recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Noob hjælp PC -> forstærker -> højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Noob hjælp PC -> forstærker -> højtaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Noob hjælp PC -> forstærker -> højtaler
    Sendt: 27-Juni-2017 kl. 01:28

Ok pt. har jeg en PC der bare fyrer lyden direkte over i en soundbar under TVet og nogle PC højtalere.

Nu skal vi snart have en større fest og jeg har arvet en gammel NAD 712 forstærker og 2 gamle Dali 104 højtalere der også gerne skulle køre via PC. 

Hvilke løsning/kabler er bedste value for "almost no money" at bruge i dette setup?

Pft


PS: Jeg har aldrig haft andet end PC højtalere...så er spændt på pludselig at have en forstærker og ordentlige højtalere. Kunne læse mig til NAD 712 forstærkeren har en blød lyd? Hvad har jeg fået fat i mht. til Dali 104 højtalerne?


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 06:24
Linje eller hovedtelefon udgang over i en indgang på forstærkeren (CD eller Aux indgange passer fint).

Dali 104, er ud over at være gamle, et sæt ganske udemærkede højttalere. Ikke prangende, men ej heller ringe. Sæt dem til og lyt!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 17:09
Fedt at høre Dali 104 er fine. 

Jeg mangler kabler fra PC til forstærker og fra forstærker til Højtalere. Heldigvis skal jeg kun bruge et par meter. Er der noget du/I kan anbefale? Læste i nat om Chromecast music, men det lød til at skyde over målet og vist mere var en Telefonløsning, hvor mit bare skal køre fra PC - havde dog ellers været cool nok at springe kablerne over.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 18:20
Du ville stadig skulle bruge kabler til højttalerne?

Men jeg bruger en chromecast audio i mit soveværelse, og det er altså ret lækkert at kunne styre fra telefon, ipad, eller computer som jeg nu lyster det.

Men ellers skal du jo bare have et audio kabel fra computeren til forstærkeren, kan klares for små penge.
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 20:12
Ah cool så Chromecast Audio kan også styres via PC? Via bluetooth eller hvordan?

Nogen kabler der kan anbefales, eller er det fint nok bare at købe de her billige nogen:

https://www.av-cables.dk/phono-til-minijack/standard-minijack-til-2xphono-kabel-5-m.html  fra PC til forstærker.

Og det her fra Forstærker til højtaler:

https://www.av-cables.dk/hoejttalerkabel-10-m-rulle/n-a-431.html
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 10:48
Det du har fundet er helt fint til dit behov.

M.v.h.
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 17:09
Fedt det var lige præcis det jeg gerne ville høre :) 

Tak for hjælpen gutter

Vh

T
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu