recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Åh nej DR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÅh nej DR

 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
Forfatter
Besked
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 08:59
Præcis Greedy.. Jeg hørt præcis den samme "teaser", og grundet denne tråd, så kom jeg til at tænke over, at "hov, nu sagde de da at det var med David A"...

 
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Undre mig egentlig mere over at det ikke er muligt at tilvælge undertekster. Ja, undertekster også selvom speak er på dansk. I øvrigt syntes jeg nu han gør det godt den danske speaker. Men D.A. Når han ikke til sokkeholderne.
 
Kunne du ikke vælge undertekster.. Jeg kan da vælge undertekster på samtlige programmer på DR (inkl. liveudsendelser, hvor det dog selvfølgelig er meget forsinket).

Nu så jeg ikke det pågældende program, men jeg kan ikke undgå at tvivle på, at man ikke kunne slå undertekster til.
 
Jeg får signal via. Boxer, og kan derefter vælge undertekster (uden, forced eller fuldt) via. fjernbetjeningen på mit oldnordiske fjernsyn.


Redigeret af NikolajDS - 27-Juni-2017 kl. 09:02
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Undre mig egentlig mere over at det ikke er muligt at tilvælge undertekster. Ja, undertekster også selvom speak er på dansk. I øvrigt syntes jeg nu han gør det godt den danske speaker. Men D.A. Når han ikke til sokkeholderne.

Det er det på TTV s 398
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Selvom det er teknisk muligt, har jeg endnu aldrig oplevet at der sendes to forskellige lydspor på nogen som helst station. Det har jeg endnu til gode at opleve.

YouSee gjorde det tidligere med DRs kanaler (både normalt lydspor og synstolkning på samme kanal).

Nu har de splittet dem op på to forskellige kanaler :-(

Nu var det stationer jeg tænkte på - har aldrig haft YouSee
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Skylder lige at sige at vi ser DR (og TV2) via Apple TV 4. Kan godt vælge at få vist undertekster automatisk men der er kommer intet frem. ??!! Shocked

Godt jeg har flow TV og hbb stream, begge med mulighed for undertekster
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Skylder lige at sige at vi ser DR (og TV2) via Apple TV 4. Kan godt vælge at få vist undertekster automatisk men der er kommer intet frem. ??!! Shocked

Godt jeg har flow TV og hbb stream, begge med mulighed for undertekster

Ja men det er da godt for dig......
Men mon ikke dit problem så skyldes Apple TV eller DR TV/TV 2 app'en?
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Skylder lige at sige at vi ser DR (og TV2) via Apple TV 4. Kan godt vælge at få vist undertekster automatisk men der er kommer intet frem. ??!! Shocked
 
Så er vi måske også ude i, at det er lidt egoistisk...

Det står jo alle frit for at hive DR ned via. antenne, hvorved man kan gøre det.. Tæt på gratis (Selvfølgelig har alle ikke lige en antenne til at ligge).
 
Og hvis man så ikke kan leve med det, ja så må man jo vente den time eller to, hvorefter LIVE udsendelsen bliver lagt op på DR TV, hvorefter man kan vælge at se den med undertekster via. chromecast eller lignende.
 
Man kan jo altid finde en eller anden løsning, som er forholdsvis niche, og som DR derfor i første omgang har valgt fra.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Skylder lige at sige at vi ser DR (og TV2) via Apple TV 4. Kan godt vælge at få vist undertekster automatisk men der er kommer intet frem. ??!! Shocked
Jeg hentede .srt filen fra DR-TV. Der er tekstet en smule hen imod slutningen (ca. 50 min) hvor besætningen på en båd taler med en accent som kan være svær at forstå.


Redigeret af thxtex - 27-Juni-2017 kl. 13:43
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 06:41
DR TV kan næppe beskrives som en niche. DR har allerede erklæret, at kanalerne skal nedprioriteres og DR TV være "hovedindgang" til DR i fremtiden, så det er da på ingen måde for meget at forvente, at det skal være muligt at vælge både undertekster og originalsprog på DR TV.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Skylder lige at sige at vi ser DR (og TV2) via Apple TV 4. Kan godt vælge at få vist undertekster automatisk men der er kommer intet frem. ??!! Shocked
 
Så er vi måske også ude i, at det er lidt egoistisk...


Hvordan er det egoistisk? Skal jeg forstå det sådan at hvis man har nedsat hørelse og ønsker at danske udsendelser har undertekster - så er jeg egoistisk eller at jeg har valgt en platform hvor DR's app ikke har implementeret undertekster - så er jeg egoistisk? 

Apple TV er da ikke en niche (i min optik)

Tror jeg sender en mail til DR. De kan nok forklare hvorfor det ikke spiller på ATV4/deres app. Men at påstå at jeg er egoisitisk - What!?
 
Fedt at du fjerner resten af mit "lange" indlæg, der sådan set fint forklarede hvad jeg mente med "LIDT egoistisk"..

Pointen var jo, at du havde muligheder for at få det du ønskede, uden at du skulle gøre ret meget.. Og derfor er dit eksempel jo også mærkeligt, og en kende "alt skal passe til mig perfekt".

Hvis jeg skal komme med et eksempel, så svarer det lidt til, at en kørestolsbruger ikke er tilfreds med at rådhuset har en rampe ved bagindgangen, men ikke nogen ved hovedindgangen på fronten af rådhuset.
Med andre ord: Man har mulighed for at komme ind på rådhuset, men man brokker sig over, at man ikke kan gøre det på den måde man selv synes var bedst.
 
Dårligt eksempel, men i det mindst bedre end det andet LOL
 
Men hey, du vælger at fare i kridthuset over, at jeg skrev at det var "LIDT egoistisk".. Det er dit prærogativ.

Jeg kan afsløre at jeg stadig står ved, at det er "LIDT egoistisk", når du let kunne undgå problemet, hvis du virkelig ville.


Redigeret af NikolajDS - 28-Juni-2017 kl. 14:25
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

DR TV kan næppe beskrives som en niche. DR har allerede erklæret, at kanalerne skal nedprioriteres og DR TV være "hovedindgang" til DR i fremtiden, så det er da på ingen måde for meget at forvente, at det skal være muligt at vælge både undertekster og originalsprog på DR TV.
 
Hvor har DR flest brugere på nuværende tidspunkt? Ergo sørger de selvfølgelig for at de rammer flest mulige med det bedste produkt, og så forsøger de hele tiden at andre brugere får et næsten lige så godt produkt.
 
Og ja, de har sagt at DR TV SKAL (læs: ikke "ER") være hovedindgangen.. Ergo går det også i fin tråd med mit argument herover.
 
 
Så ja, selvfølgelig vil det være fedt med undertekster på live-tv via DR TV.. Jeg bruger selv tit undertekster på danske udsendelser, og det kan jeg gøre via. fjernbetjeningen, da underteksterne på DR (desværre ikke på TV2 (Boxer) mere) bliver sendt ud med signalet.
Det kommer formentlig også til DR TV, og formentlig også indenfor en overskuelige fremtid, da de jo allerede har det på "on demand" (TV2 Play lær dog noget af det!).
 
Så jo, jeg vil stadig mene, at DR TV kan betegnes som en niche.. Men ordet niche vil selvfølgelig altid være en diskussion om semantik, men hvor om alting er, så kan vi jo i hvert fald fastslå, at DR TV ikke er deres hovedprodukt (endnu).
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Det står jo alle frit for at hive DR ned via. antenne, hvorved man kan gøre det.. Tæt på gratis (Selvfølgelig har alle ikke lige en antenne til at ligge).


Nej, den skal lige indkøbes, sættes op, og der skal trækkes kabler.

Langt de fleste kunder hos DR er i øvrigt hos YouSee og Stofa (alene mere end 50% hos YouSee), så DVB-T er vel efterhånden også bare niche?

DR TV er ikke mere niche, end at vi har en hel generation, der primært henter det indhold, de gider se fra DR, via DR TV (inkl. hjemmesiden).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu