recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor med godt sort niveau
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor med godt sort niveau

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 09:42
Jeg er selv på projektorjagt og hvis sort er målet, så er JVC den ubestridte konge. RS520 svarer til JVC X7500 og er den jeg pt. selv overvejer.

Epson skulle komme på andenpladsen hvad angår sort.
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 17:17
Og lige en sidste kommentar med hensyn til sortniveau på projektorer. Rummet har større betydning end projektoren. Sorte matte vægge eller pengene er spildt (hvis jeg skal sige det)....
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 17:36
Man behøver ikke være helt så krakilsk med lokalet, selvom en sort og mat væg bag lærredet selvfølgelig er en rigtig godt idé. Men det undergraver altså ikke fuldstændig valget af projektor, hvis man ikke kan/vil male hele lokalet kulsort.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 18:21
Enig med sort/hvide vægge og lærredets gain har en del at sige i jagten på det ultimative sort, men der ligger desværre også mit kompromis i praksis.

Den JVC X7500 ser godt nok fiks ud, men jeg tror lige tests etc. skal nær læses for at forstå hvorfor den skal være ca 20.000 kr. dyrere end X5500 der i forvejen får en super test hos Projector reviews.
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 22:17
bphhm, du må meget gerne skrive din konklusion her omkring forskellen på x5500 og x7500

Er også på jagt, så interessant at hører hvad andre kommer frem til.
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af Klaus.S Klaus.S skrev:

bphhm, du må meget gerne skrive din konklusion her omkring forskellen på x5500 og x7500

Er også på jagt, så interessant at hører hvad andre kommer frem til.

+1
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 17:27
Hvis jeg nu forstår det rigtigt er x7500 blot en identisk version med udvalgte komponenter, og så er den også yderligere kalibreret etc.

Men der er sikkert nogle JVC kyndige der kan give flere detaljer.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 20:00
Det jeg har fået ud af aftenlæsning er, at springet fra x5500 til x7500 er stort og springet fra x7500 til x9500 er væsentligt mindre. X9500 skulle være samme version slm x7500 men med komponenter håndplukket.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 17:02
Jeg bruger JVC X7 og kan kun tillægge mig det der bliver sagt omkring valg af projektor i forhold til lokale.
Først målere jeg lokalet sort på alle flader og mørkt tæppe. Gav noget på sort niveau. Derefter sorte matte paneler bag og foran lærred på loft og væg. Gav MEGET på sort niveau.
Men da hele rummet ikke er smurt ind i mat sorte paneler er det stadigvæk tydeligt at det mørkeste forsvinder ved lyse scener hvor refleksioner tager det sidste.

Er dit lokale ikke kulsort så tænk ikke udelukkende JVC men måske noget med lysoutput og farver som evt DLP fra barco eller anrdre :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu