recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor i 50k klassen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor i 50k klassen

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2017 kl. 14:15
Husk i øvrigt at købe et Chief-ophæng. Det koster lidt mere, men det er ti gange bedre end konkurrenterne.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2017 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Husk i øvrigt at købe et Chief-ophæng. Det koster lidt mere, men det er ti gange bedre end konkurrenterne.

Jeg ville nok vælge en hylde lignende løsning istedet for et ophæng, især da den skal stå i et andet rum.


Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2017 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvorfor hælder det til Sony? På papiret samt i målinger har JVC mere lys end Sony (Lysstyrken fik efter sigende et stort løft i den 4-cifrede JVC årgang).


Det var jeg ikke klar over

Med hensyn til med eller uden scaler, så har Sony et mere korrekt billede "ud af boksen". JVC skinner når du kan slutte f.eks. en Lumagen-scaler til, og få lavet en kalibrering med måler og computer-software, men uden alle mulige fancy ting, så er det Sony der har det mest korrekte billede.

Jeg har i øvrigt selv JVC X30, Lumagen RadianceXD samt måleapparat og software. Og en venlig, tidligere kalibreringsprofessionel der gerne kigger forbi fra tid til anden

Jeg tror der er sket lidt i de sidste generationer JVC, så en JVC model fra 2011 og en gl Lumagen processor er ikke helt oppe på tåspidserne længere.

Skal vi snakke JVC er X7500 nok det der kommer på tale.

Så til ca 50K vil jeg mene vi kigger på 

JVC X7500
Sony VPL-VW320ES
Epson LS10500
Benq W 11000

Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2017 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvorfor hælder det til Sony? På papiret samt i målinger har JVC mere lys end Sony (Lysstyrken fik efter sigende et stort løft i den 4-cifrede JVC årgang).


Det var jeg ikke klar over

Med hensyn til med eller uden scaler, så har Sony et mere korrekt billede "ud af boksen". JVC skinner når du kan slutte f.eks. en Lumagen-scaler til, og få lavet en kalibrering med måler og computer-software, men uden alle mulige fancy ting, så er det Sony der har det mest korrekte billede.

Jeg har i øvrigt selv JVC X30, Lumagen RadianceXD samt måleapparat og software. Og en venlig, tidligere kalibreringsprofessionel der gerne kigger forbi fra tid til anden

Jeg tror der er sket lidt i de sidste generationer JVC, så en JVC model fra 2011 og en gl Lumagen processor er ikke helt oppe på tåspidserne længere.

Skal vi snakke JVC er X7500 nok det der kommer på tale.

Så til ca 50K vil jeg mene vi kigger på 

JVC X7500
Sony VPL-VW320ES
Epson LS10500
Benq W 11000


Min liste er pt:

Epson TW-9300 (Meget lysstærk og gode "pang-farver" da jeg så den)
JVC X7500 (Gode reviews, gode målinger. Har aldrig set den)
Acer V9800 (Skarpeste af dem alle, høj ANSI. Har set BenQ W11000 hvor Acer er en "klon" med mere lys og bedre iris efter sigende. BenQ W11000 fik mig dog ikke helt op og ringe pga. motion samt dårlig sort).

Epson LS10500 og Sony har jeg valgt fra pga for lidt lys.


Redigeret af Jonas_h - 30-Juni-2017 kl. 15:07
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2017 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg tror der er sket lidt i de sidste generationer JVC, så en JVC model fra 2011 og en gl Lumagen processor er ikke helt oppe på tåspidserne længere.


Ej, tror du virkelig at der er sket noget i de sidste seks år?

RadianceXD kan dog, grundlæggende set, det samme som de nyere modeller, bare uden 3D, UHD, etc.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2017 kl. 15:17

Personligt ville jeg nok ende med en JVC igen hvis nogen holdt en pistol for panden og jeg skulle købe ny projektor.. Ikke fordi jeg syntes det er så fantastisk at jeg bare må eje den, men nok fordi det er den mindst ringe af dem der er.

Sony ville jeg ikke røre med en ildtang, især på grund af deres paneler der degradere hurtigere end pære i andre projektore, JVC syntes jeg har super ringe support, de gør generelt ingenting for at tilføje features via firmware, og har også efterladt modeller uden nogensinde at få dem til at leve op til deres specs/ features.

Jeg ville nok smutte en tur til New York, og smide sådan en her i kufferten..

http://www.ebay.com/itm/JVC-DLA-RS600-/201969738589?hash=item2f0655a35d:g:JDEAAOSwfRdZDMVG


Redigeret af stridsvognen - 30-Juni-2017 kl. 15:18
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2017 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg tror der er sket lidt i de sidste generationer JVC, så en JVC model fra 2011 og en gl Lumagen processor er ikke helt oppe på tåspidserne længere.


Ej, tror du virkelig at der er sket noget i de sidste seks år?

RadianceXD kan dog, grundlæggende set, det samme som de nyere modeller, bare uden 3D, UHD, etc.

Generelt er De ældre Radiance modeller undermotoriserede, de er begrænsede til 1080P 8 bit, 5X5X5 LUT så kan idag ikke rigtig bruges til moderne projektoere og TV, som alle håndtere 2160P 10bit, så medmindre man køber en Radiance Pro, så vil den være en flaskehals i enhvert nutidig setup.
JVC projektorene har idag auto calibrate features, som skulle fungere ganske fornuftigt, og eliminere behovet for en extern video processor.


Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Woody81 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Woody81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2017 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Personligt ville jeg nok ende med en JVC igen hvis nogen holdt en pistol for panden og jeg skulle købe ny projektor.. Ikke fordi jeg syntes det er så fantastisk at jeg bare må eje den, men nok fordi det er den mindst ringe af dem der er.

Du ser glasset som halvt tomt :) Mange ville nok synes, at billedet er fantastisk på alle nævnte projektorer...

Nej. Jeg er glad for, at der er folk, der går så meget op i det. Det kommer os andre til gode. Ellers havde jeg stadig set VHS på et billedrørs-TV.

Min projektor (JVC HD350) er pakket ned siden jeg flyttede. Men på 3,5 meters afstand og 106" kunne jeg uden problem se DVD.

Det var bare et lille indspark...
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2017 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Woody81 Woody81 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Personligt ville jeg nok ende med en JVC igen hvis nogen holdt en pistol for panden og jeg skulle købe ny projektor.. Ikke fordi jeg syntes det er så fantastisk at jeg bare må eje den, men nok fordi det er den mindst ringe af dem der er.

Du ser glasset som halvt tomt :) Mange ville nok synes, at billedet er fantastisk på alle nævnte projektorer...

Nej. Jeg er glad for, at der er folk, der går så meget op i det. Det kommer os andre til gode. Ellers havde jeg stadig set VHS på et billedrørs-TV.

Min projektor (JVC HD350) er pakket ned siden jeg flyttede. Men på 3,5 meters afstand og 106" kunne jeg uden problem se DVD.

Det var bare et lille indspark...

Tjaa.. Jeg ser så Blu ray, 1080P 72hz på er 110" lærred( 2,4m bred) ca 2,5m fra lærredet med en CRT projektor der blev udviklet i 1995. så det var nok mere fordi jeg syntes at producenterne er mere fokuseret på at lave nyt istedetfor at lave noget der kan holde og noget de vil supporte i længere tid.. Der er altid en ny og bedre lige om hjørnet.. Men måske var der rent faktisk lige så godt eller bedre for 20 år siden.. Den digitale tidsalder var generelt et kæmpe skridt tilbage, som kun de sidste få år begynder at ligne noget der kan være med.


Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2017 kl. 10:31
Det ser satme godt ud, det billede der. Smile
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2017 kl. 13:00
Det billede kan man jo ikke bruge til noget som helst. Der er, som minimum, et kamera og en computerskærm imellem dig og billedet. Billedets størrelse taget i betragtning er der selvfølgelig også skalering og komprimering.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2017 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det billede kan man jo ikke bruge til noget som helst. Der er, som minimum, et kamera og en computerskærm imellem dig og billedet. Billedets størrelse taget i betragtning er der selvfølgelig også skalering og komprimering.

Ja er det ikke utroligt når man tager alle de overnævnte billed degraderende paremetre i betragtning, tænk hvad man kan med noget der blev udviklet for 22 år siden.

Ville være vildt interessant at lave en shootout mellem sådan en og den nye JVC X7500.. Så man kan se om det sidste nye kan være med.


Redigeret af stridsvognen - 01-Juli-2017 kl. 13:56
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu