recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hastighedstest bredbånd Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hastighedstest bredbånd Yousee

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 09:12
En anden spøjs ting afledt af denne tråd i går.
Fik jo en mail fra Yousee i maj med tekst:
"Vi sætter nemlig hastigheden på dit bredbånd op – uden at du skal betale ekstra. Hvorfor? Ganske enkelt fordi vi er glade for at have dig som kunde. Inden udgangen af juni måned går du derfor fra en hastighed på 50/10 Mbit til en hastighed på 120/10 Mbit."

Sidst jeg testede ca. midt juni var hastighed endnu ikke sat op, kørte ca. 55/11 - men stadigvæk det samme i går. 
Slukkede/genstartede modem, ingen forskel: 55/11

Ind på Mit Yousee og skifte fra 120/10 til 100/30 - og efter genstart ta-da : Ca. 116/35  Big smile


P.S. Ved højreklik på ovennævnte ikon i Google Chrome: Tillad usikre scripts 
virker det også her, med lidt lavere download hastighed (ca. 112)


Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 08-Juli-2017 kl. 09:20
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 10:58
fejl

Redigeret af mich61 - 08-Juli-2017 kl. 11:05
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 11:05
50,70 - 11,46 på en 50/10 på den svenske, download lidt dårlige end Ookla

56,45 anden gang, lidt mærkeligt


Redigeret af mich61 - 08-Juli-2017 kl. 11:07
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 11:16
Den svenske giver 958 - 952 her (på den app de har lavet til Mac), passer meget godt Big smile
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 14:06
Speedtests får generel højeste prioritet hos udbyderne...
Skal du så til at hente / loade filer fra hjemmesider, er det en anden sag...

Jeg havde selv lidt udfordringer med min udbyder, som havde en flaskehals et sted i sit netværk, men speedtest.net gav hvad den skulle (~70/20), men hentede jeg f.eks. filer (http://mirror.one.com/bigfile) faldt hastigheden til kun et par mbps...

Så speedtests er ikke en 100% retningslinje for hvad ens forbindelse kan yde. :-)
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 17:29
Pure HTML5 Internet Speed Test.No Flash or Java

Redigeret af katbird - 08-Juli-2017 kl. 17:32
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Pure HTML5 Internet Speed Test.No Flash or Java

Den virker måske på alt, men den virker til gengæld ikke ret godt Confused

Min upload kommer ikke højere end knap 40Mbit/s, det er ca 900 for lidt....
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 19:21
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 19:27
Det er fint med henvisninger til alle mulige andre hastighedsmålere, men min pointe var om de ikke alle skulle måle ens? Hvad kan man ellers regne med?

Og har testet alle de målere der er nævnt i tråden. Og I alle kommer jeg tæt på eller over de 300/60 jeg betaler for. Men ikke speedtest. Den viser kun det halve.

???? 
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Det er fint med henvisninger til alle mulige andre hastighedsmålere, men min pointe var om de ikke alle skulle måle ens? Hvad kan man ellers regne med?
Faktisk ikke, da man ikke har styr over hvilken vej data trafikken bevæger sig, når først den har forladt ens bopæl.

Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Og har testet alle de målere der er nævnt i tråden. Og I alle kommer jeg tæt på eller over de 300/60 jeg betaler for. Men ikke speedtest. Den viser kun det halve???? 
Jeg vil give dig ret i at det er sært, men hvis alle de andre hvis korrekt, er det ruten til speedtest der halter.
Vælger den selv at teste mod den server der står hos TDC?

Du kan evt. læse dette blog indlæg, skrevet af ejeren af kviknet.dk, som godt nok handler om ping tider, men samtidig giver et godt indblik i hvordan data bevæger sig rundt: https://www.version2.dk/blog/hvad-min-pingtid-1077833
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 21:14
Igen tak for alle Jeres input.
Men helt konkret kunne I så prøve at teste 2 hastighedsmålere op mod hinanden.
Gerne speedtest da jeg tænker det er absolut den største.
Måske vi kunne få Recordere.dk til at samle op?
mvh. Jesper 
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 21:26
speedtest.net (app på en Mac)

Ping: 1 ms
Download: 941
Upload: 942

bredbandskollen.se (app på Mac):

Ping: 2 ms
Download: 954
Upload: 953
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu