recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Og så mit kig på Pana TX-55EZ950E (OLED)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Og så mit kig på Pana TX-55EZ950E (OLED)

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Ny er mit gamle pana plasma stået af og det bliver nok et OLED til erstatning, men er der nogen grund til ikke bare at nuppe et LG?

Har du ved en fejl valgt forkert tråd, eller det bare et forsøg på at være irriterende ?

Jeg regnede med at du ville se det og blive irriteret. I win!
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg regnede med at du ville se det og blive irriteret. I win!


Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Hovedparten, de primære stik, peger da nedad. Nogle enkelte, sekundære stik, peger ud til siden.



Ned er også en side, dvs. det skulle læses som alle sider som ikke er bagud :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 13:02
Jeg har fået en del forespørgsler om hvorvidt der kommer en brugeranmeldelse af mit kommende Pana OLED.

Til glæde for de mange der jo nærmest føler sig tvangsindlagt til at læse mine skriblerier kan jeg oplyse, at jeg ikke laver en brugeranmeldelse.

Omvendt for de der ønsker lidt info omkring det nye TV, når jeg lidt ud i fremtiden modtager dette, vil jeg skrive lidt om modtagelse/opsætning, og sikkert også lidt om kalibreringen når den er fortaget.Smile


Redigeret af Hother - 26-Juni-2017 kl. 13:03
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har fået en del forespørgsler om hvorvidt der kommer en brugeranmeldelse af mit kommende Pana OLED.

Til glæde for de mange der jo nærmest føler sig tvangsindlagt til at læse mine skriblerier kan jeg oplyse, at jeg ikke laver en brugeranmeldelse.

Omvendt for de der ønsker lidt info omkring det nye TV, når jeg lidt ud i fremtiden modtager dette, vil jeg skrive lidt om modtagelse/opsætning, og sikkert også lidt om kalibreringen når den er fortaget.Smile

Jeg kan allerede nu summere dine konklusioner op, inden du modtager tv´et.
"
Fantastisk tv. Faktisk overgår det alle andre på markedet.!
Flot naturlig sort
Absolut ingen burn-in
HDR er nu helt vildt godt at se på, på trods af tidligere erfaringer hvor det ikke lige var sagen...
LCD/LED.... GO HOME....
"

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

DV er jeg faktisk ikke interesseret i, da det er et system der ændre på original billedet.


Omvendt. Faktisk stiller Dolby ekstremt skrappe krav til kildekorrekthed. Derfor formatet også bruges i biografer og en af årsagerne til at samtlige store Hollywood-studier støtter op om Dolby Vision.

Dolby går endda så langt som til at kræve, at f.eks. tv-producenter ikke bruger visse billedkredløb, når de viser indhold i Dolby Vision.

Hvor har du fået den modsatte opfattelse fra? Dolby Vision er vel reelt første gang, at en tredjepart lægger sig ind som kile imellem studie og fremvisning og forsøger at diktere billedkorrekthed. Hidtil har der været standarder, men aktørerne har sjældent interesseret sig for at overholde dem.
Jeg ved at det er et "End to end" system, og at man her stiller krav. Det er for mig en ændring. Jeg tænker med gru tilbage på da Dolby kom ind i stereo verdenen - hvor musik lød som det kom fra en konserves dåse.

Måske ændre jeg opfattelse når jeg ser det. Indtil videre tror jeg på, at HDR10 og et godt TV kan givemig en god billedeoplevelse.

Jo det kan man vel godt kalde en ændring. Jeg ville kalde det det modsatte Smile

Denne kildekorrekthed er den, som f.eks. Panasonic med EZ1000 har brugt ret mange ressourcer på at opnå. Dolby foreslår et system, hvor hver producent - eller kalibreringsperson - ikke skal bruge alle disse ressourcer, da de overtager meget af kontrollen / certificeringen. Det er klart, at det er for egen vindings skyld, men målet er det samme som Panasonic sigter mod. Tv-producenterne bryder sig dog generelt ikke om, at der kommer nogen udefra og fortæller dem, hvordan tingene skal gøres. De mener, at de gør det bedre selv, men at dømme ud fra de ækle billedindstillinger, som de fleste tv-skærme kommer leveret med, så behøver vi vel ikke mange andre beviser på, at de ikke er opgaven voksen.

Dolby Vision-systemet har allerede stærkt momentum hos Hollywood-studier, biografer og så småt i hjemmet. Hvis de formår at bygge videre på dette momentum i de kommende 2-3 år, så kan Dolby Vision blive meget svær at ignorere. Jeg er tæt på overbevist om, at Panasonic fra 2018 også støtter op om Dolby Vision (baseret på de kommentarer, som jeg har fået). Samsung er jeg derimod mere i tvivl om.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Ny er mit gamle pana plasma stået af og det bliver nok et OLED til erstatning, men er der nogen grund til ikke bare at nuppe et LG?

Har du ved en fejl valgt forkert tråd, eller det bare et forsøg på at være irriterende ?


Jeg regnede med at du ville se det og blive irriteret. I win!


jeg er glad for af kunne glæde dig
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg regnede med at du ville se det og blive irriteret. I win!




Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har fået en del forespørgsler om hvorvidt der kommer en brugeranmeldelse af mit kommende Pana OLED.

Til glæde for de mange der jo nærmest føler sig tvangsindlagt til at læse mine skriblerier kan jeg oplyse, at jeg ikke laver en brugeranmeldelse.

Omvendt for de der ønsker lidt info omkring det nye TV, når jeg lidt ud i fremtiden modtager dette, vil jeg skrive lidt om modtagelse/opsætning, og sikkert også lidt om kalibreringen når den er fortaget.Smile


Uha, jeg er lige ved at tisse i bukserne af spænding :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har fået en del forespørgsler om hvorvidt der kommer en brugeranmeldelse af mit kommende Pana OLED.

Til glæde for de mange der jo nærmest føler sig tvangsindlagt til at læse mine skriblerier kan jeg oplyse, at jeg ikke laver en brugeranmeldelse.

Omvendt for de der ønsker lidt info omkring det nye TV, når jeg lidt ud i fremtiden modtager dette, vil jeg skrive lidt om modtagelse/opsætning, og sikkert også lidt om kalibreringen når den er fortaget.Smile


Uha, jeg er lige ved at tisse i bukserne af spænding :-)

Klaus
Du må, hvis du kan overskue det, prøve at lære om du kan holde digWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 15:00
Jo jo, men er det tre måneder, ender det nok med en sprængt blære..... :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo jo, men er det tre måneder, ender det nok med en sprængt blære..... :-)

Klaus
Så må jeg allerede nu, anbefale at du får en tid på et sygehusSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu