recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Ubiquity udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af Ubiquity udstyr

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 12:35
Har lige lagt en bestilling på en AP-PRO og switch hos computersalg.dk. Valgte PRO alligevel pga. det ekstra netværkstik der vil gør det nemmere for mig hvis der skal udvides enten med en ekstra AP eller kamera.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

<span style="font-size: 12px;">
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Smallnetbuilder har </span>testet AC Pro og AC Lite<span style="font-size: 12px;"> - mener at de klart foretrak Pro, men det er noget tid siden jeg læste det, så det er lidt vagt...
</span>
<span style="font-size: 12px;">Til privat brug så er der ikke rigtig nogen grund til at bruge de ekstra penge på Pro. Man har ikke nok klienter på til at det kan svare sig. </span>

Hvad er "nok klienter" i denne tid, hvor folk streamer multimedie i høj kvalitet? Jeg har tæt på 30 enheder koblet til netværket (wired/wireless) herhjemme (nej, de bruges ikke intensivt samtidig alle sammen) - afhængig af setup, tror jeg mange private hurtigt kan bruge den trådløse båndbredde.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 13:01
Jeg har også adskillige klienter koblet på altid, men der er næsten ikke noget datatræk fra de fleste af dem. Oftest, så er der jo ikke mere end 3-4 enheder, som henter data af nogen betydning, så blot fordi en iPad vågner op og tjekker mail, så kræver det jo ikke et specielt setup.

Netflix i høj kvalitet vil eksempelvis ikke kræve mere end 15 Mbit/s.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Har lige lagt en bestilling på en AP-PRO og switch hos computersalg.dk. Valgte PRO alligevel pga. det ekstra netværkstik der vil gør det nemmere for mig hvis der skal udvides enten med en ekstra AP eller kamera.

Husk at den ikke sender PoE videre, kun data - så du skal have en injector imellem hvis du gør dette.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

 
Hvad er "nok klienter" i denne tid, hvor folk streamer multimedie i høj kvalitet? Jeg har tæt på 30 enheder koblet til netværket (wired/wireless) herhjemme (nej, de bruges ikke intensivt samtidig alle sammen) - afhængig af setup, tror jeg mange private hurtigt kan bruge den trådløse båndbredde.

Mener det hedder 200+ klienter pr AP før man behøves at skifte til Pro. 

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Har lige lagt en bestilling på en AP-PRO og switch hos computersalg.dk. Valgte PRO alligevel pga. det ekstra netværkstik der vil gør det nemmere for mig hvis der skal udvides enten med en ekstra AP eller kamera.

Der er ikke PoE passthrough, så du skal have en PoE injektor forbundet til den sekundære port. 


Redigeret af donfrankie - 18-August-2017 kl. 13:22
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 13:59
Ja, det forstår jeg så ikke hvorfor de ikke har gjort.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Ja, det forstår jeg så ikke hvorfor de ikke har gjort.

Det er fordi 802.3af ikke kan levere nok strøm.
UAP-AC-Pro står til 9 Watt og 802.3af leverer kun 15,4 Watt. Så er der ikke nok strøm til et AP mere.

Der skulle have været 802.3at som kan levere 30 Watt hvis Passthrough (802.3af) skulle have været muligt.

[Edit]
Kan se det også kan modtage 802.3at, så de kunne godt have gjort det muligt, men det vil selvfølgelig nok forvirre nogle hvis deres medfølgende PoE injektor ikke kan levere nok strøm til PoE passthrough. 

Måske også fordi de to AP ville skulle dele båndbredden og hvis UAP-AC-Pro er lavet til 200+ klienter, så kunne det måske også blive et problem. 


Redigeret af donfrankie - 18-August-2017 kl. 16:21
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 23:18
at ville trække POE ud af et sekundært Ethernet stik er totalt NO GO.

Jeg ville heller aldrig forsvare at koble et ekstra access point på en sekundær port i et andet access point.

rigtig dumt... :)

træk et ekstra kabel. herregud.
det er en gang det skal overståes :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

at ville trække POE ud af et sekundært Ethernet stik er totalt NO GO.

Jeg ville heller aldrig forsvare at koble et ekstra access point på en sekundær port i et andet access point.

rigtig dumt... :)

træk et ekstra kabel. herregud.
det er en gang det skal overståes :)

Ubiquity har selv en switch som kan powers med PoE og så sende PoE ud gennem en port.
Altså såfremt den bliver fodret med 802.3at, så kan den sende 802.3af ud af den ene port.
Fodrer man den med 802.3af, så er der ikke PoE i porten.
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

at ville trække POE ud af et sekundært Ethernet stik er totalt NO GO.

Jeg ville heller aldrig forsvare at koble et ekstra access point på en sekundær port i et andet access point.

rigtig dumt... :)

træk et ekstra kabel. herregud.
det er en gang det skal overståes :)

Ubiquity har selv en switch som kan powers med PoE og så sende PoE ud gennem en port.
Altså såfremt den bliver fodret med 802.3at, så kan den sende 802.3af ud af den ene port.
Fodrer man den med 802.3af, så er der ikke PoE i porten.

jep, en US-8 sådan en har jeg. Den er rigtig fin.

Min US-16-150w fodrer min US-8 som har passthrough til mit UAP-AC-PRO 

fungerer perfekt.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

at ville trække POE ud af et sekundært Ethernet stik er totalt NO GO.

Jeg ville heller aldrig forsvare at koble et ekstra access point på en sekundær port i et andet access point.

rigtig dumt... :)

træk et ekstra kabel. herregud.
det er en gang det skal overståes :)

Ubiquity har selv en switch som kan powers med PoE og så sende PoE ud gennem en port.
Altså såfremt den bliver fodret med 802.3at, så kan den sende 802.3af ud af den ene port.
Fodrer man den med 802.3af, så er der ikke PoE i porten.

Der er STOR forskel på at de har lavet et switch produkt med passthrough og så et dedikeret access point med en sekundær port :)
Til top
Lappe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lappe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 22:52
Hvad med mesh-versionerne?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu