recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 65" til max 25.000kr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket 65" til max 25.000kr?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket 65" til max 25.000kr?
    Sendt: 13-Juli-2017 kl. 08:12

Hej

Har læst og læst og kan ikke bestemme mig for om jeg skal ha OLED eller QLED
Og i så fald hvilket mærke/model
Nogle tips da jeg ikke har fulgt med i markedet i en del år og her på forum kan læse pros og cons på stortset alt ?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 08:22
Flatpanels.dk har en fin guide på dette link: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738#stueTV

Hvis det er billedekvalitet som sættes som dagorden og skal afgøre det alene, så er er der kun OLED teknologien.


Redigeret af Potter - 13-Juli-2017 kl. 08:31
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 08:29
Bare lige for input, så er qled "blot" lcd hvis det skal med i dine betragtninger:

Hvad er forbruget og hvad vægter du højest?

Stod jeg selv og skulle købe så vægtede hdr og i særdeleshed Dolby vision højt (og så er markedet ikke stort længere).
Jeg har kun sammenlignet hdr og Dolby vision på Netflix og via demo scener - men her er jeg lettere lunken på hdr.
Det er ikke harmonisk i min verden.
Mens jeg finder Dolby vision absolut lækkert. Det er bare langt bedre balanceret i lys dynamikken og farver står også skarpere og troværdige syntes jeg.
Det kan naturligvis også være kilden der spiller ind:)
Ved mange ikke ser Dolby vision som must, da der er få titler, men skifter du ikke skærm hvert år eller hvert andet, så syntes jeg bestemt du skal overveje det.
Jeg er ret overbevist om at Dolby vision vinder hurtigt frem den kommende tid - det er i mine øjne hdr10 overlegent

Redigeret af Bromberg5 - 13-Juli-2017 kl. 08:34
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 08:44
Skal bruges til streaming i 4k og tv bare

Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 08:55

Vedr OLED vs QLED
Så er jeg sikker på begge har fremragende billeder, men hvis man skulle kigge på andet end blot billede da forskellen netop dér nok er minimal, hvad så med OS, menuer, apps osv ?
Hvilket skiller sig så ud (på den goe måde)?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 09:23
Igen: QLED er helt alm. LCD lanceret under et irriterende nyt navn. Da det kun er Samsung der brander deres TV som QLED, så kører de alle Tizen OS, så du må ud og prøve med fingrene for at se hvilket OS du bedst kan lide.

Der er markant forskel i billedet på OLED og dét Samsung kalder QLED (LCD). Jeg har en Q9 fra Samsung stående lige nu og den kommer ikke i nærheden af hverken Pana EZ950, LG E7 eller Sony A1, som jeg også lige har haft hjemme. Den er mere lysstærk, men den er LCD på godt og ondt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 10:01
Hvis du køber i det prisleje, så synes jeg, at du skal prioritere HDR. Det er en større skridt frem end 4K isoleret set. 4K+HDR kombineret er efter min mening næsten lige så betydeligt, som da vi overgik til HD-kvalitet.

Det stiller dog store krav til kildematerialet. Der findes ikke meget i HDR endnu - endnu mindre i Dolby Vision HDR.

Netflix og Amazon tilbyder HDR (inkl. Dolby Vision) via streaming, hvis du ikke ønsker plastikskiver.
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 21:05
Selv har jeg for nyligt købt et Sony XE93 i 65"....giver et fremragende billede på alle type materialer. Hvis du er til sport, så er Sony et godt valg da de håndterer bevægelse fremragende. Hvis du vælger OLED vejen, så kan LG B6 stadigvæk fåes til de omkring 20k lige nu. Som nævnt er QLED bare et LCD i forklædning. Men derfor kan de godt være gode fjernsyn. Så en af modellerne i Hifi Klubben....den var jeg dog jo ikke synderlig imponeret over.
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 21:20
Overvejer kraftigt LG B6
Må ud og se på dem

Tak for input
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 22:31
LG's 65" E7 OLED er lige gået "Reference" hos Areadvd.de , - og den er jo efter sigende ikke dramatisk opgraderet i forhold til B6 . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu