recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan en Powerbank oplades via aux??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan en Powerbank oplades via aux??

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 15:12
*ladere
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Så skal jeg på jagt efter et stik der starter og slutter med "gammeldagsUSB"?


Var det ikke en ide blot at bruge det kabel der følger med og som i beskrivelsen på hjemmesiden du selv linket til, skal bruges til netop det formål?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 15:36
Vi kører i ring, med det sidste svar.

Der sidder én eneste USB port - USB-A
Der medfølger ét kabel (plus aux-aux) dette er USB-A -> (miniusb eller Android-stik, tror jeg, i hvert fald ikke iPhone)

Det ene lille stik kan jo bruges til at oplade en Android. Jeg kan så sætte min egen USB-A ->lightning og lade iPhonen vil jeg gætte på.

Men et USB-A ->USB-A medfører ikke (hvilket er gakgakgak hvis det er det der kan lade svinet, alle har jo i forvejen en lader til deres telefon) og det er vel for djævlen den eneste måde jeg vil kunne få ladet denne Powerbank, ikke?

I papirerne som er uhyggelig kortfattede står kun
Speaker specifikation
Batteri 4000mAh
USB input voltage 5v
USB input current 800mA
USB output voltage 5v
USB Output current 1000mA

Er folk enige om at jeg skal anskaffe et USB-A til USB-A og så vik jeg mes strømforsyning til iPad/iPhone kunne lade denne underlige Powerbank som kun vandt pga højttalermulighed?

Tak for hjælpen iøvrigt
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 15:50
Det står højt og tydeligt på dit link under Funktioner, at du skal bruge det medfølgende usb kabel til at lade Powerbank med din egen usb lader. Hvis dette kabel ikke er med, altså et usb A til usb A, så skal du få mytrendyphone til at sende det til dig
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 16:38
Officielt så eksisterer der ikke et kabel med USB Type-A hanstik i begge ender da en USB Type-A Port (hun stik) altid er udgang.
Den Power Bank overholder ikke USB specificationen da et USB kabel med USB Type-A han stik i begge ender kan forbinde to 5V USB forsyninger, så jeg vil være betænkelig med at forbinde den til en USB Type-A port.


Redigeret af Henrik_45 - 04-Juli-2017 kl. 16:39
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 17:23
Jeg fandt ud af det nu. Det er simpelthen USB-aux stikket der lader. Det er så muligvis ikke et aux stick selvom det ser utrolig meget sådan ud.

Tak for hjælpen
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 17:24
Spørgsmålet er slet ikke dumt. Ingen af mine powerbanks er udstyret med kun én USB-port, og jeg har ikke før set sådan en konfiguration på en powerbank, som på den trådstarteren har.

Edit: Kan se, at du har fundet ud af det. Det gav heller ingen mening, at der ingen medfølgende kabel var i pakken.

Dit stunt med at stikke aux kabler direkte i stikkontakten er dog noget tosset og farligt - hvis jeg forstår fremgangsmåden korrekt.

Redigeret af Ukke - 04-Juli-2017 kl. 17:27
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Jeg fandt ud af det nu. Det er simpelthen USB-aux stikket der lader. Det er så muligvis ikke et aux stick selvom det ser utrolig meget sådan ud.
Du nåede det inden jeg postede mit indlæg med billede af kabel. LOL
De 2 jackstik på powerbank, er der nogen mærkning på dem, eller har de samme/fælles funktion?

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Jeg fandt ud af det nu. Det er simpelthen USB-aux stikket der lader. Det er så muligvis ikke et aux stick selvom det ser utrolig meget sådan ud.

Tak for hjælpen

Det er så et lavvolt powerstik med hul i midten af den type der bruges fra ext strømforsyning til STB Bokse. Og det ligner overhovedet ikke et jackstik eller auxstik, som du kalder det.

Edit: efter at ha kigget på billedet af de to kabler, kan man kun ryste på hovedet! Det lille stik der skal transportere strøm til Powerbank, ligner et jackstik. Sådan noget Kina skrammel

Redigeret af Kampus - 04-Juli-2017 kl. 17:56
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 18:12
Det er nok noget hø, det er i det hele taget vildt man kan få så meget elektronik for så få penge. :)

De to huller til aux og oplader ligner hinanden og har samme dimensioner, det kan man se da topstykket(det jeg smed i stikkontakt...) passer på begge led.

Her bagefter virker det så relativt logisk, og man føler sig ret dum, men jeg følte mig virkelig frustreret undervejs. At et stik med en total auxlignende udgang skulle være strøm, havde jeg bare ikke regnet ud.

Tak for de mange svar, det er ret imponerende og rart at der er et sted med så hurtigt responstid.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Det er nok noget hø, det er i det hele taget vildt man kan få så meget elektronik for så få penge. :)


Sjovt, jeg syntes faktisk at den er dyr.

Købte en powerbank til knægten med solceller på til 129 kroner (i netto), til når han skal på spejderlejr. Den kan jeg da se meget mere nytte af, end en lille powerbank, med en mikroskopisk højtaler.

Man kunne selvfølgelig også vælge at købe en powerbank med indbygget højttaler til under 75 kroner inklusiv forsendelse:
http://www.ebay.de/itm/PESTON-3-In-1-External-Power-Bank-Charger-Speaker-Phone-SupportPower-Bank-E1-/222446713294?var=&hash=item33cadb79ce:m:motNhfNjXN6yXp6bdNp83Mw
(hov, har jeg set den før???)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Det er nok noget hø, det er i det hele taget vildt man kan få så meget elektronik for så få penge. :)



Jeg synes det lyder lidt som noget skod produkt, du har fundet dig.

Jeg kan kun anbefale denne:



Har også fået rigtig gode anmeldelser rundt omkring.

Jeg kan oplade min mobil 3-4 gange på en opladning af powerbanken. Og den kan også bruges til at lade min Ipad, da den kan gi 2 A.

Men kræver dog også en kraftigeer Ipad lader.


Redigeret af PerW - 04-Juli-2017 kl. 19:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu