recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Display med HDMI-in?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Display med HDMI-in?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Display med HDMI-in?
    Sendt: 08-Juli-2017 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det har den nok ikke så. Så må der en splitter på.


Så må vi håbe at begge displays har samme opløsning.......

Klaus

Det betyder vel ikke noget? De skal jo netop ikke være tændt samtidig? Ellers kunne man prøve med en HDMI switch.


Redigeret af Mefisto - 08-Juli-2017 kl. 14:13
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af SpencerTracy SpencerTracy skrev:

Men ja, udfordringen kan blive opløsningen. Hvis jeg splitter hdmi-ouputtet. Måske man kunne bruge de analoge video-outputs? Nu er vi virkelig ude i krejlerløsninger, men der må da være én eller anden løsning?
Hvilken opløsning kører du til projektor?
Min erfaring med HDMI splitter, hvis begge displays er tændt samtidig, skal de køre samme opløsning.
Hvis kun et display tændt kan de være forskellige, men afspiller skal let kunne skiftes imellem opløsninger.

Er du til hardcore gør-det-selv?
Der findes HDMI interface dimser, så man kan bruge LCD panel fra skrottet bærbar PC (panel skal selvfølgelig virke)
F. eks.:

Så du kan måske finde billigt/gratis LCD panel som kan passe sammen med projektor opløsning. Wink
Bemærk leverandør skal kende panel typenummer for at levere korrekte interface.

Har ikke selv prøvet endnu, men tænkt på løsningen til en Raspberry Pi monitor. 

EDIT: Youtube eks. 

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 08-Juli-2017 kl. 22:28
Til top
SpencerTracy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpencerTracy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 12:06
Så du ripper dine blurays og sacder til en streamer/nas eller lignende?

Men ja, udfordringen kan blive opløsningen. Hvis jeg splitter hdmi-ouputtet. Måske man kunne bruge de analoge video-outputs? Nu er vi virkelig ude i krejlerløsninger, men der må da være én eller anden løsning?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 00:37
Oprindeligt skrevet af SpencerTracy SpencerTracy skrev:

Det er en skærm, som er stor nok til, at man kan aflæse, hvad der står i en bluray/dvd-menu, og som kan køre i en standard-opløsning, så der ikke skal fiddles alt for meget med indstillingerne I afspiller og receiver. Er mest paf over, at ingen andre har dette problem. Tænder I alle jeres projektor, når I skal høre musik? Eller har I købt et tv som output 2 til det formål?


Vi hører selvfølgelig alle sammen musik på en måde der ikke kræver at en skærm er tændt...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det har den nok ikke så. Så må der en splitter på.


Så må vi håbe at begge displays har samme opløsning.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 21:44
Det har den nok ikke så. Så må der en splitter på.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 21:26
Så vidt jeg ved har T757 slet ikke 2 hdmi udgange.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af SpencerTracy SpencerTracy skrev:

Det er en skærm, som er stor nok til, at man kan aflæse, hvad der står i en bluray/dvd-menu, og som kan køre i en standard-opløsning, så der ikke skal fiddles alt for meget med indstillingerne I afspiller og receiver. Er mest paf over, at ingen andre har dette problem. Tænder I alle jeres projektor, når I skal høre musik? Eller har I købt et tv som output 2 til det formål?

Jeg oplever det samme. Det kan godt lade sig gøre at betjene min Yamaha AVR via app, remote og web interface uden en tændt skærm, men det er ikke særligt elegant. - Mildt sagt. Specielt er det irriterende at displayet på apparatet henviser til at se på skærmen ved visse indstillinger, i stedet for bare selv at vise indstillingen Ermm Hvad eksterne kilder angår er der ikke nogen vej uden om en skærm hvis de ikke har en app eller kan betjenes via deres eget display. Vær opmærksom på at det ikke er alle AVR der kan overlægge sine egne menuer på billedet via HDMI 2*. Det bør du nok lige undersøge, inden du beslutter dig for hvad du vil.


Redigeret af Mefisto - 07-Juli-2017 kl. 21:12
Til top
SpencerTracy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpencerTracy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 20:34
Det er en skærm, som er stor nok til, at man kan aflæse, hvad der står i en bluray/dvd-menu, og som kan køre i en standard-opløsning, så der ikke skal fiddles alt for meget med indstillingerne I afspiller og receiver. Er mest paf over, at ingen andre har dette problem. Tænder I alle jeres projektor, når I skal høre musik? Eller har I købt et tv som output 2 til det formål?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 15:45
Hvad er en lille skærm ?

Der findes mange små ii omkring 10" som har hdmi ind.

Kik evt på eBay.
Til top
SpencerTracy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpencerTracy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er derfor der findes en app til din receiver. Så kan du sidde i stolen med tablet i hånden og have en trådløs forbindelse til receiver.

En lillebitte skærm med hdmi vil også have en lillebitte skrift, når grafikken via hdmi er designet til at fungere ved 43" (eller større).


Klaus

Den app, der er til min T757'er, er mildt sagt ikke noget at skrive hjem om. Herudover løser der jo heller ikke problemet med menuer på audio-disks af forskellige formater? Der er en app med fjernbetjening jo ikke nok.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 14:44
Det er derfor der findes en app til din receiver. Så kan du sidde i stolen med tablet i hånden og have en trådløs forbindelse til receiver.

En lillebitte skærm med hdmi vil også have en lillebitte skrift, når grafikken via hdmi er designet til at fungere ved 43" (eller større).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu