recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kildefilen eller -disken kan ikke læses /Windows10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kildefilen eller -disken kan ikke læses /Windows10

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Få lavet nogle test på disken. Som udgangspunkt ville jeg ikke stole på den længere, og i stedet kaste den over højre skulder :) 

Ja det tror jeg også at jeg vil prøve. Sådan noget diagnosetest på den..
Måske når jeg har opgivet at få mere ud af den.

Har du sat Recuva til at scanne efter "ikke-slettede" filer?

Knappen "Options..."
Fanen "Actions"
Sæt flueben ud for "Deep scan"
Sæt flueben ud for "Scan for non-deleted files (for recovery from damaged or reformatted disks)"
Klik OK


Hvad gav Puran File Recovery?

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 06:38
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Hej,

Jeg kører Windows 10 og forsøger at kopiere nogle billeder fra en ekstern over på en anden ekstern harddisk.

Der er nogle af billederne, hvor jeg bliver mødt af denne tekst;
Kildefilen eller -disken kan ikke læses.

Hvad kan mon være galt?

På forhånd tak.

Hwod'en går'et? SmileDu har vel forhåbentligt ikke smidt disken ad H. til endnu? Hvis ikke, så er der et program, som skulle kunne fiske data ud af en ødelagt disk:
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Hej,

Jeg kører Windows 10 og forsøger at kopiere nogle billeder fra en ekstern over på en anden ekstern harddisk.

Der er nogle af billederne, hvor jeg bliver mødt af denne tekst;
Kildefilen eller -disken kan ikke læses.

Hvad kan mon være galt?

På forhånd tak.

Hwod'en går'et? SmileDu har vel forhåbentligt ikke smidt disken ad H. til endnu? Hvis ikke, så er der et program, som skulle kunne fiske data ud af en ødelagt disk:


Hej igen,

Beklager at jeg ikke lige har fået svaret, har ikke været så meget hjemme i weekenden :)
- Samtidig/derfor har jeg ikke fået kigget så meget på det, men Pandoras scan skal jeg se igennem, men det er meget ustruktureret, den måde den har delt tingene op på.. I mapper efter filtype og ikke delt i mappenavne som fx. Stellar Phoenix, som var meget lige til..

Meeen - jeg værdsætter skam alle jeres inputs og hjælp som jeg får! Clap


Puran skal jeg lige køre igen. :)
Som du selv skriver; Puran, det må jeg prøve med igen..
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Få lavet nogle test på disken. Som udgangspunkt ville jeg ikke stole på den længere, og i stedet kaste den over højre skulder :) 

Ja det tror jeg også at jeg vil prøve. Sådan noget diagnosetest på den..
Måske når jeg har opgivet at få mere ud af den.

Har du sat Recuva til at scanne efter "ikke-slettede" filer?

Knappen "Options..."
Fanen "Actions"
Sæt flueben ud for "Deep scan"
Sæt flueben ud for "Scan for non-deleted files (for recovery from damaged or reformatted disks)"
Klik OK


Hvad gav Puran File Recovery?


Synes jeg har prøvet med deepscan og at søge efter "ikke-slettede" filer med Recuva ja, men skal måske prøve igen med det :)
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Hej,

Jeg kører Windows 10 og forsøger at kopiere nogle billeder fra en ekstern over på en anden ekstern harddisk.

Der er nogle af billederne, hvor jeg bliver mødt af denne tekst;
Kildefilen eller -disken kan ikke læses.

Hvad kan mon være galt?

På forhånd tak.

Hwod'en går'et? SmileDu har vel forhåbentligt ikke smidt disken ad H. til endnu? Hvis ikke, så er der et program, som skulle kunne fiske data ud af en ødelagt disk:


Hej igen,

Beklager at jeg ikke lige har fået svaret, har ikke været så meget hjemme i weekenden :)
- Samtidig/derfor har jeg ikke fået kigget så meget på det, men Pandoras scan skal jeg se igennem, men det er meget ustruktureret, den måde den har delt tingene op på.. I mapper efter filtype og ikke delt i mappenavne som fx. Stellar Phoenix, som var meget lige til..

Meeen - jeg værdsætter skam alle jeres inputs og hjælp som jeg får! Clap


Puran skal jeg lige køre igen. :)
Som du selv skriver; Puran, det må jeg prøve med igen..

Hvis du lige ser linket, så er det ikke "bare" et filgendannelsesprogram... Men et program, som skulle kunne hente filer ud fra ødelagte diske / USB-pinde, medvidere. Altså, ikke det andet Puran File Recovery, men Puran Data Recovery.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Hej,

Jeg kører Windows 10 og forsøger at kopiere nogle billeder fra en ekstern over på en anden ekstern harddisk.

Der er nogle af billederne, hvor jeg bliver mødt af denne tekst;
Kildefilen eller -disken kan ikke læses.

Hvad kan mon være galt?

På forhånd tak.

Hwod'en går'et? SmileDu har vel forhåbentligt ikke smidt disken ad H. til endnu? Hvis ikke, så er der et program, som skulle kunne fiske data ud af en ødelagt disk:


Hej igen,

Beklager at jeg ikke lige har fået svaret, har ikke været så meget hjemme i weekenden :)
- Samtidig/derfor har jeg ikke fået kigget så meget på det, men Pandoras scan skal jeg se igennem, men det er meget ustruktureret, den måde den har delt tingene op på.. I mapper efter filtype og ikke delt i mappenavne som fx. Stellar Phoenix, som var meget lige til..

Meeen - jeg værdsætter skam alle jeres inputs og hjælp som jeg får! Clap


Puran skal jeg lige køre igen. :)
Som du selv skriver; Puran, det må jeg prøve med igen..

Hvis du lige ser linket, så er det ikke "bare" et filgendannelsesprogram... Men et program, som skulle kunne hente filer ud fra ødelagte diske / USB-pinde, medvidere. Altså, ikke det andet Puran File Recovery, men Puran Data Recovery.


Hej igen,
Der har lige været lidt pause i det her, grundet fejl på min internetforbindelse (vidst nok nogle naboer som har været dygtige til at grave i nærheden...ClapAngry.))

Så det har taget/kostet lidt tlf. opkald og lign. til YouSee.Ouch Men nu kører det igen, og kører videre med scanner det i morgen..
God aften folkens!
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2017 kl. 06:45
Jeg er tæt på at kunne sige, at de eneste programmer, der virker, er:

1) Recuva (Portable)
2) Puran File Recovery (Portable)
3) Puran Data Recovery

Alt andet i linket fra lifewire, virker enten ikke, eller også er det kun begrænset til nogle få MB, eller også, så skal man som i BPlan, registrere sig for at få lov til at gendanne! Man kan sagtens scanne, og se, hvad der kan gendannes, men der stopper festen altså. Og så kan enhver jo regne ud, at BPlan Software ønsker, at man skal modtage reklamemails for at kunne få lov til at bruge programmet - så er det no go her fra mig!

Har testet en stor del af programmerne på en computer med Windows 8.1, og med SD-kort fra et par ældre kameraer, købt i genbrugsbutikker, samt hevet nogle billeder ud af en harddisk, for en kollega.


Redigeret af mnielsen - 17-August-2017 kl. 06:57
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Jeg er tæt på at kunne sige, at de eneste programmer, der virker, er:

1) Recuva (Portable)
2) Puran File Recovery (Portable)
3) Puran Data Recovery

Alt andet i linket fra lifewire, virker enten ikke, eller også er det kun begrænset til nogle få MB, eller også, så skal man som i BPlan, registrere sig for at få lov til at gendanne! Man kan sagtens scanne, og se, hvad der kan gendannes, men der stopper festen altså. Og så kan enhver jo regne ud, at BPlan Software ønsker, at man skal modtage reklamemails for at kunne få lov til at bruge programmet - så er det no go her fra mig!

Har testet en stor del af programmerne på en computer med Windows 8.1, og med SD-kort fra et par ældre kameraer, købt i genbrugsbutikker, samt hevet nogle billeder ud af en harddisk, for en kollega.
Hej igen :)

Jeg har nu prøvet med Puran Data Recovery fra en USB stick, med et scan igår..
Synes ikke at jeg finder de filer jeg efterlyser, som Stellar fandt. Måske jeg skal kigge nærmere/søge anderledes(?). Synes alle funktioner i scan er aktiveret; Deep, full og hvad der ellers er - skal deep og full scan køre hvert sit scan måske?

Har ikke prøvet med File Recovery endnu - har du erfaring med at der er (stor) forskel?
Det lyder da godt, at du har haft held med at gendanne filer!



Redigeret af Casper - 19-August-2017 kl. 09:24
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 09:56
Du har vist byttet om på disse to programmer:

Puran File Recovery, sættes til både Deep scan OG Full scan (Det er det, du har brugt fra USB-pinden) Dette program fandt nogle billeder, som Recuva ikke kunne "se".

Puran Data Recovery kan KUN installeres på computeren, og er dermed IKKE portabel. Dette program skulle kunne hive data ud af ødelagte harddiske og andre hukommelses-medier. Dette program har jeg ikke prøvet endnu, da jeg ikke har noget, som er ødelagt... Venter, til katastrofen sker! Husker dog back up inden!!Big smile


Hvad med Recuva?
Knappen "Options..."
Fanen "Actions"
Sæt flueben ud for Scan for non-deleted files (for recovery from damaged or reformatted disks)
Klik OK

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2017 kl. 13:19
Og kommer i tanker om, at Puran File Recovery IKKE finder allerede eksisterende filer... Det finder KUN sletttede filer!! 

Derfor, har de lavet et program, "Puran Data Recovery", som finder de allerede eksisterende filer!

Det er ikke det samme som Recuva, der som tidligere beskrevet, også kan indstilles til at søge efter allerede eksisterende filer.


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 09:57
Casper, har du prøvet programmet Minitool Power Data Recovery? Det er det absolut bedste program jeg har prøvet til den slags hvor jeg pludselig havde mistet en masse video- og billedfiler.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 06:35
Blot til info, så var der uvejr natten til igår, hvor min PC nu ikke vil starte.
Det tyder på strømforsyningen er røget - det skal siges at det et en ældre PC, men virker fint.

Så afventer landing af en strømforsyning i morgen, så jeg kan komme videre. Shocked
En ulykke kommer sjældent alene ...
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu