recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor i 50k klassen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor i 50k klassen

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2017 kl. 18:10
Ofte oversete, projektorer i Danmark, er fra Infocus. Jeg har selv, en der er et par år gammel, der ISF kalibreret fra fabrikken. Den giver et godt billede. Min er dog kun 1080P. Jeg ville personligt, selv vente med 4K, der er meget lidt materiale endnu og de er temmelig pebrede. De fleste er ikke native. JVC, kom med en model, der har et rigtig godt billede, men ikke rigtig 4k, som du efterspørger, men måske, er den ikke så tosset endda, den kan erhverves lidt billigere, end 50k. og du vil senere kunne, opgradere om en 3 år, når der er kommet mere ro på markedet. Jeg synes selv udviklingen, går stærkt, og ind til der er mere ro på, ville jeg personligt ikke selv, investere så mange penge, i en projektor. Førhen blev kontrasten hurtigt, forringet på laser projektorer, hvis de ikke har fået det rettet, er det heller ikke det bedste valg og de er sindssygt dyre.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2017 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Ofte oversete, projektorer i Danmark, er fra Infocus. Jeg har selv, en der er et par år gammel, der ISF kalibreret fra fabrikken. Den giver et godt billede. Min er dog kun 1080P. Jeg ville personligt, selv vente med 4K, der er meget lidt materiale endnu og de er temmelig pebrede. De fleste er ikke native. JVC, kom med en model, der har et rigtig godt billede, men ikke rigtig 4k, som du efterspørger, men måske, er den ikke så tosset endda, den kan erhverves lidt billigere, end 50k. og du vil senere kunne, opgradere om en 3 år, når der er kommet mere ro på markedet. Jeg synes selv udviklingen, går stærkt, og ind til der er mere ro på, ville jeg personligt ikke selv, investere så mange penge, i en projektor. Førhen blev kontrasten hurtigt, forringet på laser projektorer, hvis de ikke har fået det rettet, er det heller ikke det bedste valg og de er sindssygt dyre.
Hvilken Infocus model henviser du til?

Og det er ikke et krav med 4k. Som du kan se, er den projektor jeg overvejer (JVC X7500) f.eks. ikke 4k.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2017 kl. 20:13
Naiera siger jo egentlig bare, at det man i sidste ende ser er kvaliteten af ens PC/mobilskærm.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2017 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det billede kan man jo ikke bruge til noget som helst. Der er, som minimum, et kamera og en computerskærm imellem dig og billedet. Billedets størrelse taget i betragtning er der selvfølgelig også skalering og komprimering.

Ja er det ikke utroligt når man tager alle de overnævnte billed degraderende paremetre i betragtning, tænk hvad man kan med noget der blev udviklet for 22 år siden.

Ville være vildt interessant at lave en shootout mellem sådan en og den nye JVC X7500.. Så man kan se om det sidste nye kan være med.

Naiera har jo ret, man kan ikke bedømme PQ ud fra sådan et lille billede, der oven i købet bliver vist på en anden skærm. Der er heller ikke nogen reference, så man kan se hvordan det Skal se ud. Nettet flyder med den slags billeder og det kan være ret lærerigt at sammenligne dem med et digitalt screen dump fra filmen, hvis man tilfældigvis har den. Det 5. element er meget brugt og fælles for næsten alle de fotos der vises er, at de er ekstremt underbelyst, så de ikke fremstår grå. Ved et hurtigt kig ser det flot ud, men der mangler ofte maaange detaljer og alligevel falder folk på fora på halen over dem.

Hvad film er det?

EDIT: Undskyld for OT.


Redigeret af Mefisto - 01-Juli-2017 kl. 20:31
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2017 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:




Screen dump. Der bliver self også påvirket at den skærm man ser det på, men projektor og kamera er ude af kæden, så det man ser er nok betydeligt nærmere det det skulle have været.



Redigeret af Mefisto - 01-Juli-2017 kl. 21:27
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2017 kl. 21:50
Ja er det ikke utroligt hvor mange kloge mennesker der er der ved at der er en del variabler når man taler om screenshots.. Og hvor travlt de har med at forklare hvor ubrugelige de er.. Men der er aldrig nogle der spørger til kamera lense, video setup, kalibrering osv.. Selvfælgelig er der tab, og farve push klipning osv da et kamera ikke kan fange farverne korekt og håndtere dynamikspændet på lærredet..

Det var en teaser, og de max 200kb man kan uploade herinde ret ubrugeligt, så allerede der er de fleste kloge nok til at tage det for hvad det er og ikke kloge mere i det..

Og der er selvfølgelig ikke nogle her i denne tråd der komentere på sådan et billede hvis deres monitor ikke er kalibreret og i reference klass, så de er helt sikre på hvad det egentlig er de ser..Wink

Er det ikke utroligt hvad man kan få ud af en 22 år gl projektor og et gl Pentax K10D 10mp CCD sensor kamera, og fil reduceret til under 200kb.?

Så Jonas.. Op med pungen og få købt den projektor så vi kan få lavet noget projektor shootout og poste nogle screenshots fra det event..Thumbs Up


Redigeret af stridsvognen - 01-Juli-2017 kl. 21:54
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 12:48
Der går i hvert fald et par måneder før jeg køber - bioen skal lige bygges færdig.

95% af mit materiale er 1080p - hvor stor vil forskellen være på 1080p materiale på en ægte 4k projektor kontra en "e-shift" projektor? 
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Ofte oversete, projektorer i Danmark, er fra Infocus. Jeg har selv, en der er et par år gammel, der ISF kalibreret fra fabrikken. Den giver et godt billede. Min er dog kun 1080P. Jeg ville personligt, selv vente med 4K, der er meget lidt materiale endnu og de er temmelig pebrede. De fleste er ikke native. JVC, kom med en model, der har et rigtig godt billede, men ikke rigtig 4k, som du efterspørger, men måske, er den ikke så tosset endda, den kan erhverves lidt billigere, end 50k. og du vil senere kunne, opgradere om en 3 år, når der er kommet mere ro på markedet. Jeg synes selv udviklingen, går stærkt, og ind til der er mere ro på, ville jeg personligt ikke selv, investere så mange penge, i en projektor. Førhen blev kontrasten hurtigt, forringet på laser projektorer, hvis de ikke har fået det rettet, er det heller ikke det bedste valg og de er sindssygt dyre.
Hvilken Infocus model henviser du til?

Og det er ikke et krav med 4k. Som du kan se, er den projektor jeg overvejer (JVC X7500) f.eks. ikke 4k.

Ok, så må jeg have overset, at du også var interesseret i 1080P. Den model jeg har er en SP8602 - S. Virkeligt godt billede, den har tilstrækkeligt med lys, til at selv i en ikke mørklagt bio, er billedet ganske fint. 



Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Ofte oversete, projektorer i Danmark, er fra Infocus. Jeg har selv, en der er et par år gammel, der ISF kalibreret fra fabrikken. Den giver et godt billede. Min er dog kun 1080P. Jeg ville personligt, selv vente med 4K, der er meget lidt materiale endnu og de er temmelig pebrede. De fleste er ikke native. JVC, kom med en model, der har et rigtig godt billede, men ikke rigtig 4k, som du efterspørger, men måske, er den ikke så tosset endda, den kan erhverves lidt billigere, end 50k. og du vil senere kunne, opgradere om en 3 år, når der er kommet mere ro på markedet. Jeg synes selv udviklingen, går stærkt, og ind til der er mere ro på, ville jeg personligt ikke selv, investere så mange penge, i en projektor. Førhen blev kontrasten hurtigt, forringet på laser projektorer, hvis de ikke har fået det rettet, er det heller ikke det bedste valg og de er sindssygt dyre.
Hvilken Infocus model henviser du til?

Og det er ikke et krav med 4k. Som du kan se, er den projektor jeg overvejer (JVC X7500) f.eks. ikke 4k.

Ok, så må jeg have overset, at du også var interesseret i 1080P. Den model jeg har er en SP8602 - S. Virkeligt godt billede, den har tilstrækkeligt med lys, til at selv i en ikke mørklagt bio, er billedet ganske fint. 




Jeg tvivler på at 1300 lumen og en on off kontrast på 5000:1 som sikkert er meget optimistisk målt, er et stort hit til er 3,4m bredt lærred, især når vi taler om et alternativ som JVC X7500, med 1900 lumen og on off kontrast på 120000:1.

Jeg vil mene at der er klasser til forskel.. 
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 16:05
Jeg forstod han spurgte indtil, den model jeg har og et alternativ, er vel en nyere Infocus i samme prisklasse. Den har et par år på bagen, så en sammenligning er nok ikke helt på sin plads, med en nyere JVC, men den leverer, nu et klasse billede alligevel. Der er også prisen til forskel og alderen. Min er en demo model, med lærrede, ophæng til en helt anden pris. OG hos mig er det et hit, vi kan ikke alle have det nyeste lir, os almindeligt dødelige.

Som tidligere skrevet, er JVC, nok det bedste bud på markedet p.t


Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2017 kl. 09:07
Var i biografen i går og billedet var meget skarpt og farver rigtigt gode... Men kan mærke, at jeg er begyndt at kigge meget på sort og generelt det "fog veil" der er over billedet i mørke scener. Det irriterer mig og det frygter jeg vil irritere mig hvis jeg vælger en af de DLP maskiner der er på markedet nu.

Er derfor rykket tættere på JVC X7500! Bioen står færdig engang i august, så der skal jeg have besluttet mig :)
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2017 kl. 11:55
Kigger du efter demo modeller? Der er tit ret mange penge at spare på både X5500 og X7500 i Tyskland. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu