recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er HTPC en død fisk efterhånden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er HTPC en død fisk efterhånden?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 13:44
Jeg har en nørdet tilgang på området: Jeg har en NUC med Debian linux, som er:
1: Internetrouter og firewall (da jeg har fibernet med ethernet ud ad væggen)
2: NAS vha. et par tilsluttede USB-diske & samba
3: HTPC med TVheadend som backend og Kodi som frontend (HDHR tuner) - giver også mulighed for at se TV uden for hjemmet alt efter firewallindstillinger
4: Controller for Unifi access point
5: Webserver
6. Eksperimentel airplay-gateway til Sonos (AirSonos).
Tidligere også musikserver, men den del har Tidal nu overtaget :-)
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Eller en USB harddisk i tv'et, eller hvis politikerne ikke var så bange for at DR ville lammetæve Discovery og Viasat, hvis de fil frierer tøjler

 
Ikke forstået, så kan du uddybe nærmere?
 
Flemming

Du skrev "Det kan man kun med en HTPC løsning " og så ville jeg da bare komme med 2 andre muligheder for at udvide din horisont
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 22:30
Jeg bruger en HTcp løsning, og går ikke væk fra den foreløbig...

Den bliver brugt daglig, bla. Optaget tv. Det er en Intel nuc som er ved fjernsynet.
Men har så en n40l til alle filer, mailserver, webserver, unifi controller osv.
Også en hdhr (som dog skal skiftes til en 4 tuner model), så ungerne kan bruge det nemmere på deres win10 maskiner.

Har chromecast bruges ikke meget.

Har ikke Netflix, HBO og lign.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Jeg bruger en HTcp løsning, og går ikke væk fra den foreløbig...

Den bliver brugt daglig, bla. Optaget tv. Det er en Intel nuc som er ved fjernsynet.
Men har så en n40l til alle filer, mailserver, webserver, unifi controller osv.
Også en hdhr (som dog skal skiftes til en 4 tuner model), så ungerne kan bruge det nemmere på deres win10 maskiner.

Har chromecast bruges ikke meget.

Har ikke Netflix, HBO og lign.

Det er fiks lille en den Intel nuc. hvilket program bruger du til optagelse og hvor meget støjer den i normal drift?
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 10:01
Nu er jeg så oldnordisk at jeg har Windows 7 på den ;-), men ellers lille man med den nye hdhr også kunne lave optagelser.

Hvis noget andet i stuen er tændt høre jeg den ikke overhovedet.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 12:26
Kører selv med MCE7 og HDHR3, som fungerer fint med DVBlink. Har godt kigget på den før men været bange for støjniveau. Også kan man vel ikke få fat i MCE7 mere.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 13:34
Hvis du er bange for støjniveau, så er zotac's c-serie en "nuc" uden blæser og 100% lydløs. De findes i en stribe varianter: https://www.zotac.com/dk/product/mini_pcs/zbox_c_series

De er som skabt til opgaven med indbygget IR øje.

Jeg har 3 stks, en ci323, en ci321 og en ci320 og er dybt begejstret, jeg bruger dog ingen af dem til mediecenter men det er kun fordi jeg allerede havde løst den opgave på anden vis. 
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Kører selv med MCE7 og HDHR3, som fungerer fint med DVBlink. Har godt kigget på den før men været bange for støjniveau. Også kan man vel ikke få fat i MCE7 mere.


Man kan købe en win7 her (ej prøvet) https://e-gear.dk
Til top
Copyright Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Copyright Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 13:20
Hej
Har du erfaring med iptv på tvheadend server synology?
Jeg kan ikke tilføje en m3u fil med tv kanaler, men kun en kanal ad gangen fra filen. Her kan jeg i det mindste optage tv.
Desuden er der ingen epg, men tilføjer jeg via kodi tvheadend virker alle kanaler med epg, men så kan jeg ikke optage tv.
Rated R



Panasonic TH-50PX70, JBL HT-1 THX System, B&W 603, NAD216 THX, Onkyo TX-NR807B, Epson TW3200, Panasonic DMP-BD65, Xbox360, Dune Smart HD D1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu