recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: Vildt billig laptop
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: Vildt billig laptop

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
torleif84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2012
Sted: Tilst, Danmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torleif84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

@torleif

Ja, det er også i det leje vi skal være. De to du linker til er fornuftige bud, omend jeg simpelthen synes de er for dyre i forhold til hvad de er.

Jeg har noget der ligner HP’en, endda core2duo, som jeg ikke kunne forestille mig var meget mere end et par hundrede værd (den er låst til at køre XP - det er derfor jeg skal have en ekstra).

Enig i at prisen er for høj, men mon ikke den kan forhandles... det er jo dba.dk Wink


Redigeret af torleif84 - 28-Juni-2017 kl. 20:03
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 20:05
Ahh, okay!

En kammerat har netop spurgt mig, hvorfor jeg ikke bare dualbooter min xp-laptop, hvortil jeg svarede at det er fordi min win7-installation skal bruge mindst 200 GB, og disken er 150 GB.

Men så slog det mig, at det kan være det både letteste og billigste er at hapse et image af nuværende HD, sætte en ny i, fx på 512GB og restore image og så installere win7 på det resterende plads. Hvis det altså virker.

Den tænker jeg lige over...
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 13:29
Follow-up:

Jeg endte med at købe en HD på en terabyte og satte den op til at tripple-boote XP, Win7 og Ubuntu. Det virker upåklageligt, så den løsning er jeg tilfreds med (indtil laptoppen dør, selvfølgelig).

Hvis man vil vide hvordan man migrerer XP over på en ny HD, så kan man læse disse guides:
https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=916146
http://www.2pi.info/software/copying-windows-new-hard-drive.html
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu