recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra windows phone til iphone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra windows phone til iphone

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thomasfrost Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2017
Sted: fyn
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra windows phone til iphone
    Sendt: 11-Juli-2017 kl. 15:35
Hej.


Efter 15 år med windows phone kom tiden hvor jeg skiftede til iphone, har netop modtaget min iphone 7 i dag.

og hele dagen har jeg kæmpet med at kunne få mine kontakter/kalender fra outlook/windows over på min Ios.. uden held.. har prøvet contact manager software, sende kontakt liste (.csv og .vcf) filer uden held, jeg har prøvet at synkronisere med iteunes uden der sker noget, så jeg håber der er nogen herinde der fidusen der kan hjælpe mig :)

Mvh Thomas
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 15:43
På iPhone er kontakter og kalendere synkroniseret med en e-mailadresse.
Når du tilknytter den adresse, du brugte før, til iPhone, burde det komme frem.
Venlig hilsen
KB
Til top
thomasfrost Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2017
Sted: fyn
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 15:55
Både min Microsoft mail og apple mail er den samme, og det har desværre ikke hjulpet, jeg har downloadet OneDrive og outlook app uden held..

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 16:01
Kør det via en google account, det kan både iphone og windows phone mig bekendt synkronisere til.

Jeg har helt problemløst synkroniseret mine kontakter frem og tilbage mellem android og windows phone flere gange dengang jeg havde en flirt med windows phone, og såvidt jeg kan google mig til kan iphone det samme.

Mit bud:

1) Opret dig en gmail konto hvis du ikke allerede har en.
2) På din windows phone connecter du til google kontoen samtidigt med at du er connected til din windows konto.
3) Eksporter dine kontaker, adresser, kalender osv. fra din windows phone til din google konto og check på gmail.com at tingene er kommet over.
4) På din iphone connecter du til din google konto samtidigt med din itunes konto.
5) Synkroniser dine itunes kontakter med dine google kontakter.

Jeg vil tro ovenstående vil virke.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 17:07
Måske du kan få et hint her?
http://moppe.dk/gmc2icc.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 18:46
Jeg har bare synkroniseret med Outlook på min pc.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 19:17
Jeg har lige kopieret hele min mors kontaktliste ind på hendes iPhone fra Android. Jeg nappede kontakterne som VCard fra hendes Google konto via en browser på en computer og hentede dem ind via iCloud fra samme browser. Det virkede 100% gnidningsfrit. Du må kunne eksportere som VCard fra Windows også.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 21:24
Hvordan har du haft Windows phone i 15 år?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Hvordan har du haft Windows phone i 15 år?
Det er lige i overkanten, men Windows Mobile 2003 enheder fandtes også som telefoner... LOL

At de så fungerede temmelig elendigt, er en helt anden historie Confused
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
thomasfrost Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2017
Sted: fyn
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 09:55
I går da jeg ledte efter noget andet i indstillingerne faldt jeg over at der var en menu der hed kontakter, i den kunne jeg gnidningsfrit tilføje min outlook konto til , og under 10 sek efter var både kontakter og kalender synkroniseret.


Uheldigvis så var det først efter jeg havde tastet det hele ind manuelt...
når man eksportere kontakter fra outlook er det i et csv format, som iphone ikke kan håndtere :(

og prøvede at hente en converter fra csv til Vcard, men der var kun 5 gratis med, og følte ikke for at skulle betale for det.. men mit problem er løst nu :)

Tusinde tak for alle jeres forslag. :)


tæt på 15 år, Orange SPV tlf udkom i Nov 2002 :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 09:59
Csv kan du hente ind i iCloud (og dermed hente ind i iphone).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af thomasfrost thomasfrost skrev:


I går da jeg ledte efter noget andet i indstillingerne faldt jeg over at der var en menu der hed kontakter, i den kunne jeg gnidningsfrit tilføje min outlook konto til , og under 10 sek efter var både kontakter og kalender synkroniseret.


Uheldigvis så var det først efter jeg havde tastet det hele ind manuelt...
når man eksportere kontakter fra outlook er det i et csv format, som iphone ikke kan håndtere :(

og prøvede at hente en converter fra csv til Vcard, men der var kun 5 gratis med, og følte ikke for at skulle betale for det.. men mit problem er løst nu :)

Tusinde tak for alle jeres forslag. :)


tæt på 15 år, Orange SPV tlf udkom i Nov 2002 :)


Hvis du ikke fik din mail med i samme omgang kan du tilføje din konto under kontoer i indstillinger
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu