recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sindsygt projekt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sindsygt projekt?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sindsygt projekt?
    Sendt: 24-Juni-2017 kl. 04:38
Jeg har et 32" Panasonic tv som jeg gerne vil sætte en soundbar til. Men det er gået hen og blevet et kæmpe problem, da ingen gængse soundbars med hæderlig lyd passer i bredden til et 32" tv.
Jeg vil have en løsning hvor jeg kun har én fjernbetjening til tv og lyd, og Panasonic tillader ikke engang at man tilslutter aktive højttalere til hovedtelefon-udgangen, da man skal ind i tv'ets menu hver gang man vil ændre hovedtelefon-lydniveauet. 

Så derfor... vil det være komplet vanvittigt at tilslutte nogle (passive eller aktive) mini-højttalere direkte til de terminaler der er inde i tv'et, hvor de indbyggede højttalere er loddet fast? Ja, du læste rigtigt... skrue bagbeklædningen af tv'et og klippe ledningerne til de eksisterende indbyggede højttalere, og lodde kabler på og trække ledningerne ud bagtil til nogle eksterne mini-højttalere og skrue bagbeklædningen på igen Tongue

Højttalerne kunne fx være disse: 


Redigeret af Steen F. - 24-Juni-2017 kl. 04:43
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 07:53
er du fix på hænderne er det intet problem .

Eneste du skal have er et High low converter på,   Fås i de fleste bilradio shops.

Der smides sikkert et 5-10 watt som skal laves om til et linjesignal. ( til aktive HT )

Er ikke sikker på tv kan drive de forslået højttalere fornuftigt.

Redigeret af hansie - 24-Juni-2017 kl. 07:57
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 09:36
Nu skriver du ikke, hvilket tv det er, men jeg antager at det er en ældre model....

Det letteste du kan gøre er at købe dig en lille surroundforstærker der forstår HDMI-CEC og så gemme den ind i et skab.
Så tænder og slukker den med dit tv og styrer volumen med fjernsynets fjernbetjening.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 10:13
En mulighed er at købe en "soundbase", i stedet for en soundbar. Altså dem man normalt stiller selve TV'et på. De fåes i den rigtige bredde, men er selvfølgelig dybere, end en soundbar.

M.v.h.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

En mulighed er at købe en "soundbase", i stedet for en soundbar. Altså dem man normalt stiller selve TV'et på. De fåes i den rigtige bredde, men er selvfølgelig dybere, end en soundbar.

M.v.h.

Jeg har prøvet en Panasonic soundbase, men den var ikke de 2500 kr. værd må jeg indrømme. Kun minimal bedre lyd. Og nu er jeg gået over til, at tv'et står på en stander, så en soundbase er ikke lige løsningen for mig pt.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nu skriver du ikke, hvilket tv det er, men jeg antager at det er en ældre model....

Det letteste du kan gøre er at købe dig en lille surroundforstærker der forstår HDMI-CEC og så gemme den ind i et skab.
Så tænder og slukker den med dit tv og styrer volumen med fjernsynets fjernbetjening.

Klaus

Ja, det er fra 2013 mener jeg (model TX-L32ET5Y).
Jeg har kigget på surroundforstærkere nu, men de er lidt for store der hvor den skal placeres. Denon, Sony, Marantz mv. i 43 cm bredde og 40 cm dyb. Det er for meget.

Har du et tip til en lille forstærker? (så lille som mulig).


Redigeret af Steen F. - 24-Juni-2017 kl. 18:50
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 19:14
Én mulighed for en mindre (lav) receiver er Yamaha RX-S601.



M.v.h.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 19:45
To ret lave surround forstærker, men desvære brede.
Så vidt jeg ved, så er de ens.

Onkyo TX-L50
Pioneer VSX-S520
Mvh Jesper
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 04:33

De er godt nok meget dyre. Og der fås nok ikke nogle meget små forstærkere.. øv øv.
Jeg kan evt. gemme forstærkeren på gulvet bag gardinet (så skal forstærkeren stå lodret). Så gør størrelsen ikke så meget.

Hvad med denne her til 1299 kr: http://www.pioneer-audiovisual.eu/eu/node/9207

Eller en lille Teac til 2900 kr. inkl. 2 højttalere: http://audio.teac.com/product/hr-s101/overview/
Jeg ved ikke helt om den kan bruges, men der står flg. om den:
"The amplifier section provides a simple and smart way of power-on/off sequence when you watch TV. Thanks to its Auto Power Saving function, the amplifier automatically turns on when incoming digital audio signal is detected, and vice versa ¬- it automatically turns off when incoming digital audio signal is inactive for 3 minutes -. So, you can connect a TV, PC, Satellite Receiver, and STB such as Apple TV and Sonos CONNECT that equips optical digital audio output to enjoy simplified and smart operations. The Auto Power Saving function can be engaged or disabled by user preference. However when it is disabled, it still automatically switches to standby mode if left without any operation for 30 minutes."





Redigeret af Steen F. - 25-Juni-2017 kl. 05:07
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
anzelz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anzelz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 09:41
Evt kan du meget billigt købe et nyere og større tv med de rigtige udgange :) 
Monitor Audio Radius
Front 270
Center 250
Baghøjttalere 180

Harman Kardon DPR 2005
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 09:45
Vil du justere volumen med fjernsynets fjernbetjening?

Klaus

Redigeret af KlausDM - 25-Juni-2017 kl. 09:45
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Juni-2009
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 21:54
Ved godt der ikke er meget HIFI over det - men når vi nu er ude i hjemmebakseri :)

https://nordtrend.dk/lyd/soundmaxx
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu