recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er HTPC en død fisk efterhånden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er HTPC en død fisk efterhånden?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bjarque Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjarque Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 08:27
Har også et setup der styres 100% af iPhone/iPad, med Kodi på HTPC med Boxer igennem Digital Devices Cine c2t2 kort. Den bruges både til film/serier fra NAS og TV - med mulighed for pause optag etc. Derudover sender den også info til hjemmelavet ambilight på LG OLED TV.
Jeg har rykket al udstyr ned i kælderen under tv rummet, så min væg er LG OLED og soundbar - og ikke andet :) 

Men det gode ved løsningen er at jeg nemt kan udvide med klienter igennem en OpenELEC Raspberry pi, det har jeg gjort i kælderen hvor der er hjemmebio...
OG så INGEN remotes.

Anyways. Jeg er glad for min HTPC, der kører temmelig stabilt.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Ja, jeg bruger Apple TV og apps på den. Hvorfor optage noget ?
Hvorfor optage noget?
Har du så alt hvad der findes, på danske kanaler, tilgængeligt på din Apple TV, f.eks. alle udgaver af Planet Earth II i HD?

Ja Planet earth II ligger pt på DR.Nu som der findes en app til til Apple TV 4.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 09:59
Den korte historie:
-------------------------------------------
Jeg må også indrømme at det er yderst sjældent min media server er tændt efterhånden. 
Min Synology køre en PLEX server men den er næsten aldrig tændt mere. 
Siden jeg har fået Apple TV4 har jeg ikke set mig tilbage. Den er bare så forbandet simpel og den har ALLE de apps jeg har brug for. Det er virkelig få steder jeg har måtte gå på kompromis.

Så det korte svar er nej. Jeg bruger ikke HTPC længere. Mit Apple TV4 bedre på alle de parametre der er vigtige for mig.


Den lange historie:
-------------------------------------------

Startet ud med at bruge en PS3 og en ekstrern harddisk i sin tid. 
Senere ASRock ION (nørdet både med windows 7, ubuntu og XBMCs eget system som backend)
Disse har jeg haft 3 af. i forskellige versioner som alle har kørt XBMC (Idag kodi) og en MCE remote.
Prøvet en kort årgang Apple Mac Mini den var virkelig ikke god til formålet. 
Rasberry Pi 2 var en ganske god og stabil løsning med KODI. Styret via CEC link fra TVets fjernbetjening. 
Google chrome cast er også prøvet af og var ikke imponeret. Foretrækker at have betjeningen på tvet og ikke på mobilen. 
Apple tv3 og heller ikke her var jeg imponeret. havde nærmest kun Netflix resten skulle ligesom Chrome cast streames og styres fra mobilen.
Nvidia Shield blev også prøvet af igen var jeg meget lidt imponeret. App udvalget var katastrofalt ringe. Og oplevet så mange fejl. Det var tydeligt at boksen primært var lavet til at spille på. Den havde kodi men det kørte virkelig ustabilt og oplevet en masse bøvl som jeg bare ikke gad. 

I dag køre jeg en Plex server på min synology NAS. Har konvateret alle mine film til MP4 format. Og de disney film jeg har rippet ligger både i en dansk version uden undertekster og en engelsk med danske undertekster. Dette har jeg gjort for at undgå Transcoding når jeg afspiller på iOS enheder. 

Denne server streamer så til Apple TV4 i stuen, iPhones, iPads samt Samsung tv i soveværelset. 

Og så er vi fremme ved sagens kærne. Lige siden jeg har fået Apple TV 4 har jeg ikke set mig tilbage. 
Jeg har alle de apps jeg har brug for både på Apple tv4 og som AirPlay fra iPhone/iPad. 
Jeg har set mig selv i spejlet og spurgt mig selv om jeg virkelig behøver et stort surround anlæg. Og blev enig med mig selv om at det mest er serier og flow tv jeg ser. Så stereo er fint. 

Så det lange svar er nej. Jeg bruger ikke HTPC længere. Mit Apple TV4 er langt mere simpelt. mere stabilt. Har højere WAF faktor. og vigtigst af alt... Den har alle mine streaming tjenester samlet et sted sammen med min egen film samling!


Redigeret af kenneth85 - 04-Juli-2017 kl. 10:00
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 11:52
Vi bruger vores mediecenter dagligt, og det bruges til Netflix og af og til film, som det også selv er server for.
I princippet kunne det nemt skiftes ud med en NAS og et Apple TV4, men jeg har været for nærig til at udskifte det, da det egentlig fungerer problemfrit og med rimelige WAF.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:


Ja Planet earth II ligger pt på DR.Nu som der findes en app til til Apple TV 4.
Også afsnit 1 ØER?
og i HD?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:


Ja Planet earth II ligger pt på DR.Nu som der findes en app til til Apple TV 4.

Også afsnit 1 ØER?
og i HD?


Noget siger mig at du godt kender svaret på det spørgsmål. Men nej det afsnit er der ikke. Så det dog på Apple tv i sidste uge. Så det har været der. Og på grund af jeg har DR nu har jeg kunne se udsendelsen. Regner med at se afsnit to i aften. Også på Apple tv.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

 

Noget siger mig at du godt kender svaret på det spørgsmål. Men nej det afsnit er der ikke. Så det dog på Apple tv i sidste uge. Så det har været der. Og på grund af jeg har DR nu har jeg kunne se udsendelsen. Regner med at se afsnit to i aften. Også på Apple tv.
Du har ret i at jeg kendte svaret. Problemet er (synes DR også) at det tidsvindue de har er for kort. Dvs. at man er pisket til at se det man gerne vil se, inden du får denne besked: Udløbet
Nu nævnte jeg også HD. En serie som Vores Planet skal som minimum ses i HD, helst i UHD. Jeg har dem optaget fra Canal Digital i HD, kan se dem når jeg vil. Det kan man kun med en HTPC løsning (eller en box fra udbyderen), hvilket er min pointe
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

 

Noget siger mig at du godt kender svaret på det spørgsmål. Men nej det afsnit er der ikke. Så det dog på Apple tv i sidste uge. Så det har været der. Og på grund af jeg har DR nu har jeg kunne se udsendelsen. Regner med at se afsnit to i aften. Også på Apple tv.
Du har ret i at jeg kendte svaret. Problemet er (synes DR også) at det tidsvindue de har er for kort. Dvs. at man er pisket til at se det man gerne vil se, inden du får denne besked: Udløbet
Nu nævnte jeg også HD. En serie som Vores Planet skal som minimum ses i HD, helst i UHD. Jeg har dem optaget fra Canal Digital i HD, kan se dem når jeg vil. Det kan man kun med en HTPC løsning (eller en box fra udbyderen), hvilket er min pointe

Er skam med på hvad din pointe er. Min pointe er at rigtig mange. Mig selv inkl. ikke har dette behov. Mit behov strækker sig til at jeg gerne vil kunne se det sidst nye. Og nu er Vores Planet jo lidt aparte da det er en BBC produktion så selvfølgelig har DR det kun i en meget begrænset periode da det er møg dyrt for dem at stille til rådighed. Men mange af deres egen produktioner ligger der jo temmelig lang tid. 
Og hvis det er væk ja så kan jeg jo bare se noget andet der er jo nok at vælge imellem når man har både
DR, TV2, Netflix, HBO, C-More, Ted talks, Youtube og Plex som jeg har. 

Angående opløsningen så var vores Planet i HD. Dog ikke FHD kun 720P. Men det gjorde mig ikke noget. Det var rigeligt flot. Og det er ikke så meget farverne jeg ser det for. Det er de closeups de har formået at lave i serien jeg syntes er fedt. Men tænker da at jeg skal have den på bluray når den engang falder nok i pris :-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 22:55
Ja køb den på BluRay UHD. Det har jeg selv gjort. Fantastisk at se den i UHD. Købte en Xbox bare for at kunne se den i UHD
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 08:09
Jeg var indtil for 1 år siden stor tilhænger af HTPC fordi den rummede alle muligheder - man kan jo installere hvad som helst på den.

Men nu er HTPC hos mig afløst af en Nvidia Shield TV (+ HDHomerun Net TV-tuner + en Synology server der jo også kørte med HTPC'en)

På Synology'en kører bl.a. en TVHeadend server, der håndterer HD Homerun TV-signalet og optagelser.

På Shield TV kører så Kodi op mod TVHeadend med live TV og optagefunktion. Derudover ser jeg så billeder og Videoer, der ligger på Synology. TV optagelserne opbevares jo også på Synology - så enhver enhed i hjemmet med Kodi kan udnytte alle mulighederne - superfleksibelt.

DR's app på Apple TV er så lækker, at jeg også har købt et Apple TV 4 - primært til DR.

Med både TV og Apple TV har man det bedste fra 2 verdener - til billige penge - i stedet for krampagtigt at prøve at presse alt ind i en enhed - dér har jeg været :-)

Man er velkommen til at skrive til mig, hvis man ønsker tips til min løsning.



Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

 

Noget siger mig at du godt kender svaret på det spørgsmål. Men nej det afsnit er der ikke. Så det dog på Apple tv i sidste uge. Så det har været der. Og på grund af jeg har DR nu har jeg kunne se udsendelsen. Regner med at se afsnit to i aften. Også på Apple tv.

Du har ret i at jeg kendte svaret. Problemet er (synes DR også) at det tidsvindue de har er for kort. Dvs. at man er pisket til at se det man gerne vil se, inden du får denne besked: Udløbet
Nu nævnte jeg også HD. En serie som Vores Planet skal som minimum ses i HD, helst i UHD. Jeg har dem optaget fra Canal Digital i HD, kan se dem når jeg vil. Det kan man kun med en HTPC løsning (eller en box fra udbyderen), hvilket er min pointe

Eller en USB harddisk i tv'et, eller hvis politikerne ikke var så bange for at DR ville lammetæve Discovery og Viasat, hvis de fil frierer tøjler
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Eller en USB harddisk i tv'et, eller hvis politikerne ikke var så bange for at DR ville lammetæve Discovery og Viasat, hvis de fil frierer tøjler
 
Ikke forstået, så kan du uddybe nærmere?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu