recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddiskoptager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddiskoptager

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Situationen er derimod en anden, hvis man bruger et tv (eksempelvis Panasonic) til at optage på fx en usb-pind. Den type optagelser vil næsten altid kun kunne afspilles på det samme tv, som har lavet optagelsen. Den type optagelser bliver altså krypteret.
 
Det du beskriver er ganske rigtigt det normale, men med netop et Panasonic TV kan det lade sig gøre at overføre ukrypteret til en PC via netværket.
 
Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 11:31
Filformatet, som Panasonics HDD/Blu-Ray recorder anvender, hedder .m2ts og er altså den rå stream-optagelse.
Hvis man vil have DVB-sub undertekster brændt ind, kan man gøre det i forbindelse med konvertering fra DR-formatet til fx HG formatet. Jeg kan ikke svare på, om man kan gøre tilsvarende, hvis underteksterne ligger som TTV, for jeg har aldrig haft brug for det. 
Det er nyt for mig, at Panasonic TV laver optagelser, der ukrypteret kan overføres til PC. Betyder det så, at optagelserne ikke bliver låst til tv-et? Altså: Kan man optage på en USB-harddisk og så afspille på et andet tv? Gælder det alle Panasonic-tv?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 11:38
På Panasonic TV er USB stick'en låst til TV'et - altså man kan ikke flytte den til at andet TV, PC m.v. Men via netværket kan man sagtens flytte optagelser over på f.eks. en PC. Akkurat på samme måde, som med en Pana HDD-optager.

M.v.h.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 11:47
Det er da en ganske udmærket mulighed, der er med Panasonic-tv, som jeg hermed lærte at kende. Tak skal I have. Super.
Til top
Scorpio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juli-2017
Sted: Haverslev
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scorpio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 20:27
Hej alle. Tak for alle besvarelserne og kommentarerne. Det jeg primært bruger min HDD optager til er at optage film og overføre dem til en DVD. Nu skriver I at alle HDD optagere sagtens kan overspille fra HD til DVD eller Blu-Ray. Jeg ser også at den nye Panasonic har DVB-T2, det er jeg vel afhængig af da jeg har signalet fra tagantenne. Mit TV er et Sony XD 80. Jeg forventer også at med en ny HDD optager kan jeg optage een film samtidig med jeg ser en anden. Mener der er 2 tunere i de nyere HDD optagere. Er jeg helt forkert på den, så venligst ret mig, jeg skulle helst have det til at køre. Kom bare med et godt råd om hvilken HDD optager I vil anbefale. På forhånd tak.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Scorpio Scorpio skrev:

Mener der er 2 tunere i de nyere HDD optagere. Er jeg helt forkert på den, så venligst ret mig, jeg skulle helst have det til at køre. Kom bare med et godt råd om hvilken HDD optager I vil anbefale. På forhånd tak.


Selvom der eventuelt kun er én tuner i recorderen kan du jo alligevel se en udsendelse mens du optager en anden, da der også er tuner i TVet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 21:41
Scorpio.

Alle Panasonics optagere har minimum 2 tunere - topmodellerne har som regel 3! D.v.s. at du kan optage to forskellige programmer på én gang. Og du kan samtidig med du optager, se enten en udsendelse du har optaget tidligere, eller du kan begynde at se én af de udsendelser du er ved at optage - også selvom optagelsen ikke er færdig.

M.v.h.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 23:30
Der er vist ikke ret meget at vælge imellem, hvis tuneren skal have DVB-T2. Jeg kan ikke finde mere end 2 nye modeller på Panasonics tyske hjemmeside og ingen på den danske. 
Der er tale om DMR-UBC80 og DMR-UBC90, som er beregnet til Tyskland og Østrig.
Under bemærkninger til tuneren står der: 
DVB-T2 HD (H.265) für Deutschland, DVB-T2 (H.264) für Österreich
Jeg ved ikke, om det betyder, at man kun kan modtage HD-kanaler komprimeret med HECV (H.265). I så fald vil det jo blive et problem, da HD kanalerne i Danmark fortsat komprimeres med mpeg4 (H.264). 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

DVB-T2 HD (H.265) für Deutschland, DVB-T2 (H.264) für Österreich
Jeg ved ikke, om det betyder, at man kun kan modtage HD-kanaler komprimeret med HECV (H.265). I så fald vil det jo blive et problem, da HD kanalerne i Danmark fortsat komprimeres med mpeg4 (H.264). 


De er altid bagud kompatible, d.v.s. at en H265 modtager også kan modtage H264.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 23:49
Det plejer da at forholde sig sådan. Jeg forstår bare ikke helt meningen med bemærkningen til tuneren. Hvorfor skriver man "DVB-T2 (H.264) für Österreich"? 
"DVB-T2 HD (H.265)" skulle jo bare modtage det hele...

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Det plejer da at forholde sig sådan. Jeg forstår bare ikke helt meningen med bemærkningen til tuneren. Hvorfor skriver man "DVB-T2 (H.264) für Österreich"? 
"DVB-T2 HD (H.265)" skulle jo bare modtage det hele...



Ja, men ikke omvendt. Østrig modellen med H264 kan ikke bruges i Tyskland hvor man anvender H265.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 23:57
Det er den samme model i Tyskland og Østrig.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu