recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD LISTENING MODE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD LISTENING MODE

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD LISTENING MODE
    Sendt: 02-Juli-2017 kl. 11:13
Hej.

Jeg har købt en brugt NAD t737.

Har fået den sat op til 5.0 i sommerhuset. Ved godt den kan køre 7.1.

Jeg har tilsluttet en Blu-ray afspiller. Når den spiller slår forstærkeren selv DTS til.

Til gengæld har jeg problemer med LISTENING MODE på de andre indgange. Hvis jeg ser TV i Pro Logic og slår over på radio er den stadig i pro Logic. Normalt husker forstærker hvilket mode hver kanal er sat til. Bare ikke denne. Og der der er 7 modes man skal bladre igennem hver gang bliver det lidt anstrengende.

Er der en NAD kender der kan sige mig om det skal være sådan?

Eller om der en måde at gemme LISTENING MODE for hver kanal?



Redigeret af Mufti - 02-Juli-2017 kl. 11:14
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 12:58
Hvis du aktivt vælger en "kunstig processering", skifter den kun til et ægte lydformat som DTS, når du f.eks. Afspiller en dvd. Sådan gør alle recievere. Derfor kan du fast have Prologic til TV, som ellers er i stereo. Derfor ændrer den ikke når du skifter til radio
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 14:37
Det er jo netop det den gør.

Jeg sætter tv til Pro Logic. Hvis jeg så skifter til radio er den stadig i Pro Logic.

Skifter jeg radio til stereo og vender tilbage til tv er den også i stereo.

Jeg har en ældre reciever hjemme som husker indstillingen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 15:06
Så husker den jo også Prologic
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 15:27
Jeg må åbenbart ikke forklare mig godt nok.

Når reciever står på TV og jeg sætter den i pro Logic er alle indegange Pro Logic.

Sætter jeg den i stereo er alle indgange i stereo.

Jeg skal trykke ca 7 gange på en knap for at skifte, hvilket er pænt irriterende.

På min anden reciever husker den indstillingen for samtlige indgange. Hvis tv er sat til Pro Logic står indgangen altid på Pro Logic. Hvis radio står på stereo står indgangen altid på stereo. Uanset hvor mange gange jeg skifter indgang. Jeg kan selvfølgelig sætte radio til Pro Logic. Næste gang jeg lytter radio står den på Pro Logic. Altså husker den indstillingen på indgangen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 22:30
Ja det er for dårligt! På min er der en stereoknap. Tror også min fortsætter i Prologic uanset indgang, pånær når der afspilles DTS, DD eller PCM fra BD afspiller.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 23:14
Man kan ikke sige at betjeningen og menu er logisk opbygget.

Håber der er en NAD nørd derude der kan hjælpe.

Heldigvis er lydkvaliteten glimrende.
Til top
Micras19 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2010
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Micras19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 08:52
Ved ikke om du er kommet frem til en løsning :)
 
Men jeg har også haft en Nad, og ja setup er ikke helt logisk.
 
Du skal lave en AV preset til f.eks. tv, hvor den ønskede listening mode, så er gemt.
 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 11:54
Du kan lave forskellige presets, som man så kan tilkoble div udgang.
Du kan lave et preset der kører Pro Logic og knytte den til din tv udgang.

Dernæst en 2.0 stereo preset og knytte den til din dvd/cd osv osv.
Gjorde jeg selv og der virkede altid uden fejl
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 12:23
Tak for svar.

Jeg tester lige og vender tilbage.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 14:12
Hold nu op hvor er det ulogisk.

Jeg fatter stadig ikke rigtigt hvad jeg har lavet.

Men nu er der forskellige presets til stereo og Pro Logic.

De er så gemt på input.

NU VIRKER DET!

Tak for hjælpen.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 15:24
Njae jeg syntes faktisk det er ret logisk og noget mange andre kunne lære af - ift enkeltheden i det:).
Savner sgu tit min nad:)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu