recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Ubiquity udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af Ubiquity udstyr

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
TULX Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Marts-2007
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TULX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af jannikmariager jannikmariager skrev:

Ok tak
Er jeg bedre stillet med PRO eller LR?


For de fleste private er lite nok. Personligt vil jeg holde mig til lite og så evt. 3stk i stedet for 2.

Mvh Thomas
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 15:28
Håber at få lidt hjælp fra jer der har deres unify ap'er.
Jeg overvejer at købe en switch  US-8-150W og en AP men kan ikke helt finde ud af om det skal være LR eller PRO. Kan en LR eller PRO dække et et plans hus på 137 m2?
Og er det korrekt at LR ikke kan få strøm via den omtalte switch og man derfor tvunget til at bruge den medfølgende POE adapter i modsætning til PRO'en?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 17:17
Om et AP kan dække et hus, kommer alene an på hvorledes huset er bygget. Antallet, tykkelsen af vægge signalet skal gå gennem, samt om der er "strålingsapparatur" (læs køkkeninventar som ovn og deslige) mellem lokationen og AP, samt, glas, planter etc har al sammen indflydelse på hvor stærkt et signal du vil få - samt selvfølgelig husets grundplan. Det nytter i hvert fald ikke noget at have et meget aflangt hus og så sætte AP i den ene ende og forvente der er signal i den modsatte ende.

Generelt vil jeg dog sige at hvis du forventer at have lige god dækning over det hele, så begynder det faktisk at være lige lidt nok. Ønsker du understøttelse af 802.11ac 5ghz netværk i hele huset, så NEJ. så vil det ikke være nok med 1.
MEN position af AP er altafgørende for oplevelsen af stabilitet og performance.

Hvad angår strøm, så ja. LR AP'et understøtter ikke konform POE standarder. måske på grund af den strøm der skal til antennerne. Men sådan er det desværre.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Om et AP kan dække et hus, kommer alene an på hvorledes huset er bygget. Antallet, tykkelsen af vægge signalet skal gå gennem, samt om der er "strålingsapparatur" (læs køkkeninventar som ovn og deslige) mellem lokationen og AP, samt, glas, planter etc har al sammen indflydelse på hvor stærkt et signal du vil få - samt selvfølgelig husets grundplan. Det nytter i hvert fald ikke noget at have et meget aflangt hus og så sætte AP i den ene ende og forvente der er signal i den modsatte ende.

Generelt vil jeg dog sige at hvis du forventer at have lige god dækning over det hele, så begynder det faktisk at være lige lidt nok. Ønsker du understøttelse af 802.11ac 5ghz netværk i hele huset, så NEJ. så vil det ikke være nok med 1.
MEN position af AP er altafgørende for oplevelsen af stabilitet og performance.

Hvad angår strøm, så ja. LR AP'et understøtter ikke konform POE standarder. måske på grund af den strøm der skal til antennerne. Men sådan er det desværre.

Tak for din tilbagemelding. Måske var jeg ikke så præcis i min beskrivelse. Det er et murstenshus.
Jeg vil egentlig også gerne have dækning i haven både pga. af vejefester og børnene der streamer udendørs om sommeren. Så synes jeg næsten det er bedst med 2 stks. PRO ap'er da de kan kobles i serie så vidt jeg kan se. Jeg havde egentlig regnet med 1 stk.  ap havde været nok.
Hmm, tror jeg starter med et stk. alligevel og prøver forskellige steder og ser hvordan dækningen er, kan altid tilføje et mere hvis der bliver behov for det.
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 17:49
at udvide ubiquiti udstyr er noget af det nemmeste jeg nogensinde har prøvet i mine snart 25 år som hardware entutiast.

sæt skidtet til, tryk adopt i controlleren... det er det.. Hvis man ikke har controlleren kan man også kopiere konfiguration fra et andet ap direkte.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 19:07
De nyeste udgaver af både lite og LR understøtter også 802.3af.
Du kan dog være uheldig at de har været på lager et stykke tid og derfor ikke har 802.3af support.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

De nyeste udgaver af både lite og LR understøtter også 802.3af.
Du kan dog være uheldig at de har været på lager et stykke tid og derfor ikke har 802.3af support.
Er du sikker på det? Det står igen steder på deres datasheet.


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 10:22
Yes, sikker. Jeg har købt en Lite for 2 mdr. siden og den har en sticker på fronten, hvor der står at den understøtter 802.3af. Jeg tror ikke de vil skrive det på hjemmesiden før de er sikre på, at de har solgt de gamle.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 10:25
Må jeg spørge hvor den er købt?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 12:14
Smallnetbuilder har testet AC Pro og AC Lite - mener at de klart foretrak Pro, men det er noget tid siden jeg læste det, så det er lidt vagt...
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Må jeg spørge hvor den er købt?

Har købt hos bedresignal.dk og fået UAP-AC-LR med 802.3af
Kassen har et blåt klistermærke oppe i hjørnet hvis de understøtter 802.3af


Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Smallnetbuilder har testet AC Pro og AC Lite - mener at de klart foretrak Pro, men det er noget tid siden jeg læste det, så det er lidt vagt...
Til privat brug så er der ikke rigtig nogen grund til at bruge de ekstra penge på Pro. Man har ikke nok klienter på til at det kan svare sig. 


Redigeret af donfrankie - 18-August-2017 kl. 12:23
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Må jeg spørge hvor den er købt?

Computersalg.dk
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu