recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kildefilen eller -disken kan ikke læses /Windows10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kildefilen eller -disken kan ikke læses /Windows10

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Blot til opfølgning, så er jeg stadig igang med at forsøge at gendanne lidt filer fra harddisken.
Har fået nogle Word og Powerpoint filer ud med Stellar Phoenix Data recovery, men forsøger også at få flere ud endnu. Samt forsøge med andre programmer.

Mvh.
Casper

Hvad er det for nogle recoveryprogrammer, du anvender, udover det nævnte? Er et af dem Recuva? Hvis ja, så kan du sætte det til Deep scan - tager længere tid, men finder mere... Og den tid, programmet viser for, hvorlang tid det vil tage, skal du ikke tro på - den ændres undervejs i scanningen - og til at starte med, er tiden altså helt hen i vejret!Big smile

Dine Word- og Powerpoint-dokumenter - er de så brugbare - dvs. kan du efterfølgende åbne dem uden problemos?

Og angående Recuva, så kan dette fåes som Portable, så du kan smide det på en USB-pind.

Jeg har prøvet Getdataback,  easeus data recovery, active data recovery, Recuva og Stellar Phoenix.
Skal dog prøve forfra, for at se om der kommer mere.. Synes indtil videre at Stellar giver bedst resultat.

Ja mht. Recuva, så har du helt ret! Den startede på en dag :D
En del er brugbare ja og nogle giver den fejl på. Umiddelbart flest brugbare, så det er godt!

Andre gode programmer og forslag, som andre har gode erfaringer med?

Vil lige spørge om Stellar Phoenix Data recovery er gratis? Der står nemlig kun Download gratis...

Husk så for god ordens skyld næste gang, at gå med livrem og seler: Altså, gem dine ting på mere end kun én dims.


Redigeret af mnielsen - 01-August-2017 kl. 18:13
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Blot til opfølgning, så er jeg stadig igang med at forsøge at gendanne lidt filer fra harddisken.
Har fået nogle Word og Powerpoint filer ud med Stellar Phoenix Data recovery, men forsøger også at få flere ud endnu. Samt forsøge med andre programmer.

Mvh.
Casper

Hvad er det for nogle recoveryprogrammer, du anvender, udover det nævnte? Er et af dem Recuva? Hvis ja, så kan du sætte det til Deep scan - tager længere tid, men finder mere... Og den tid, programmet viser for, hvorlang tid det vil tage, skal du ikke tro på - den ændres undervejs i scanningen - og til at starte med, er tiden altså helt hen i vejret!Big smile

Dine Word- og Powerpoint-dokumenter - er de så brugbare - dvs. kan du efterfølgende åbne dem uden problemos?

Og angående Recuva, så kan dette fåes som Portable, så du kan smide det på en USB-pind.

Jeg har prøvet Getdataback,  easeus data recovery, active data recovery, Recuva og Stellar Phoenix.
Skal dog prøve forfra, for at se om der kommer mere.. Synes indtil videre at Stellar giver bedst resultat.

Ja mht. Recuva, så har du helt ret! Den startede på en dag :D
En del er brugbare ja og nogle giver den fejl på. Umiddelbart flest brugbare, så det er godt!

Andre gode programmer og forslag, som andre har gode erfaringer med?

Vil lige spørge om Stellar Phoenix Data recovery er gratis? Der står nemlig kun Download gratis...

Husk så for god ordens skyld næste gang, at gå med livrem og seler: Altså, gem dine ting på mere end kun én dims.

Det er gratis at scanne og kan recover op til 1 GB, men derfra koster det penge..

Ja det kan du dælme tro! Men før var de 2 steder; den stationære og den eksterne. Men hvis begge begynder at halte... Men sådan kan man jo faktisk blive ved egentlig. Men sandsynligheden er vel ikke begrænset Smile Men lige livrem OG seler her, er jeg helt enig i. Et dumt sted at spare.

Fra nu af, ved faktisk ikke hvorfor at det ikke er sket før, der bliver det spredt. . Mine forældre griner lidt af det, men har indkøbt flere eksterne HDD'er, som tingene er spredt ud på og skal spredes. Samt billeder er brændt ned på dvd'er :)

Men er der mon andre programmer/tips, som folk kan komme med?
Er igang med at se lidt på programmer, som en gammel kollega anbefalede.


Redigeret af Casper - 03-August-2017 kl. 07:08
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 07:17
Casper spurgte:
"Men er der mon andre programmer/tips, som folk kan komme med?
Er igang med at se lidt på programmer, som en gammel kollega anbefalede.

Så vil jeg anbefale, at du skriver, HVILKE programmer, din kollega anbefaler... Bare, så vi ikke foreslår dem, du allerede ER i gang med at afprøve!Big smile

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 21:59
Crashplan kan i gratis version gemme på flere eksterne enheder og kan gemme hos venner som også har crashplan og vil give dig lidt plads.
Det et krypteret før det sendes til fjern computerne.

Den at bruge for alle, jeg bruger det mellem vener og vil har plads hos hinanden.
.....
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Hej,

Jeg kører Windows 10 og forsøger at kopiere nogle billeder fra en ekstern over på en anden ekstern harddisk.

Der er nogle af billederne, hvor jeg bliver mødt af denne tekst;
Kildefilen eller -disken kan ikke læses.

Hvad kan mon være galt?

På forhånd tak.

Der er fx Puran File Recovery - gratis... http://www.puransoftware.com/File-Recovery-Download.html Det findes også i en Portable version... Det er ALTID praktisk, at kunne smide sådanne programmer på en USB-pind, da man derved undgår at overskrive "slettede" filer... Sæt Puran til Deep scan OG Fuld scan.

Selv om man kan åbne et billede i Windows Billedfremviser, så kan det sagtens være korrupt alligevel! Er dette sket, så kan de "afkorupteres"Big smile i et online billedbehandlingsprogram, og man kan så skalere sig ud af problemet, hvis der skulle være kommet et farvet felt ned over billedet og der ellers ikke er noget i motivet, som går tabt. Hvis det er korrupt, så kan du måske ikke åbne det i et billedbehandlingsprogram. Det første omdøber billedet automatisk - det andet, skal du selv omdøbe billedet.

Et online billedbehandlingsprogram kunne være: http://www.online-image-editor.com/ 

Disse to online-editorer komprimerer ikke billederne.

Søg selv videre efter recoveryprogrammer her:


Redigeret af mnielsen - 05-August-2017 kl. 18:24
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Casper spurgte:
"Men er der mon andre programmer/tips, som folk kan komme med?
Er igang med at se lidt på programmer, som en gammel kollega anbefalede.

Så vil jeg anbefale, at du skriver, HVILKE programmer, din kollega anbefaler... Bare, så vi ikke foreslår dem, du allerede ER i gang med at afprøve!Big smile

Det er sandt Smile Jeg skal lige lave den endelige liste, så skal jeg nok skrive.
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Crashplan kan i gratis version gemme på flere eksterne enheder og kan gemme hos venner som også har crashplan og vil give dig lidt plads.
Det et krypteret før det sendes til fjern computerne.

Den at bruge for alle, jeg bruger det mellem vener og vil har plads hos hinanden.


Tak for input, det vil jeg da se lidt mere på, hvad det er for noget. Har dog godt hørt om det før.. Wink
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Hej,

Jeg kører Windows 10 og forsøger at kopiere nogle billeder fra en ekstern over på en anden ekstern harddisk.

Der er nogle af billederne, hvor jeg bliver mødt af denne tekst;
Kildefilen eller -disken kan ikke læses.

Hvad kan mon være galt?

På forhånd tak.

Der er fx Puran File Recovery - gratis... http://www.puransoftware.com/File-Recovery-Download.html Det findes også i en Portable version... Det er ALTID praktisk, at kunne smide sådanne programmer på en USB-pind, da man derved undgår at overskrive "slettede" filer... Sæt Puran til Deep scan OG Fuld scan.

Selv om man kan åbne et billede i Windows Billedfremviser, så kan det sagtens være korrupt alligevel! Er dette sket, så kan de "afkorupteres"Big smile i et online billedbehandlingsprogram, og man kan så skalere sig ud af problemet, hvis der skulle være kommet et farvet felt ned over billedet og der ellers ikke er noget i motivet, som går tabt. Hvis det er korrupt, så kan du måske ikke åbne det i et billedbehandlingsprogram. Det første omdøber billedet automatisk - det andet, skal du selv omdøbe billedet.

Et online billedbehandlingsprogram kunne være: http://www.online-image-editor.com/ 

Disse to online-editorer komprimerer ikke billederne.

Søg selv videre efter recoveryprogrammer her:


Tak for inputs, det vil jeg prøve ad ;)
Mine billeder ser nu fine ud, vil jeg sige Smile Også på DVD.

De kan godt åbne med Paint 3D fx.
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Hej,

Jeg kører Windows 10 og forsøger at kopiere nogle billeder fra en ekstern over på en anden ekstern harddisk.

Der er nogle af billederne, hvor jeg bliver mødt af denne tekst;
Kildefilen eller -disken kan ikke læses.

Hvad kan mon være galt?

På forhånd tak.

Der er fx Puran File Recovery - gratis... http://www.puransoftware.com/File-Recovery-Download.html Det findes også i en Portable version... Det er ALTID praktisk, at kunne smide sådanne programmer på en USB-pind, da man derved undgår at overskrive "slettede" filer... Sæt Puran til Deep scan OG Fuld scan.

Selv om man kan åbne et billede i Windows Billedfremviser, så kan det sagtens være korrupt alligevel! Er dette sket, så kan de "afkorupteres"Big smile i et online billedbehandlingsprogram, og man kan så skalere sig ud af problemet, hvis der skulle være kommet et farvet felt ned over billedet og der ellers ikke er noget i motivet, som går tabt. Hvis det er korrupt, så kan du måske ikke åbne det i et billedbehandlingsprogram. Det første omdøber billedet automatisk - det andet, skal du selv omdøbe billedet.

Et online billedbehandlingsprogram kunne være: http://www.online-image-editor.com/ 

Disse to online-editorer komprimerer ikke billederne.

Søg selv videre efter recoveryprogrammer her:


Tak for inputs, det vil jeg prøve ad ;)
Mine billeder ser nu fine ud, vil jeg sige Smile Også på DVD.

De kan godt åbne med Paint 3D fx.

Det er MULIGVIS også mig, der roder tingene sammen... Beklager, i så fald... Dine billeder er jo ikke slettede! Men dem, som er korrupte, kunne MÅSKE se ud som dette eksempel, hvis du ellers kan åbne dem:
http://billedeupload.dk/images/vtWxE.jpg  Et billedbehandlingsprogram, som fx Gimp, vil måske have vanskeligt ved at åbne et sådant billede - derfor skal man prøve med andet program. Nu har jeg så ikke Paint 3D, har "kun" Windows 7, så Paint i denne udgave, komprimerer billederne. Derfor hev jeg det op i et online-program, og kunne så åbne det i Gimp efterfølgende, og skalere billedet, for at fjerne det grå felt - der sagtens kan have andre farver.

OBS!
Det viste eksempel er KUN et eksempel, lavet for at vise, hvordan sådan et billede kan se ud, når man har gendannet det! Det er IKKE korrupt!Smile

HUSK OGSÅ!!!
For Recuva's vedkommende... Selv om der vises rød eller gul prik ud for billedet, og "Poor" eller "Unrecoverable", så kan filen måske stadig gendannes - kan det vises i Preview-vinduet, så virker det alligevel.


Redigeret af mnielsen - 06-August-2017 kl. 12:36
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2017 kl. 09:53
Få lavet nogle test på disken. Som udgangspunkt ville jeg ikke stole på den længere, og i stedet kaste den over højre skulder :) 
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 06:09
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Hej,

Jeg kører Windows 10 og forsøger at kopiere nogle billeder fra en ekstern over på en anden ekstern harddisk.

Der er nogle af billederne, hvor jeg bliver mødt af denne tekst;
Kildefilen eller -disken kan ikke læses.

Hvad kan mon være galt?

På forhånd tak.

Der er fx Puran File Recovery - gratis... http://www.puransoftware.com/File-Recovery-Download.html Det findes også i en Portable version... Det er ALTID praktisk, at kunne smide sådanne programmer på en USB-pind, da man derved undgår at overskrive "slettede" filer... Sæt Puran til Deep scan OG Fuld scan.

Selv om man kan åbne et billede i Windows Billedfremviser, så kan det sagtens være korrupt alligevel! Er dette sket, så kan de "afkorupteres"Big smile i et online billedbehandlingsprogram, og man kan så skalere sig ud af problemet, hvis der skulle være kommet et farvet felt ned over billedet og der ellers ikke er noget i motivet, som går tabt. Hvis det er korrupt, så kan du måske ikke åbne det i et billedbehandlingsprogram. Det første omdøber billedet automatisk - det andet, skal du selv omdøbe billedet.

Et online billedbehandlingsprogram kunne være: http://www.online-image-editor.com/ 

Disse to online-editorer komprimerer ikke billederne.

Søg selv videre efter recoveryprogrammer her:


Tak for inputs, det vil jeg prøve ad ;)
Mine billeder ser nu fine ud, vil jeg sige Smile Også på DVD.

De kan godt åbne med Paint 3D fx.

Det er MULIGVIS også mig, der roder tingene sammen... Beklager, i så fald... Dine billeder er jo ikke slettede! Men dem, som er korrupte, kunne MÅSKE se ud som dette eksempel, hvis du ellers kan åbne dem:
http://billedeupload.dk/images/vtWxE.jpg  Et billedbehandlingsprogram, som fx Gimp, vil måske have vanskeligt ved at åbne et sådant billede - derfor skal man prøve med andet program. Nu har jeg så ikke Paint 3D, har "kun" Windows 7, så Paint i denne udgave, komprimerer billederne. Derfor hev jeg det op i et online-program, og kunne så åbne det i Gimp efterfølgende, og skalere billedet, for at fjerne det grå felt - der sagtens kan have andre farver.

OBS!
Det viste eksempel er KUN et eksempel, lavet for at vise, hvordan sådan et billede kan se ud, når man har gendannet det! Det er IKKE korrupt!Smile

HUSK OGSÅ!!!
For Recuva's vedkommende... Selv om der vises rød eller gul prik ud for billedet, og "Poor" eller "Unrecoverable", så kan filen måske stadig gendannes - kan det vises i Preview-vinduet, så virker det alligevel.

Ja altså, billederne ser fine ud :)
Men tak for input..

Status er pt., at jeg forsøger med forskellige programmer, at finde mere fungerende data. Word og Excelfiler primært.

Mht. Recuva, så har jeg kørt det nogle gange, men synes ikke at jeg kan få noget ud af det. Men jeg må prøve igen, måske mig som gør noget forkert. Jeg er måske en smule skuffet over programmet OuchTongue


Redigeret af Casper - 08-August-2017 kl. 06:10
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2017 kl. 06:11
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Få lavet nogle test på disken. Som udgangspunkt ville jeg ikke stole på den længere, og i stedet kaste den over højre skulder :) 

Ja det tror jeg også at jeg vil prøve. Sådan noget diagnosetest på den..
Måske når jeg har opgivet at få mere ud af den.


Redigeret af Casper - 08-August-2017 kl. 06:25
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu