recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er philips tv'e Så dårlige ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er philips tv'e Så dårlige ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thomasfrost Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2017
Sted: fyn
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er philips tv'e Så dårlige ?
    Sendt: 02-Juli-2017 kl. 11:10
Hej :)


Jeg skal snart opgradere mit 5 år gamle philips HD til et 4K tv.
( specielt fordi jeg syntes at billede kvaliteten er vanvittig skarp med et HD billede, når jeg sammenligner min svigerfars 4k tv med et SD billede- troede at et tv opskallerede bedre.. )

Jeg har været Rigtig glad for ambilight funktionen, syntes at det gør billedet og film oplevelsen bedre.
- Jeg har længe kigget på OLED tv, og da philips så er begyndt at lave OLED tv med ambilight, så er det jo spitze klass', men 20K er mange penge for et tv.

men jeg fornemmer et decideret had til philips tv både herinde og på flatpanels, men jeg tænker at der må da findes bare et pr stykker af Philips' tv der er værd at købe?- for var de så dårlige, var de vel blevet trukket ud af markedet ?

MIt indlæg handler nok mest om, der er nogle herinde der er gået fra et ambilight tv til et andet brand, og måske har fortrudt at de ikke fortsætte med et philips da de købte nyt ?
- Jeg er i tvivl, om jeg kan undvære ambilight, men jeg har hellere ikke midlerne til at gå ud og købe et nyt 55"  fx samsung eller LG, og så finde ud af, at jeg alligevel ville ha haft et med ambilight- og så igen skal købe nyt tv.

En lidt lang smøre, det beklager jeg, men jeg håber der er nogle herude der har nogle erfaringer, samt måske kan uddybe hadet til Philips.

Mvh Thomas Frost

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 11:22
Philips har ofte gået egne veje, som ikke er foreneligt med korrekt billedgengivelse i forhold til kildematerialet . Flerfarvet ambilight er et eksempel på en feature , som billed-entusiaster går langt udenom . Tidligere har Philips også bevidst valgt en forkert farvetemperatur, fordi det   - ligesom (flerfarvet) ambilight - umiddelbart "pleaser" øjnene . Mig bekendt kan de nye topmodeller fra Philips kallibreres til et fornuftigt billede , og nøjes man så med at aktivere ambiligt til fast hvidt lys - er man formodentligt ret godt kørende . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 12:32
Glem ambilight hvis du skifter fra ca 50" til et nyt 65" TV. Da billedfladen bliver næsten 70% større, er der ikke behov for Philips "kunstige billedudvider"
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 13:05
Hvis du gerne vil holde dig til Philips, så kan deres OLED lige nu fås til 14.999 kr. Den er lige ved at udgå til fordel for 2017-model, så det er nok nu man skal slå til.

Se link her.



Redigeret af Rasmus Larsen - 02-Juli-2017 kl. 13:05
Til top
thomasfrost Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2017
Sted: fyn
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 15:20
Kampus > god pointe, Jeg har besluttet mig for at droppe ambilight funktionen

Rasmus > Jeg har godt se wupti's tilbud, men kæresten er sku ikke meget for at give så mange penge for et tv, specielt ikke når jeg også gerne vil opgradere mit 2.1 til 5.1 surround :)


Men er lige kommet hjem fra en rundtur i Elgiganten, power og bilka, og syntes at jeg har presset det store udvalg  ned til at valget står mellem

LG 55uh750v
Samsung UE55KS80005XXE
Samsung UE55MU6475XXC
Samsung UE55KS7005XXE


Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Glem ambilight hvis du skifter fra ca 50" til et nyt 65" TV. Da billedfladen bliver næsten 70% større, er der ikke behov for Philips "kunstige billedudvider"

Det har intet med hinanden at gøre. Og jeg har læst samme type argument mod ambilight dengang man snakkede om 37-42" vs 50"..
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af thomasfrost thomasfrost skrev:

Kampus > god pointe, Jeg har besluttet mig for at droppe ambilight funktionen

Rasmus > Jeg har godt se wupti's tilbud, men kæresten er sku ikke meget for at give så mange penge for et tv, specielt ikke når jeg også gerne vil opgradere mit 2.1 til 5.1 surround :)


Men er lige kommet hjem fra en rundtur i Elgiganten, power og bilka, og syntes at jeg har presset det store udvalg  ned til at valget står mellem

LG 55uh750v
Samsung UE55KS80005XXE
Samsung UE55MU6475XXC
Samsung UE55KS7005XXE




Øøøøhhhh!!!????

Hvorfor ikke vælge den bedst mulige billedkvalitet (OLED), når nu økonomien ikke er til at skifte TV ofte?
Altså en LG B6-model. Koster 12k i 55" eller 18k i 65".

M.v.h.
Til top
thomasfrost Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2017
Sted: fyn
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 16:33
Henrik > Fordi min kæreste ikke er enig i at bruge 12-13k på et tv, og gerne ser det ikke koster mere end 7-8 stk.
hun er fuldstændig ligeglad med brand og billede kvalitet m.v., så det er jeg oppe i mod, og med fælles økonomi kan jeg ikke selv når at spare pengene op før der sikkert er kommet et 2019 panel 😛
men så lang tid kan jeg ikke vente på et skifte fra 42" til 55" 😊 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Glem ambilight hvis du skifter fra ca 50" til et nyt 65" TV. Da billedfladen bliver næsten 70% større, er der ikke behov for Philips "kunstige billedudvider"


Det har intet med hinanden at gøre. Og jeg har læst samme type argument mod ambilight dengang man snakkede om 37-42" vs 50"..

Mon ikke det har! Dengang var den procentvise forøgelse af billedarealet næppe så stor. Og hvis man sidder tilstrækkeligt tæt på et 65" TV, er ambiligt alligevel uden for synsfeltet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 22:31
37" til 50" er 82% forøgelse.
50" til 65" er 80% forøgelse.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 22:38
37" til 42" vs 50" til 65"

Læs hvad Steve Jones skriver
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 22:46
Ja, han skriver om skiftet fra 37 eller 42" til 50".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu