recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - In-wall højtalere skal erstatte Klipsch gulvhøjt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

In-wall højtalere skal erstatte Klipsch gulvhøjt.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.S.DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: In-wall højtalere skal erstatte Klipsch gulvhøjt.
    Sendt: 04-Juli-2017 kl. 02:44
Hej,
Jeg er i gang med opbygning af et lille stuealter og har lige for nu 2 styk Klipsch RF-82I tilkoblet en Marantz SR6010.
Planen er at udbygge til surround 5.1. Måske endnu flere højtalere senere hen.
 
Men midt i ombygningen må jeg erkende at de store gulvhøjtalere fylder for meget. Så tænkte jeg at jeg kunne lave en 'falsk' væg, på væggen hvor fjernsyn og gulvhøjtalere står op af, for at kunne indbygge højtalere. Meget gerne front/center.

Vi hører dog også musik engang imellem og det kan da ske der bliver skruet godt op også og her kunne Klipsch'ne følge rigtig godt med.
 
Nogen der har input til in-wall højtalere der skal bruges primært til filmlyd, men som også gerne må kunne klare sig godt til musik? Jeg er indforstået på at tilkøbe en passende subwoofer ligeledes.
Stuen er 40kvm hvoraf de 20kvm er opdelt til filmstue/musik.
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 08:46
hej
jeg har også lavet en falsk væg og indbygget nogle BOWERS & WILKINS
CWM7.5 . Som center har jeg en CM S og som sub en dali E9.  Har en dennon forstærker x4300.

Det lyder faktisk meget godt. dog kan jeg godt mangle noget mere lyd i de 2 cwm. Jeg bruger mit anlæg til både musik og film. Har hørt DALI PHANTOM H-120 dem er der godt nok lidt mere smæk i , så dem syntes jeg du skal kigge på hvis du er oppe i det prislag.

Til top
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.S.DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 10:08
Mange tak for feedback. Det er meget brugbart. Købte mine Klipsch for 4.000kr,- sæt, så kan godt se det er er en fordobling udgiftsmæssigt for front højtalere.
DALI Phantom ser rigtig fine ud, men godt nok pebret.
 
Andre der også en har falsk væk der kan dele erfaring?
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 07:54
Du kan få lidt inspiration fra mit setup hvis du hopper over i tråden linket til nedenfor. Filmlyd er fantastisk og det samme er stereo lyden, men du slipper nok ikke udenom at skulle af med en god skilling.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 10:20
Du behøver ikke bygge en falsk væg. On-wall højttalere kan også gøre det. F.eks. Dali opticon LCR. Kombineret med en sub kommer der ikke til at mangle noget.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu