recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flatpanels tester Pana TX-65EZ950E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlatpanels tester Pana TX-65EZ950E

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 17:19
Man kan jo se hvordan de forskellige områder vægtes når den endelige karakter udregnes. Hvis man kun går op i billede, så kan man i vore oversigter vælge at sortere på dét alene og ignorere alt det andet.

Hvis man læser "had til Panasonic" ud fra min anmeldelse, så står det for egen regning. Jeg er klar over, at flere er uenige med min vurdering af Panas OS, men sådan må det nu engang være af og til. Det er jo en subjektiv vurdering og hvis man ikke kan lide min, så kan man jo foretage sig egen. Hvis man bare vil læse om specs og grafer, så kan man jo læse Rtings review.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic

... og du har set hvad de øvrige TV vi tester får, right? Højeste overall score er pt. 86% (systemet er dynamisk, så scores ændrer sig hvis max-score i en kategori ændres).

Redigeret af Torben Rasmussen - 10-Juli-2017 kl. 17:22
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

. Det er jo en subjektiv vurdering og hvis man ikke kan lide min, så kan man jo foretage sig egen. Hvis man bare vil læse om specs og grafer, så kan man jo læse Rtings review.

Præcis hvorfor jeg hellere vil "Teste" selv.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 17:52
Hej , jeg har lige læst testen , og igen super anmeldelse af Flatpanels ...
Vil lige høre , har OLED en tendens til at streaming signaler giver "dårligere" billekvalitet ift LCD ?
På de OLED (som jo alle næsten er ens) jeg har set , ja der er alt det mørke/sorte altså dårligere på OLED , altså ved streaming Netflix,HBO og Viaplay.
Der er meget af det sorte vist i "plader/flager , og ser lidt ud til at være det, jeg også havde på mine forrige Plasma tv. Men lidt svært at forklare! Eller er det indstillingerne det er galt med?
Der må efterhånden være en del herinde med OLED , som streamer , og kom fra LCD eller Plasma.
Det er en stor dealbreaker for mig , tror jeg streamer 90% og alm flow tv for resten..
MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 18:18
Det er fordi de kan vise det signal de får og ikke bare laver det hele "lysesort" som LCD. Det du ser er mangler i signalet der kommer til tv'et (læs: billedet bliver komprimeret for hårdt).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 18:49
"Billedkvaliteten på EZ950 er dermed helt i top, hvor både farver og til dels også bevægelse klares overbevisende. Til dels fordi vi observerede lidt problemer med micro-stutter fra tid til anden. Vi så endvidere nogle problemer med banding i lidt værre grad end hos konkurrenterne."

Huh?
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic


Det var godt nok en useriøs kommentar. Philips OLED får ros alle steder.
Det er meget sjældent du byder ind med noget konstruktivt, Kampus. Det er tilladt ikke at skrive noget, hvis man ikke har evnerne til at formulere noget fornuftigt.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic


Det var godt nok en useriøs kommentar. Philips OLED får ros alle steder.
Det er meget sjældent du byder ind med noget konstruktivt, Kampus. Det er tilladt ikke at skrive noget, hvis man ikke har evnerne til at formulere noget fornuftigt.

Hvorfor er der visse af jer der ofte skriver modbydeligt - hvad skal det gøre godt forDeadDead


Redigeret af Hother - 10-Juli-2017 kl. 20:26
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic


Det var godt nok en useriøs kommentar. Philips OLED får ros alle steder.
Det er meget sjældent du byder ind med noget konstruktivt, Kampus. Det er tilladt ikke at skrive noget, hvis man ikke har evnerne til at formulere noget fornuftigt.


Hvorfor er der visse af jer der ofte skriver modbydeligt - hvad skal det gøre godt forDeadDead



Hvad er det modbydelige i min kommentar? Det er jo totalt ukonstruktivt og unuanceret skrevet af Kampus. Det ville du vide hvis du havde gidet at læse anmeldelsen.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic


Det var godt nok en useriøs kommentar. Philips OLED får ros alle steder.
Det er meget sjældent du byder ind med noget konstruktivt, Kampus. Det er tilladt ikke at skrive noget, hvis man ikke har evnerne til at formulere noget fornuftigt.


Hvorfor er der visse af jer der ofte skriver modbydeligt - hvad skal det gøre godt forDeadDead



Hvad er det modbydelige i min kommentar? Det er jo totalt ukonstruktivt og unuanceret skrevet af Kampus. Det ville du vide hvis du havde gidet at læse anmeldelsen.

Du omtaler evner - eller manglen på samme. Sikke noget ævl. Der er visse af jer der nok ikke helt forstår, at den type af kommentarer kan gøre ondt. Nu er det jo mennesker man ikke kender, så derfor kan man tillade sig alt på nettet. 

Nej jeg vil ikke spilde min tid på at læse en test som jeg ikke har behov for. Læser du tests som du ikke skal bruge? 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er fordi de kan vise det signal de får og ikke bare laver det hele "lysesort" som LCD. Det du ser er mangler i signalet der kommer til tv'et (læs: billedet bliver komprimeret for hårdt).

Klaus

For et lcd viser jo ikke det tilførte signal, sikke en gang vrøvl. Ved hårdt komprimeret signal, lider et lcd af nøjagtig de samme sorte plamager, som der beskrives ved oled. Mit lcd viser ikke "lysesort" ved et dårligt signal, men derimod mærkelige sorte plamager, helt som mine tidligere plasma tv gjorde.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 21:00
Kære venner. 

jeg lukker denne tråd inden den ligesom alle andre tråde hvor der diskuteres anmeldelser på Flatpanels udbryder krig.

Jeg gentager gerne mig selv. Recordere.dk har stor respekt for det arbejde som flatpanels laver, og deler ikke nogles holdning om at de hader det ene eller det andet.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu