håndplukket som hos loewe og sikkert også hos b&o ?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvordan kan det være at det nu er fint at det sidder et "Hyundai" i dit nye tv.
Det var jo absolut et no-go for ganske få uger siden.

Er det standard paneler det sidder i Panasonic, eller er de håndplukket som hos loewe og sikkert også hos b&o ?

Jeg har vist ikke udtalt mig om at det er "Fint". Der er jo ikke andre muligheder. Jeg kender intet til Panasonic´s udvælgelses procedure.

Sørme glad for at du kom på banen.LOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 17:16
Jeg forstår godt opgraderingen fra LCD til OLED.
Dette Panasonic står da også på min top 5 liste over de mest interessante tv i år.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

For at alle kan følge med i den spændende diskussion omkring Pana 950 bagbeklædning, så er der et udsnit af beklædningen her. Der er vist ikke mange der reelt har set TV´et.





Du kan jo ikke se hvor billig den føles? Jeg er lidt ligeglad med hvad andre vælger ikke af bemærke i en anmeldelse. Jeg har haft TVet i 2 uger og skruet beslag mv af og på i løbet af testen og det var altså ikke on-par med konkurrenterne. Og da slet ikke til 44.000 kr. Jeg havde 4 andre TV stående at sammenligne med og ingen af dem havde samme feel. Ét af dem kostede det samme (E7), men de andre lå i prislejer på mindre end halvdelen af EZ950. Som sagt, så rører man jo ikke ved bagsiden konstant, men helhedsoplevelsen lider under det.

Pana har ikke "udvalgt" noget mht paneler. Om noget så er panellotteriet endnu større.

Redigeret af Torben Rasmussen - 24-Juni-2017 kl. 18:39
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu