recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sindsygt projekt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sindsygt projekt?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Vil du justere volumen med fjernsynets fjernbetjening?

Klaus

Ja, det var meningen. Eller faktisk et krav.
Men et nyt tv er måske den billigste løsning (selvom jeg gav 5500 kr for det for knap 3 år siden). 

LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 11:00
nyt TV giver nok ikke bedre lyd
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 11:35
Du kan også kigge efter nogle aktive højtaler med fjernbetjening.
 
Jeg ved ikke hvordan de lyder.
 
For at undgå 2 fjernbetjeninger, kan du jo anskaffe en universal fjernbetjening.
 
Og hvis de aktive højtaler ikke har optisk indgang kan du jo bruge en Optisk til Phono converter
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 01:05
Hvorfor ikke bare tage, et par System Audio Saxo 1, aktive højttalere og tilslutte tv. De lyder godt og der er mulighed for at udbygge med sub. De har forskellige indgange og du kan tilslutte andet til dem og skifte input med fjernbetjening. Løsningen med at ændre i tv, er ikke en særlig god løsning. 
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 09:47
Der ser ud til at være meget begrænsede tilslutnings muligheder på det TV så det er måske ikke helt tosset at trække de interne højttaler forbindelser ud af kabinettet til nogle eksterne og se hvor godt det virker i første omgang.

Men er det et setup du skal til at bruge penge på så ville jeg gå efter et nyt TV så du ikke er begrænset fremadrettet og så nogle billige aktive højttalere. Eventuelt brugt for begges vedkommende.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 09:48
Hvilket tv, kan det der efterspørges?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Der ser ud til at være meget begrænsede tilslutnings muligheder på det TV så det er måske ikke helt tosset at trække de interne højttaler forbindelser ud af kabinettet til nogle eksterne og se hvor godt det virker i første omgang.

Men er det et setup du skal til at bruge penge på så ville jeg gå efter et nyt TV så du ikke er begrænset fremadrettet og så nogle billige aktive højttalere. Eventuelt brugt for begges vedkommende.

Begrændset??

TV'et har Optisk lydudgang og så har det ARC.

Så et nyere TV vil da ikke ha flere muligheder.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 13:14
Ser også nu at der er optisk udgang så bliver det vist ikke nemmere end at tilslutte nogle aktive højttalere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 14:44
Hvordan vil du så styre volumen med fjernsynets fjernbetjening?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Jeg har et 32" Panasonic tv som jeg gerne vil sætte en soundbar til. Men det er gået hen og blevet et kæmpe problem, da ingen gængse soundbars med hæderlig lyd passer i bredden til et 32" tv.
IngenConfused??! 
Jeg har tidligere kigget efter nogle mindre, og jeg ved, at Power har (mindst) et par mindre fra Polk og Sony, der kører via HDMI - har du tjekket dem? Med HDMI-ARC burde du kunne styre lyden fra tv.....
miri
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 16:13
Bose har også en, men den koster....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu