recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Åh nej DR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÅh nej DR

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Emne: Åh nej DR
    Sendt: 25-Juni-2017 kl. 20:15
Jeg havde glædet mig til at gense Planet Earth 2 på DR – men til min store skuffelse er David Attenborough fantastiske stemme oversat til dansk – det lyder forfærdeliget.

Er lykkelig for ar jeg så den i 5.1 lyd på BBC-HD i vinters.

Hvad sker der for DR??  

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 20:37
De er da i det mindste ikke nået til tyske tilstande endnu. Men jeg kunne forestille mig det er fordi børn også skal kunne se den, men så kunne de jo i det mindste smide 2 lydspor afsted hos yousee.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 20:41
Der er sikkert mange der er glade for en dansk versionering. Specielt mindre børn der ser den sammen med familien.
og selvfølgelig lidt øv hvis man er fan af David A.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 20:53
Så køb den på skiver 😉 Jeg har netop efterspurgt dansk tale på sådanne udgivelser på blu-ray. Men til trods for at DR havde et dansk lydspor liggende var det sikkert noget økonomi der gjorde at det danske ikke kom med. Vores datter er glad for den danske tale. Så nu optages og køber kun hvad der ikke sendes med dansk tale.
Sådan er vi så forskellige.

Redigeret af Jessemand - 25-Juni-2017 kl. 20:55
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 09:08
Super med dansk speak. Tvivler på at vores piger på 9 og 11 orker at se serien med engelsk tale.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 10:50

Det er en skændsel at Sir David Attenborough's speak fjernes fra hans fremragende udsendelser, det er totalt ødelæggende.
Det er muligt at sende begge lydspor, men det kan DR tilsyneladende ikke finde ud af.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 11:00
Selvom det er teknisk muligt, har jeg endnu aldrig oplevet at der sendes to forskellige lydspor på nogen som helst station. Det har jeg endnu til gode at opleve.

Redigeret af Kampus - 26-Juni-2017 kl. 11:00
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 11:09

Udbyderne vil sikkert også få en masse klager over, at hvorfor er der nu et andet lydspor, det kan vi ikke finde ud af. Det er sgu da til at brække sig over.
Så hellere bruge den sædvanlige laveste fællesnævner, du godeste.
Kom for pokker ind i kampen og lad seerne selv bestemme hvilket lydspor man vil have. Der er sgu da ikke så svært.

Redigeret af Radiomanden - 26-Juni-2017 kl. 11:10
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Selvom det er teknisk muligt, har jeg endnu aldrig oplevet at der sendes to forskellige lydspor på nogen som helst station. Det har jeg endnu til gode at opleve.


ViasatGolf er godt nok en nichekanal, men der sender de faktisk både dansk og engelsk. Vi har dog fremragende danske kommentatorer, så det er kun når Iben Tinning kommenterer Ladies Tour jeg skifter til engelsk. (Der går simpelthen for meget tøse-fnidder i den med hende ved mikrofonen)

J
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 11:14
Det er ikke verdens undergang. Den danske speak er behagelig og bedre end de sætter tekster på. Vi er trodsalt i DK
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Selvom det er teknisk muligt, har jeg endnu aldrig oplevet at der sendes to forskellige lydspor på nogen som helst station. Det har jeg endnu til gode at opleve.


ViasatGolf er godt nok en nichekanal, men der sender de faktisk både dansk og engelsk. Vi har dog fremragende danske kommentatorer, så det er kun når Iben Tinning kommenterer Ladies Tour jeg skifter til engelsk. (Der går simpelthen for meget tøse-fnidder i den med hende ved mikrofonen)

J

Ah, den har jeg tilgode
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Selvom det er teknisk muligt, har jeg endnu aldrig oplevet at der sendes to forskellige lydspor på nogen som helst station. Det har jeg endnu til gode at opleve.
 
Jeg kan huske, at de tyske kanaler gjorde det for mange år siden (i det gamle årtusinde...). Men præcis hvor mange år det er siden, ved jeg ikke. Men det var meget praktisk, når man havde hørt John Wayne sige "Hände hoch oder Ich schiesse..." tilpas mange gange og var træt af det ;-)
 
Rent teknisk brugte de den ene stereokanal til originalsproget og den anden til den synkroniserede sprogversion. Dvs. det enkelte sprogsignal var i mono. Jeg tror ikke, at de bruger det mere.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu