recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Libratone Diva Soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Libratone Diva Soundbar

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 11:37
Det er det der er min pointe. Libratone Diva skulle være en rigtig god soundbar også i 6000,- klassen. Derfor skuffer det mig hvis soundbar niveauet virkelig ikke er på højere niveau end hvad Divaen præsterer. Jeg havde forventet mere.
Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 12:08

Nu havde jeg ikke de store forventninger til den, men må da sige, at jeg syntes at den kan spille" højt" og at der er "bund" i den ved afspilning af film og musik.... ærgerligt at den ikke kan lave en surroundfeeling, men det vidste jeg inden køb.

Jeg hørte tidligere på flere soundbars dog med tilhørende sub og syntes ikke den skiller sig ud fra mængden af soundbars!
 
Som sagt havde jeg ikke de store forventninger, men syntes den gør det fornuftigt.


Til top
JacobKJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juli-2017
Sted: Ålsgårde
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JacobKJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 22:53
Har desværre det samme problem med at Divaen hår i Sleep mode da mit Phillips tv heller ikke har digital udgang. Derudover kan jeg heller ikke styre lyden da min Apple tv 4 remote ikke vil parres. Har "klippet kablet" og bruger udelukkende mit Apple tv Remote til at styre fjernsynet. Hvis der findes en løsning til noget tilbehør der kan kan købes for at få en digital udgang hvor lyden kan styres med Apple Remote og jeg undgår stand-by problemet vil jeg være meget taknemmelig for at finde en løsning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 23:21
Hvilket Philips tv er det?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JacobKJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juli-2017
Sted: Ålsgårde
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JacobKJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 00:02
Det er mit gamle men ikke desto mindre højtelskede Philips Aurea Flat TV 42PFL9900D. http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl%3Fctn%3D42PFL9900D/10%26scy%3Dnl%26slg%3Den
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 05:58
Oprindeligt skrevet af JacobKJ JacobKJ skrev:

Har desværre det samme problem med at Divaen hår i Sleep mode da mit Phillips tv heller ikke har digital udgang. Derudover kan jeg heller ikke styre lyden da min Apple tv 4 remote ikke vil parres. Har "klippet kablet" og bruger udelukkende mit Apple tv Remote til at styre fjernsynet. Hvis der findes en løsning til noget tilbehør der kan kan købes for at få en digital udgang hvor lyden kan styres med Apple Remote og jeg undgår stand-by problemet vil jeg være meget taknemmelig for at finde en løsning.

Hvis du udelukkende bruger Apple TV, har du så overvejet at bruge Airplay? Libratone Diva har Airplay og Apple TV har audio-out på Airplay, så de to kan forbindes trådløst.

På Apple TV går du ind i indstillingsmenuen og vælger Diva som højttaler i stedet for TV'et højttalere. Du kan også mens du ser et program "swipe" ned på fjernbetjeningen til Apple TV og vælge Diva fra lyd-menuen øverst.

Dette skulle gerne løse både problemet med, at Diva går i sleep-mode og problemet med, at du ikke kan regulere volumen via Apple TV remote.
Til top
JacobKJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juli-2017
Sted: Ålsgårde
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JacobKJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 06:51
Dette ville også være min foretrukne løsning men desværre kører lyden ikke synkront vis airplay så det egner sig ikke så godt til film. Findes der en løsning her?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af JacobKJ JacobKJ skrev:

Har desværre det samme problem med at Divaen hår i Sleep mode da mit Phillips tv heller ikke har digital udgang. Derudover kan jeg heller ikke styre lyden da min Apple tv 4 remote ikke vil parres. Har "klippet kablet" og bruger udelukkende mit Apple tv Remote til at styre fjernsynet. Hvis der findes en løsning til noget tilbehør der kan kan købes for at få en digital udgang hvor lyden kan styres med Apple Remote og jeg undgår stand-by problemet vil jeg være meget taknemmelig for at finde en løsning.
Jeg fandt en gammel remote i skuffen, hvor jeg så har lært Diva'en volume +/- & mute kommandoen.
Jeg har så også lært ATV'et volume +/- fra denne remote, så nu kan ATV'ets remote benyttes til at styre volumen på Diva'en.

Du kan købe dig en HDMI til HDMI med Optical Audio Extractor og sætte mellem dit ATV og TV.

Den mulighed har jeg desvære ikke, da jeg både har YouSeeBox & ATV & Wii tilsluttet til mt tv.
Mvh Jesper
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 07:21
Oprindeligt skrevet af JacobKJ JacobKJ skrev:

Dette ville også være min foretrukne løsning men desværre kører lyden ikke synkront vis airplay så det egner sig ikke så godt til film. Findes der en løsning her?


Det undrer mig. Diva skulle være baseret på Apple-certificeret chip til Airplay. Vi bruger herhjemme løsningen med B&O Beolab 9, men det virker også uden forsinkelse til vores Libratone Zipp (den gamle). Den er ikke velegnet til tv-lyd, men dog ingen forsinkelse, når jeg har testet det.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JacobKJ JacobKJ skrev:

Dette ville også være min foretrukne løsning men desværre kører lyden ikke synkront vis airplay så det egner sig ikke så godt til film. Findes der en løsning her?


Det undrer mig. Diva skulle være baseret på Apple-certificeret chip til Airplay. Vi bruger herhjemme løsningen med B&O Beolab 9, men det virker også uden forsinkelse til vores Libratone Zipp (den gamle). Den er ikke velegnet til tv-lyd, men dog ingen forsinkelse, når jeg har testet det.
Jeg forsøgte at benytte Airplay som standard på mit ATV, men oplevede flere gange at ATV gik tilbage til at sende lyden via HDMI istedet når ATV lige blev tændt, så man igen skulle op og vælge soundbar som output.
Derfor opgav jeg denne løsning, da det ikke er en kone+børn venlig løsning.
I øvrigt så sender ATV'et ikke alle menu lydende over via Airplay, og når man trykker pause i en film, så går der et par sekunder får lyden stopper, hvilket er ret irreterende.

Jeg har skrevet til Libratone omkring analog input og sleepmode problemet, men regner ikke med de kan/vil komme med en løsning, så nu har jeg bestilt en Analog to Digital Audio Converter hjem fra Kina, så jeg kan forbinde Diva'en via optisk input.
Mvh Jesper
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af JacobKJ JacobKJ skrev:

Har desværre det samme problem med at Divaen hår i Sleep mode da mit Phillips tv heller ikke har digital udgang.


Har det ikke?
Kigger jeg på side 37 i vejledningen, står der digital audio out ved nummer 7.

Alt hvad du så mangler er sådan en her, der kan konvertere til optisk
https://www.av-cables.dk/coaxial-digital-converter/coaxial-digital-til-optisk-digital-converter.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JacobKJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juli-2017
Sted: Ålsgårde
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JacobKJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 09:33
Hold da op hvor er I seje. Den bliver fluks bestilt. Takker rigtig mange gange
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu