recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Og så mit kig på Pana TX-55EZ950E (OLED)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Og så mit kig på Pana TX-55EZ950E (OLED)

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Hovedparten, de primære stik, peger da nedad. Nogle enkelte, sekundære stik, peger ud til siden.



Ned er også en side, dvs. det skulle læses som alle sider som ikke er bagud :)

På hovedet er også en retning, der er op og ned, og to sider. Og på et Sony tv peger de fleste ned.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 23:25
Super fint TV men til en vild pris.

Tror bare jeg nyder mit pioneer 5090H lidt endnu.... Intet andet end de dyre oled kan matche det alligevel.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Super fint TV men til en vild pris.

Tror bare jeg nyder mit pioneer 5090H lidt endnu.... Intet andet end de dyre oled kan matche det alligevel.



Øhh, jo . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Super fint TV men til en vild pris.

Tror bare jeg nyder mit pioneer 5090H lidt endnu.... Intet andet end de dyre oled kan matche det alligevel.


Så har du ikke fulgt med! LCD/LED TV i den dyre ende har overhalet de goe gamle Pioneer på billedkvaliteten for et par generationer siden.
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 13:05
Sortniveauet er stadig ikke på samme niveau som de bedste plasma tv. Betragtningsvinkler er elendige.

Bevægelseshåndtering er næppe bedre end de bedste plasma tv og så er der backlightbleeding/clouding, som jeg endnu ikke har set et LCD tv hvor der ikke bare var et lille bitte hint af. 

Men jo, lysstyrken er højere og der er flere pixels som kan give et bedre billede ved det rette kildemateriale og rette siddeafstand.

Ved alm. TV brug og bluray kvalitet. Plasma > LCD.

Men ellers.... Party 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

Sortniveauet er stadig ikke på samme niveau som de bedste plasma tv. Betragtningsvinkler er elendige.

Bevægelseshåndtering er næppe bedre end de bedste plasma tv og så er der backlightbleeding/clouding, som jeg endnu ikke har set et LCD tv hvor der ikke bare var et lille bitte hint af. 

Men jo, lysstyrken er højere og der er flere pixels som kan give et bedre billede ved det rette kildemateriale og rette siddeafstand.

Ved alm. TV brug og bluray kvalitet. Plasma > LCD.

Men ellers.... Party 

Ja ved totalt mørklagt rum! Ved normalt lys til soloplyst rum, er LCD/LED plasma overlegent i sortniveau. Ja der er ringe betragtningsvinkler, men nu sidder jeg lige foran, så det generer ikke. Bevægelseshåndtering er lige så godt som på plasma. Backlight bleeding/clouding er der intet af på mit TV, men er et problem på nogle af de billige, især kantbelyste LED. Ja præcis, LED vinder over plasma med et større lysudfald og deraf kontrast. Så ved alm TV brug og BD er det bedre om dagen. Plasma er bedre om natten Tongue
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 11:22
ha ha drøm videre

Ole Hansen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2017 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

... Ja præcis, LED vinder over plasma med et større lysudfald og deraf kontrast. Så ved alm TV brug og BD er det bedre om dagen. Plasma er bedre om natten Tongue


Jeg tror du skal sætte dig lidt mere ind i, hvad kontrast er for en størrelse....

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu