recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Ubiquity udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af Ubiquity udstyr

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Ubiquity udstyr
    Sendt: 12-Juli-2017 kl. 21:21

Hej 

Jeg skal flytte i hus med 1. sal og kælder og vil derfor bruge Ubiquity efter at have læst så mange positive anmeldelser herinde - men hvad skal jeg præcist købe ? 

Jeg vil få en Router fra Hiper til bredbånd via COAX - hvad skal jeg så have fra Ubiquity ? 

Tænker at sætte et AP i stueplan og i Kælder - håber nogle kan hjælpe med en "shoppingliste" da de er lidt mere kompliceret end blot at købe en ASUS router Smile


Jannik
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 01:00
Du kan nøjes med at købe 2 AP og så koble dem direkte til Hiper routeren. Mere behøves ikke.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 09:17
I første omgang er de to accesspoints nok. De æder dog to LAN-porte i din router, så du nok kun har to tilbage, så næste skridt kunne være at købe deres switch, som har den fordel, at den kan strømføde accesspunkterne direkte.
Edit: Alle deres modeller kører nu med 802.3af, så der er mange POE-switches at vælge mellem.

Jeg ville dog starte med de to AP og tage den derfra. Husk at deaktivere WIFI i din router, så den ikke støjer ind i Ubiquity netværket.

Redigeret af Torben Rasmussen - 13-Juli-2017 kl. 15:36
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
TULX Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Marts-2007
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TULX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 10:18
[QUOTE=Torben Rasmussen]Hvis du køber Light-versionerne af AP, så kører de på 48 V, som ikke er std. POE-spænding, så det stiller krav til hvilken POE-switch man vælger. 

Det er ikke korrekt, nyeste versioner af UAP-AC-Lite køre nu også med 24V POE acc. 802.3af/A, har lige købt i sidste ugeSmile.


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 12:19
Det var s... pinligt. Jeg har lige købt en i sidste uge og der sidder samme label på

Nå, jamen så er der jo langt større valgfrihed mht. valg af switch for mig også. Der sparede du mig vidst for et par kroner. Hvor sender jeg provisionen hen?
Så kan man eks. nøjes med sådan en switch her:
http://www.edbpriser.dk/switch/ubiquiti-unifi-switch-us-8-60w-id-14949854.aspx

Redigeret af Torben Rasmussen - 13-Juli-2017 kl. 12:32
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 15:40
Hej gutter

Sidder i et hus med udnyttet kælder, stue og første sal.

Hvis jeg installerer et AP på hver etage og deaktiverer mit wifi på min ellers lækre, og meget dyre asus router, kan vores devices så selv skifte mellem det stærkeste access punkt, eller kommer det til at fungere som 'et' stort synkroniseret mesh netværk? 
MORE BASS
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 16:33
Ja til det hele.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Ja til det hele.

Så må jeg jo hellere få bestilt :-) 
MORE BASS
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 17:32
Hvilke AP er at foretrække til mit behov. ? lite. LR eller PRO ? 
og gætter på CAT 6A kabel som minimum til POE. ?


Jannik
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af TULX TULX skrev:

[QUOTE=Torben Rasmussen]Hvis du køber Light-versionerne af AP, så kører de på 48 V, som ikke er std. POE-spænding, så det stiller krav til hvilken POE-switch man vælger. 

Det er ikke korrekt, nyeste versioner af UAP-AC-Lite køre nu også med 24V POE acc. 802.3af/A, har lige købt i sidste ugeSmile.





Hvor købte du henne for at få de "nye" modeller
Til top
TULX Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Marts-2007
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TULX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:


Hvor købte du henne for at få de "nye" modeller


COMPUTERSALG A/S, men de har hvis været ude et halvt års tid, så vil tro du får dem fra alle med bare en rimelig omsætning af Ubiquiti.

Jeg har sat de 2stk op i stueetagen, de dækker fint 190m2 med lette vægge.
I kælderen ser dækningen også ok ud selv om der er betondæk med armering og gulvvarme i kobberrør.

Jeg ville starte med 1 på første salen og 1 i stuen. Dækning virker ned og ikke op, så start oppe fra.

Kat 5e burde være fint til POE, men træk kat 6 eller bedre af hensyn til fremtiden.

Der er er i øvrigt poeinjektor med så du behøver ikke POE switch til en start.

Mvh Thomas

Redigeret af TULX - 13-Juli-2017 kl. 21:17
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 21:21
Ok tak
Er jeg bedre stillet med PRO eller LR?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu