recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kildefilen eller -disken kan ikke læses /Windows10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kildefilen eller -disken kan ikke læses /Windows10

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kildefilen eller -disken kan ikke læses /Windows10
    Sendt: 14-Juli-2017 kl. 08:52
Hej,

Jeg kører Windows 10 og forsøger at kopiere nogle billeder fra en ekstern over på en anden ekstern harddisk.

Der er nogle af billederne, hvor jeg bliver mødt af denne tekst;
Kildefilen eller -disken kan ikke læses.

Hvad kan mon være galt?

På forhånd tak.
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 09:08
Er billederne beskadiget eller kan de godt læses fra kilde harddisken?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 11:19
Den siger til nogle af billederne, at den ikke understøtter formatet, efter lidt tid (nogle sek.), hvor den prøver at gøre billedet lidt klart. (Det er pixelret i starten).

Det er med Windows 10 indbyggede program Billeder, den forsøger at åbne det med.
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 11:41

Hej.

Det lyder til at Windows 10 indbyggede program Billeder ikke kan åbne filerne. Så ville jeg prøve at bruge File Explorer til at kopiere filerne fra den ekstene hardedisk og over til den Interne harddisk og så prøve der fra. Hvis du stadig har problemer ville jeg prøve med et andet program.

Når du har fået løst problemet kan du altid kopierer dem videre til den anden eksterne harddisk.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 14-Juli-2017 kl. 11:43
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 11:50
Ja nogle af dem. De fleste billeder bliver kopieret over på den anden eksterne harddisk med det samme, men det er lidt de samme som fejler.

Er File Explorer et program for sig eller tænker du på den indebyggede Stifinder i Windows?
Eller kan anbefale et andet program, du har gode erfaringer med?

Netop, er ved at lave backup af en backup..

Mvh. Casper
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Er File Explorer et program for sig eller tænker du på den indebyggede Stifinder i Windows?
Eller kan anbefale et andet program, du har gode erfaringer med?

Ja jeg tænker på den indebyggede Stifinder i Windows.

I meget gamle dage brugte jeg xcopy /v i en komado prompt. Det virkede.

Hilsen Carsten.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 23:34
hent irfanview hvis billederne ellers ikke er korrumperet så vil den kunne læse ca samtlige billedeformater der findes. (og kan udvides) MS billeder er intet som helst værd. Hvis billederne er i RAW-format så kan MS billeder ikke læse dem. RAW-format er typisk det man bruger når man bruger digitale spejlreflekts kameraer. (de kan også hedde DNG eller andre ting. - hver eneste forbandede kameraproducent har valgt at lave deres egen implementering og format så det er ikke engang standardiseret. )

Hvis billederne er korrumperet, så er der meget lidt at gøre for at redde dem. Data er "ødelagt"




Redigeret af claus_jac - 14-Juli-2017 kl. 23:35
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 06:58
Det lyder til at disken er defekt.

Få alle de billeder du kan fra disken over på en anden disk, hvis du kun har billederne på den ene disk.

Du kan evt. kører en chkdsk af disken.

Jeg ville være mange for at disken har dårlige sektorer og billeder dermed er gået tabt

Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 00:03
Jeg har nu prøvet igen at kigge på det her til eftermiddag og har for nogle dage siden smidt flest mulige billeder over på en anden ekstern hdd den anden dag, da den stationære begyndte at opføre sig lidt underligt. Det havde jeg lidt glemt. Inden der skete for meget mystisk.

Havde dog en backup i forvejen (den som også opfører sig lidt spøjst, muligvis defekt), og har fået det lavet pt. sådan, at 2 fungerende eksterne hdd'er har billederne samt nogle dokumenter.
Tænker at brænde dem ned på dvder i morgen. Så efter lidt samling og kiggen billedemapper, af de forskellige eksterne harddiske, er der vidst ikke det store tab af billeder. Så det er rart nok.

Dog er der nogle Word og Excel dokumenter som er blevet væk fra den stationære på mystisk vis, i samme periode. Det har jeg nu sat et recovery-program igang med at forsøge at genskabe. Har tidligere haft erfaringer med det program vedr. en anden recovery-opgave, så nu må vi se.


Redigeret af Casper - 16-Juli-2017 kl. 00:09
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 06:54
Blot til opfølgning, så er jeg stadig igang med at forsøge at gendanne lidt filer fra harddisken.
Har fået nogle Word og Powerpoint filer ud med Stellar Phoenix Data recovery, men forsøger også at få flere ud endnu. Samt forsøge med andre programmer.

Mvh.
Casper
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Blot til opfølgning, så er jeg stadig igang med at forsøge at gendanne lidt filer fra harddisken.
Har fået nogle Word og Powerpoint filer ud med Stellar Phoenix Data recovery, men forsøger også at få flere ud endnu. Samt forsøge med andre programmer.

Mvh.
Casper

Hvad er det for nogle recoveryprogrammer, du anvender, udover det nævnte? Er et af dem Recuva? Hvis ja, så kan du sætte det til Deep scan - tager længere tid, men finder mere... Og den tid, programmet viser for, hvorlang tid det vil tage, skal du ikke tro på - den ændres undervejs i scanningen - og til at starte med, er tiden altså helt hen i vejret!Big smile

Dine Word- og Powerpoint-dokumenter - er de så brugbare - dvs. kan du efterfølgende åbne dem uden problemos?

Og angående Recuva, så kan dette fåes som Portable, så du kan smide det på en USB-pind.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2017 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Blot til opfølgning, så er jeg stadig igang med at forsøge at gendanne lidt filer fra harddisken.
Har fået nogle Word og Powerpoint filer ud med Stellar Phoenix Data recovery, men forsøger også at få flere ud endnu. Samt forsøge med andre programmer.

Mvh.
Casper

Hvad er det for nogle recoveryprogrammer, du anvender, udover det nævnte? Er et af dem Recuva? Hvis ja, så kan du sætte det til Deep scan - tager længere tid, men finder mere... Og den tid, programmet viser for, hvorlang tid det vil tage, skal du ikke tro på - den ændres undervejs i scanningen - og til at starte med, er tiden altså helt hen i vejret!Big smile

Dine Word- og Powerpoint-dokumenter - er de så brugbare - dvs. kan du efterfølgende åbne dem uden problemos?

Og angående Recuva, så kan dette fåes som Portable, så du kan smide det på en USB-pind.

Jeg har prøvet Getdataback,  easeus data recovery, active data recovery, Recuva og Stellar Phoenix.
Skal dog prøve forfra, for at se om der kommer mere.. Synes indtil videre at Stellar giver bedst resultat.

Ja mht. Recuva, så har du helt ret! Den startede på en dag :D
En del er brugbare ja og nogle giver den fejl på. Umiddelbart flest brugbare, så det er godt!

Andre gode programmer og forslag, som andre har gode erfaringer med?


Redigeret af Casper - 01-August-2017 kl. 17:33
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu