recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Libratone Diva Soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Libratone Diva Soundbar

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Libratone Diva Soundbar
    Sendt: 07-Juli-2017 kl. 23:53
Jeg købte mig en Diva i Elgiganten en uge siden. Der var restsalg på dem til 1495,- men den er så blevet returneret igen. Skuffelsen var stor over lydkvaliteten. Kan det virkelig passe man ikke kan forvente bedre lyd af en soundbar eller er det Libratone Diva der er svag?

Jeg er vant til bliklyd fra LG B6 samt mine DLS R55 når jeg vælger at bruge anlæg til det. Jeg havde håbet at finde noget der gav mig en stor upgrade i forhold til TV højttalerne, og ja bevares der var positiv forskel, men i forhold til mit stereo setup, er det jo ren bliklyd til sammenligning.

Divaen koster 6000,- vejledende, men føler godt nok det er røveri. Er der soundbars der er et par klasser over?
Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 10:04
Hoppede også på en diva og er positivt overrasket over den!
 
Men jeg havde også kun tv som højttaler, så en god opgradering...
 
Det er klart at man ikke får samme lyd, som hvis der er tilsat et anlæg samt højttalere.
 
Er også positiv på lydsiden ved musikafspilning, men er også indstillet på at det kun er en soundbar.
 
 


Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 11:09
Det er nok bare mig der forventer for meget. Bassen er decideret svag i den fx. Den er fin til Nyhederne men ikke meget mere.

Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 11:42
Jeg har en til et af vores tv og er bestemt ikke utilfreds . mangler ikk bund syntes jeg.


Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 12:04
Men kan da godt forstå at du bliver skuffet, hvis du sammenligner dit stereo setup og en soundbar..


Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 12:07
Jeg forventer ikke samme lyd. Men havde troet en dyr soundbar var i stand til mere end"dette".
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 21:33
Jeg hoppede også på en Diva til nedsat pris i Elgiganten, og jeg ville nok også være skuffet hvis jeg havde betalt 6000kr for den, men til 1495kr er jeg fint tilfreds.

Jeg syntes at den gør det ganske godt til almindelige fjernsyn, men at tro den kan erstatte surround mm., så bliver man skuffet.

Når jeg skal mere end bare se lidt fjernsyn, så tænder jeg forstærker og sætter mit stereo setup, B&W 604 koblet med en subwoofer ind over, så gør Divaen det faktisk ret godt som Center.
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2017 kl. 10:04
Jeg fik mine forældre og min bedste ven til begge at købe en Libratone Diva under Black Friday udsalg, og begge partner har været yderst tilfredse med lydkvaliteten. Personligt synes jeg at den ikke lyder som et HiFi-produkt (hvilket jeg heller ikke havde forventet), men jeg synes den er god og levere en stærk performance taget UDSALGSprisen i betragtning. 
Måske du aldrig fik sat den ordenligt op til din stue? Eller måske et defekt eksemplar? 
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2017 kl. 16:56
Jeg købte 2 netop pga. den fine pris. Til 1500,- spiller den fint, men mit udgangspunkt var at få noget kræs til 6000,- og det synes jeg godt nok ikke den er værd.

Redigeret af claussor - 09-Juli-2017 kl. 16:56
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2017 kl. 21:52
Jeg har også lige investeret i en Diva til mit tv, men slås med at den går i sleepmode mens den spiller. Kan se at den hvide led går fra konstant lys, til at stå og fade op og ned. Efter et min, så kommer lyden igen. Det sker ca. med 30min mellemrum.

Da mit tv ikke har nogen digitaludgang,så er det forbundet analogt til minijack indgangen.
Er der nogen andre der har det problem?
Mvh Jesper
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2017 kl. 21:56
Brugte kun optisk så kan ikke hjælpe :(
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 10:35
Jeg er ellers også udenmærket tilfreds med lyden.
Hvis jeg havde givet 6000kr for den, ville jeg nok føle mig lidt snydt, men til 1500kr syntes jeg lyden er fin, selvom den ikke er i nærheden af lyden fra mine to gamle DAT Amadeus Jubilæum højttaler.

Håber at mit problem med at den går i sleepmode mens den afspiller analogt, er fordi mit WIFI driller i øjeblikket.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu