recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD C368
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD C368

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
boh7100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boh7100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD C368
    Sendt: 11-Juli-2017 kl. 11:28
Hej Claus.

Jo, det kan godt være at jeg ved dagligt brug bare skal vænne mig til at skrue mere op for Sonos end jeg er vant til.
Når konen ikke er hjemme og jeg spiller højt kan jeg så skrue op for forstærkeren.Wink

Tak Claus, jeg tror det var det der skulle til for at jeg blev overbevist om at det hele er ok som det er.Smile


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 10:42
Hvis jeg spiller -20 på min forstærker hjemme i stuen, er det mere end rigeligt til normal lydtryk.

Når den starter på -20 og du skruer helt op på Sonos, er det så ikke rigeligt?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
boh7100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boh7100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 10:39
Tak for alle svarene.
Det ser ud til at man ikke kan indstille den til andet end start volume på -20DB. 
HifiKlubben er også i sving med at prøve, så jeg venter lige på at høre fra dem også.
Jeg har opdateret forstærkeren til sidste nye firmware.

Jeg har Sonos overalt i huset, men kunne evt. skifte denne zone (højtalerne til zonen er i køkken-alrum i vores nye hus.) til BlueSound integreret i forstærkeren.
Jeg kender ikke noget til Bluesound:
Forstærkeren står i et andet rum i huset (teknikrum). Vil det så kunne lade sig gøre at styre det via BlueSound-APP i køkken-alrum? Og vil det kunne løse problemet med volumen?


Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af boh7100 boh7100 skrev:

Jeg har købt Forstærker NAD C368 og tilkoblet Sonos optisk og et par Dali Rubicon LCR.
Når C368 slukker automatisk efter 20 minutter og jeg efterfølgende starter den igen står den på -20DB.
Ved nogen om C368 kan indstilles så den starter op på f.eks. 0DB?

Jeg har C368 stående i et teknikrum. Det ville være rart hvis man kunne blive fri for at gå ud i teknikrummet for at regulere volumen fra -20DB til f.eks. 0DB manuelt. 
Jeg vil gerne kunne styre volumen med Sonos appen. Når C368 står på -20DB spiller den for lavt.
Bo
Har du prøvet at bruge NAD's app, det er desværre via bluetooth, så rækkevidde kan være et problem. 
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 07:04

Manualen siger at -20 dB er grænsen, og det giver faktisk god mening for en integreret forstærker, der ikke er beregnet til et variabelt input. Skift forstærkeren til en ren effekt eller migrer til Bluesound.

The default volume level is -20 dB.

If the volume level is higher than -20 dB when the unit goes into standby mode, either via the front panel Standby button, the SR 9 remote’s Power Off button, or the unit’s auto standby settings, then when the unit wakes up the volume level will be reset to the default -20 dB. If, however, the volume level is lower than -20 dB when the unit goes into standby mode, that level setting will be preserved when the unit wakes up.

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 21:36
Det er en meget normal funktion, så man ikke får blæst hovedet af når man tænder. Tilsvarende med med max volumen, så "lille Per" ikke springer højttalerne i luften fordi han får øje på en knap der kan drejes rundt. Bruger begge dele, men det ville undre mig hvis man ikke kan slå det fra.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 20:47
Jeg tænker det er en sikkerhedsfeature, at forstærkeren ikke kan starte på maks volume.

Sælg din integrede forstærker og køb en ren effektforstærker
, og tilslut den til den analoge udgang på din Sonos Connect. Niveauregulering på optisk, er på bekostning af lydkvaliteten.

Nu ved jeg ikke hvor meget Sonos du har, men ellers kunne du jo også udstyre din Nad med et Bluesound modul.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 20:02
Den manual er F.... ikke logisk.

Det ser ud til at man kan sætte volume der hvor man indstiller source. Jeg synes det virker ulogisk, men kan godt være praktisk som i dit tilfælde.

Se side 12.

Prøv at rod lidt med det.
Til top
boh7100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boh7100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 16:34
Jeg har købt Forstærker NAD C368 og tilkoblet Sonos optisk og et par Dali Rubicon LCR.
Når C368 slukker automatisk efter 20 minutter og jeg efterfølgende starter den igen står den på -20DB.
Ved nogen om C368 kan indstilles så den starter op på f.eks. 0DB?

Jeg har C368 stående i et teknikrum. Det ville være rart hvis man kunne blive fri for at gå ud i teknikrummet for at regulere volumen fra -20DB til f.eks. 0DB manuelt. 
Jeg vil gerne kunne styre volumen med Sonos appen. Når C368 står på -20DB spiller den for lavt.
Bo
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu