recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophæng der bare virker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ophæng der bare virker

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ophæng der bare virker
    Sendt: 26-Juni-2017 kl. 18:21
Nogen der kan anbefale et godt loft projektor ophæng der virker?

Er "lidt" træt at mit billige, det mister hurtigt lidt af den vinkel det skal hænge i (så billedet bliver skævt Angry)

Det er måske kun 1-2mm - ellers hænger projektor selvfølgelig midt for lærred og lige til overkant af lærredet...

Projekter Benq w2000 - indkøbt idag Clap Som opgradering fra en Epson MG850HD fra 2012 - og wauw Big smile

Ophæng hænger cirka 15 cm ned fra loftet
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 18:40
Chief købt gennem tapeconnection eller Computersalg, de er dyre men de er alle pengene værd

Redigeret af jespermart - 26-Juni-2017 kl. 18:43
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 08:56
De Vogels ophæng jeg har haft giver mulighed for at afbalancere projektoren, så den ikke har "lyst" til at ændre vinkel. På den måde er slruerne kun til for at give lidt modstand og holde den det sidste på plads.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

De Vogels ophæng jeg har haft giver mulighed for at afbalancere projektoren, så den ikke har "lyst" til at ændre vinkel. På den måde er slruerne kun til for at give lidt modstand og holde den det sidste på plads.


Jeg har også haft Vogel, men i min optik når de ikke Chief beslagene til sokkeholderen. Chief ophænget er meget lettere at indstille og virker meget mere gedigent samt holder indstillingerne helt suverænt
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 10:19
Chief ophæng ser lækre ud Clap men de koster da også næsten ligeå meget som projektoren Cry

Der skrives meget om quick snap, hurtig opsætning osv - det er jeg "ligeglad" med, kan godt bruge en time på opsætningen - hvis det for pokker bare bliver hængende PRÆCIST der efterfølgende

Kommer aldrig (nogensinde) til at tage projekteren ned for at tage den med på tur eller andet...


Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Chief ophæng ser lækre ud Clap men de koster da også næsten ligeå meget som projektoren Cry

Der skrives meget om quick snap, hurtig opsætning osv - det er jeg "ligeglad" med, kan godt bruge en time på opsætningen - hvis det for pokker bare bliver hængende PRÆCIST der efterfølgende

Kommer aldrig (nogensinde) til at tage projekteren ned for at tage den med på tur eller andet...

Nu har jeg jo arbejdet med både Vogel og sidenhen Chief, og jeg blev aldrig tilfreds med de indstillingsmuligheder som Vogel har, Chiefs ophæng kan justeres i alle 3 plan indenfor et par mm set på lærredet, det var jeg aldrig i stand til at opnå på Vogels ophæng.

 
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 10:48
Ok, men hvilket helt simpelt Chief ophæng skal man så vælge?

Jeg synes nogle af dem ligner at det kun er delen man skruer på projektoren jeg køber?

Det skal som sagt bare hænge cirka 15 cm fra loftet, vinkle projekter 1-2mm ned og BLIVE der :-)
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Ok, men hvilket helt simpelt Chief ophæng skal man så vælge?

Jeg synes nogle af dem ligner at det kun er delen man skruer på projektoren jeg køber?

Det skal som sagt bare hænge cirka 15 cm fra loftet, vinkle projekter 1-2mm ned og BLIVE der :-)

Der er det lille Chief til 11,-kg.


Eller det store der klarer op til 22,-kg.


Jeg har det store, man kan jo aldrig vide hvad ens næste projektor vejer.Tongue

og så skal du også have


men den er jo til at betaleSmile
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 15:52
Jeg har Vogels og kan ikke nikke genkendende til, det ikke kan justeres ind. Jeg har lagt en bjælke på loftet, jeg har monteret beslaget i. Tror ofte det er fejl i montering der er problemet ellers er det dårlig valg af beslag. Alt det Vogels, jeg har haft til tv har også været i orden.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Jeg har Vogels og kan ikke nikke genkendende til, det ikke kan justeres ind. Jeg har lagt en bjælke på loftet, jeg har monteret beslaget i. Tror ofte det er fejl i montering der er problemet ellers er det dårlig valg af beslag. Alt det Vogels, jeg har haft til tv har også været i orden.

Jeg har haft det store Vogel projektor beslag PPC 2500


Og må bare fastholde at et Chief ophæng er langt lettere at justere ind. Det foregår via et snekkesystem hvor man justerer alle akser x,y og z med en stor stjerneskrutrækker hvorefter man efterspænder en sikrings skrue og derefter bevæger din projektor sig med garanti ikke. 

0
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 20:54
Jeg har som sagt ingen problem hos mig.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 23:26
Der er ikke nogen som piller i mit projektor setup.
Derfor har jeg ikke behovet for at kunne spænde det hele uhjælpeligt fast, som i et mødelokale.

Jeg har et Vogels beslag som minder meget om nedenstående. Mit har dog ikke mulighed for forlængelse, som du nok har brug for til at matche øverste kant på lærred.

De 3 arme kan justeres helt frit og derved er det muligt at afbalancere projektorens vægt perfekt i ophænget og derved finde tyngdepunktet.

Når jeg løfter min projektor, hvor beslaget møder armen, så hænger den næsten helt i vater.
Derfor kræver det ikke at man spænder noget fast, da det ikke har lyst til at flytte sig.
Jeg kan dreje min projektor frit rundt og tilbage på plads. Den flytter sig ikke bagefter.

Men har man lagt vægten forkert i beslaget og ikke ramt tyngdepunktet, så er det klart at beslaget konstant kæmper for at holde projektoren fast i den ønsket stilling.

Så der findes afbalancerede beslag som er bedst til almindelige hjem og så findes der projektor beslag, som med skruer og bolte fremtvinger og holder indstillingen.





Redigeret af Cyberguyen - 27-Juni-2017 kl. 23:29
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu