recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Libratone Diva Soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Libratone Diva Soundbar

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 12:15
Jeg var oppe og levere min retur i dag.. Wifi og Bluetooth ville ikke rigtig samarbejde..
Med min android ville Bluetooth virke og ikke med kærestens iphone, airplay ville ikke fungere, wifi kunne jeg slet ikke bruge på android.

Syntes ellers lyd var fin og der var bund i trods mangel af subwoofer.

Og hvis jeg ikke kunne blive rigtig glad, så ville jeg hellere levere den retur..

Tv'et fik også nogen funktioner deaktiveret med bruge af ir.

Så nu må jeg se efter noget andet!


Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Jeg var oppe og levere min retur i dag.. Wifi og Bluetooth ville ikke rigtig samarbejde..
Med min android ville Bluetooth virke og ikke med kærestens iphone, airplay ville ikke fungere, wifi kunne jeg slet ikke bruge på android.

Syntes ellers lyd var fin og der var bund i trods mangel af subwoofer.

Og hvis jeg ikke kunne blive rigtig glad, så ville jeg hellere levere den retur..

Tv'et fik også nogen funktioner deaktiveret med bruge af ir.

Så nu må jeg se efter noget andet!
Når man skifter BT-afspiller device, så skal man parrer igen, sådan er det desvære med BTCry
Når man skal skifte fra en Airplay device til en anden, så skal man have lukket ned for den første først, ellers så blokerer den for den anden.
Diva'en understøtter ikke Chromecast, så det er derfor du ikke kan afspille direkte via WIFI, den understøtter dog DLNA, så hvis du havde forsøgt med en afspiller på din android device der understøttede DLNA, så havde det nok virket. Det virker ihvertfald for mig.

At dit TV har fået deaktiveret nogle funktioner, har vidst ikke noget med Diva'en at gøre. Den sender ikke noget ir signal ud.
Mvh Jesper
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 13:40
Når afventer stadig min retur , må indrømme deres hastighed med at svare er godt nok dalet siden de fik enheden ind.
Er der nogen der har fået deres opdateret og fået den tilbage endnu ?
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

Når afventer stadig min retur , må indrømme deres hastighed med at svare er godt nok dalet siden de fik enheden ind.
Er der nogen der har fået deres opdateret og fået den tilbage endnu ?

Jeg undre mig over at den skulle sendes ind for opdatering til v. 46 firmwaren. Jeg har haft Diva'en i et par år nu og kunne selv opdaterer. 

Generelt set er jeg fint tilfreds som fjernsyns lyd og lidt stille musik i stuen. Jeg har den kablet med optisk kabel til fjernsynet. Er i mellemtiden skiftet til at køre rent Apple TV 4, så kunne i princippet skifte til Airplay. 

Er dog noget skuffet over, at den ikke kommer med på Airplay 2 bølgen - især når den faktisk har wifi chip. 


Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af askernedefragrillen askernedefragrillen skrev:

Jeg undre mig over at den skulle sendes ind for opdatering til v. 46 firmwaren. Jeg har haft Diva'en i et par år nu og kunne selv opdaterer. 

Generelt set er jeg fint tilfreds som fjernsyns lyd og lidt stille musik i stuen. Jeg har den kablet med optisk kabel til fjernsynet. Er i mellemtiden skiftet til at køre rent Apple TV 4, så kunne i princippet skifte til Airplay. 

Er dog noget skuffet over, at den ikke kommer med på Airplay 2 bølgen - især når den faktisk har wifi chip. 
De påstår de har en opdatering 63 til Diva'en.
Gætter på det betyder at det er en firmware V64.
Men hvorfor man ikke selv kan få lov at opdaterer den, er mig en gåde.
Mvh Jesper
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 14:05
Det lyder godt nok underligt. Nyste version på hjemmesiden er S9827.046.0 og her står at også den skal installeres af Libratone og at det er en "paid service". 

Jeg vil bore lidt i det. Hvad mon der ligger i 63 firmwaren...?
Til top
JacobKJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juli-2017
Sted: Ålsgårde
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JacobKJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 14:28
Har efter råd herindefra fået min Libratone til at virke. Selv om jeg har lynhurtigt net og routeren står lige ved siden af oplever jeg dog alligevel udfald når jeg spiller over airplay. Da jeg har koblet et Apple tv 4 til kan jeg dog bare spille over den og her fungerer det problemfrit og faktisk helt uden at tv'et tænder. Denne løsning gør desuden at Libratone vil fungere over airplay 2 når det bliver lanceret i iOS 11. Har i hvert fald selv planer om at hoppe på Homepod systemet til den tid :-) Tænkte dette kunne være en hjælp for andre.
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af JacobKJ JacobKJ skrev:

Har efter råd herindefra fået min Libratone til at virke. Selv om jeg har lynhurtigt net og routeren står lige ved siden af oplever jeg dog alligevel udfald når jeg spiller over airplay. Da jeg har koblet et Apple tv 4 til kan jeg dog bare spille over den og her fungerer det problemfrit og faktisk helt uden at tv'et tænder. Denne løsning gør desuden at Libratone vil fungere over airplay 2 når det bliver lanceret i iOS 11. Har i hvert fald selv planer om at hoppe på Homepod systemet til den tid :-) Tænkte dette kunne være en hjælp for andre.

Men hvis den er koblet til Apple TV 4 med Airplay, så vil det vel ikke længere virke med Airplay 2?

Jeg tvivler på at man kan spille musik fra sin telefon til Apple TV 2 via Airplay 2 og derefter sende det videre til Libratone Diva via Airplay 1. ? Confused
Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Jeg var oppe og levere min retur i dag.. Wifi og Bluetooth ville ikke rigtig samarbejde..
Med min android ville Bluetooth virke og ikke med kærestens iphone, airplay ville ikke fungere, wifi kunne jeg slet ikke bruge på android.

Syntes ellers lyd var fin og der var bund i trods mangel af subwoofer.

Og hvis jeg ikke kunne blive rigtig glad, så ville jeg hellere levere den retur..

Tv'et fik også nogen funktioner deaktiveret med bruge af ir.

Så nu må jeg se efter noget andet!

Når man skifter BT-afspiller device, så skal man parrer igen, sådan er det desvære med BTCry
Når man skal skifte fra en Airplay device til en anden, så skal man have lukket ned for den første først, ellers så blokerer den for den anden.
Diva'en understøtter ikke Chromecast, så det er derfor du ikke kan afspille direkte via WIFI, den understøtter dog DLNA, så hvis du havde forsøgt med en afspiller på din android device der understøttede DLNA, så havde det nok virket. Det virker ihvertfald for mig.

At dit TV har fået deaktiveret nogle funktioner, har vidst ikke noget med Diva'en at gøre. Den sender ikke noget ir signal ud.


Den ville ikke parre nogen enheder med Bluetooth, selv når jeg havde koblet de andre fra.. Min tlf kunne finde den, men den ville ikke parres igen..
Jeg kunne ikke opstille den med wifi på android, iphone kunne finde den med kabel.
Er med på at jeg skulle have f.eks. en chromecast før jeg kunne spille musik..

Aner ikke hvad der var med tv og ir, men efter det blev taget fra virker det igen


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af askernedefragrillen askernedefragrillen skrev:

]
Er dog noget skuffet over, at den ikke kommer med på Airplay 2 bølgen - især når den faktisk har wifi chip. 



Den er over to år gammel og med en udsalgspris på 1/4 af nyprisen lugter det for mig som om den er på vej i graven......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 08:40
I følge Libratone på Facebook, så løser V.63 problemer med at nogle Diva's går i standby efter 30 minutter under brug. De nævnte ikke andre ændringer.

Jeg har skrevet til dem igen for at høre hvorvidt der ligger flere uofficielle firmwares mellem V. 46 og V. 63.


Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 09:22
Så er min Diva på vej tilbage fra Libratone , er lidt spændt på om de har lagt ver 63 på eller hvad version der ligger på den Smile
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu