recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikmak1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-September-2013
Sted: Aarhus, Danmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikmak1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp søges
    Sendt: 15-Juli-2017 kl. 06:55
Hejsa

Jeg har brug for jeres hjælp derude bag skærmene. Jeg står og skal have nyt tv, i soveværelset indenfor et halvt års tid, muligvis før (ved godt at det er svært at spå om tingene så langt frem) og jeg er total på spanden mht hvilken teknik som jeg skal gå efter?
Selvom der er tale om et tv "kun" til soveværelset overvejer jeg at investere i et GODT tv, muligvis også i et tv som man normalt vil synes er lige vel stort til et soveværelse, da jeg har en formodning om, at jeg på et senere tidspunkt vil blive nødt til at tage det som jeg har i stuen nu og flytte derind... Det er nogle år gammelt og jeg ønsker trods alt at have det bedste i stuen, og derudover så er det ikke godt at vide pga alderen, hvornår det "futter af" omend der forhåbentlig går nogle år endnu inden det sker. 
Derfor overvejer jeg at købe mig et tv som er min 49" ... Det som jeg har i stuen nu er et ældre Samsung på 55" og det passer størrelsesmæssigt fint i stuen nu. Jeg har kigget lidt annoncer den sidste tid og været i elmutanten bl.a bare for at kigge, men det synes jeg kun forvirringen er blevet større af. Grunden til min forvirring er hovedsagelig de mange forskellige "teknikker" der findes på markedet. LED,OLED,QLED o.s.v. Indtil videre kan jeg konstatere at Samsung er de eneste som har deres QLED skærme, men andre mærker har så vidt jeg kan forstå også forskellige måder at gøre tingene på, de hedder bare noget andet - Eller er jeg allerede "tabt" dér?
Jeg har tidligere haft skærme fra Philips og B&o, men det er helt tilbage fra før LED modellerne, så jeg ved ikke hvad der røre sig på markedet indenfor de forskellige mærker, og det samsung som jeg har i stuen nu er efterhånden 4 års tid, og det nuværende i soveværelset, et Philips er godt og vel 8 år gammelt, så jeg føler mig noget "overhalet indenom" på viden :-)
Dog må jeg indrømme, at jeg er rimelig glad for mit nuværende stue tv, trods dets begrænsninger, fra Samsung, trods alderen, så umiddelbart så sigter jeg nok efter et Samsung igen... Måske også fordi jeg er blevet lidt forblændet af deres nye QLED teknik... Men er det pengene værd (jeg har kun fået en hurtig gennemgang i en forretning indtil videre), men synes at de er noget pebret, sat op imod modeller af samme mærke og størrelser.... Dem kan man jo få for 3-5000 kr, hvis man ikke er alt for kræsen. Tvet som jeg ønsker at købe skal gerne stå mål mellem pris, og så det som man får ud af det, altså det som man får ekstra i forhold til et andet, feks hvis man køber sig et QLED feks i 49", så jeg er ikke interesseret i at købe et specifikt tv bare fordi "det er det sidste nye", for det er den slags som regel alligevel ikke ret længe. Der skal være forhold mellem pris og kvalitet. Jeg er medlem af en antenneforening, ser en del film via Netflix, ønsker at kunne tilkoble ekstra bokse som feks spille konsoller og surround systemet til og fra på en rimelig nem måde (nem tilgang til stikkene), hvilket mit nuværende Samsung desværre ikke har. Og så skal skal skærmen være så god som mulig til at vise billedet under vanskelige forhold, da jeg desværre kun har ét sted at sætte det, hvis det ender med at skulle ind i stuen på et tidspunkt, og det er retvinklet for nogle meget store vinduer, hvorfor der kommer meget lys skråt ind på skærmen udefra i al slags vejr (gider ikke at skulle rulle for og fra, hver gang jeg skal se tv i dagtimerne). Undskyld det blev et lidt langt indlæg, men jeg er ikke så god til at fatte mig i korthed, hvis jeg skal have en mulighed for at blive forstået - Håber at det går alligevel :-)
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 11:31
Glem det her med QLED....det er i bund og grund bare et LCD tv. QLED er primært bare et marketingstrick fra Samsung. Derfor kan det jo sagtens være et ganske glimrende tv og kan være det er det rigtige for dig. Men du må bare ikke lade dig forblænde af QLED navnet og vælge et tv pga. det er et QLED.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu