recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 7 plus bedste kamera ? not
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone 7 plus bedste kamera ? not

 Besvar Besvar Side  123>
Afstemningsspørgsmål: Hvilket billede er bedst
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
17 [89,47%]
2 [10,53%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone 7 plus bedste kamera ? not
    Sendt: 21-Juli-2017 kl. 02:23
Man læser jo stort set i alle omtaler og test at iPhone 7 plus skulle have markedets bedste kamera (sammen med Samsung S8 og Google pixel) 

Personligt er jeg noget skuffet over kamerakvaliteten i min IP7+  Ouch
Det er super godt til at finde den rette hvidbalance, og når man umiddelbart ser billedet uden at zoome ind til 100% ser det også rimeligt fint ud - men ved nærmere kig når man zoomer ind til 100% så bliver især ansigter på stort set alle billeder jeg tager elendige, uanset om jeg bruger autofokus eller jeg benytter ansigtet som fokuspunkt med fingeren. Det er somom billedbehandlingen på telefonen overbehandler det med for meget noice cancelation o.lign. og resultatet er en uskarp forvrænget farvelade med en masse kompressions støj. Det pudsige er at det især er ved billeder med ansigter, tager jeg billeder af objekter er det ikke nær så udtalt. 

Sammenligner jeg med billeder jeg tager med min aldrende Nexus 6p, som jo ikke engang omtales i nærheden rent kvalitetsmæssigt, så er min Nexus altså bare overlegen. Skarpe billeder hvor detaljerne bevares intakt selv ved 100% zoom. Det er kun på hvidbalancen at Nexus har det lidt sværere end IP7+ - men det rettes til gengæld nemt i billedbehandling medens farveladen fra IP7+ ikke kan reddes. 

Jeg har eks. idag taget nogle test billeder med begge mobiler, nedenfor er det bedste af disse taget med IP7+ samt et tilsvarende taget med min Nexus 6p - sammenlign gerne og gerne med 100% zoom på ansigtet og giv mig gerne input. 

iPhone link

Nexus link

Nedenfor et par andre billeder, blot som eksempler

iPhone link - umiddelbart et rimeligt billede, men igen bliver ansigtet ved 100% zoom tydeligt farvelade agtig og masser af kompressions støj

Nexus link - ikke samme billede men blot et eksempel på hvordan de fleste af mine Nexus billeder ender - ved 100% zoom på ansigtet er det stadig godt. 









Redigeret af spawn - 21-Juli-2017 kl. 02:52
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2017 kl. 06:43
Det ser ud som om at skarpheden ligger lidt bag personen. Details gør at trøjen ser skarp ud. Nu ved jeg ikke hvad man kan pille ved på en Iphone 7 plus. Men hvis man roder med skin Details på et tv kamera kan man virkelig komme på glatis, hvis man ikke ved hvad man har med at gøre. Og det virker kun steder hvor man 100 procent kan styre lyset. Altså i et studie.

Her er en test af kamera.
https://mobil.nu/test-guides-af-smartphones/iphone-test-guides/test-iphone-7-plus-72060
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2017 kl. 07:07
[iPhone link - umiddelbart et rimeligt billede, men igen bliver ansigtet ved 100% zoom tydeligt farvelade agtig og masser af kompressions støj


[/QUOTE]

Prøv lige igen med samme telefon, med samme indstillinger og afstand, samme person, som han sidder på billedet, men så hold telefonen MEGET roligt. Personen i forgrunden er noget sløret - ikke HELT skarp... Se, om telefonen fokuserer ordentligt på personen - måske, er der noget ansigtgenkendelse, som kan slåes til? Hvis personen var skarp, så ville dette billede have set godt ud, netop med sløret baggrund.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2017 kl. 13:15
Alt er på auto, der er ikke noget at pille ved på en IP7+
Den har automatisk ansigts genkendelse, som jeg kan se på skærmen bliver aktiveret
Og ja det er netop som om den ikke kan fokusere ordentligt på ansigtet.  :(

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2017 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Alt er på auto, der er ikke noget at pille ved på en IP7+
Den har automatisk ansigts genkendelse, som jeg kan se på skærmen bliver aktiveret
Og ja det er netop som om den ikke kan fokusere ordentligt på ansigtet.  :(


Har du så prøvet at gå på LIDT større afstand, og se, hvordan det så går? Der findes ingen valgfrie opdateringer, som evt. gør kameraet bedre?


Redigeret af mnielsen - 21-Juli-2017 kl. 13:33
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2017 kl. 15:11
Der er også den mulighed at der er fejl på kamera.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2017 kl. 17:33
Spawn - kunne være interessant hvis du havde lavet det som RAW billeder og ikke jpg hvor der jo reelt er kompression involveret. - brug fx app'en "manual" eller Adobe's lightroom til at håndtere billederne. Det vil kunne give lidt mere information om hvor meget der forsvinder i billedet.
Har  absolut intet at referere til og er rigeligt tilfreds med min egen iphone 7, men kvaliteten er kun god indtil den næste super telefon kommer frem :-) sjovt som man har så stor fokus i øjeblikket på netop den del. Opkald og forbindelsesstabilitet burde nok være det bedste at få gjort ordentligt først :)


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 06:32
Hvis samtalekvalitet og antenne var noget folk fokuserede på når de købte telefon ville Apple ikke have den position de har.

Apple er god til det kunder efterspørger. Som bla er kamera.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvis samtalekvalitet og antenne var noget folk fokuserede på når de købte telefon ville Apple ikke have den position de har.

Apple er god til det kunder efterspørger. Som bla er kamera.


Focus er vel i dag mere rettet på kamera spil og om den hurtig på nettet.
Så samtale og sms er vel gledet lidt baggrunden,men antennen har vel stadig en betydning.
Mvh.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 08:46
Jeg har en Iphone SE.

Det er til dato den ringeste smartphone jeg har haft hvad angår antenne.

Noget jeg lever med, da alt andet er godt.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har en Iphone SE.

Det er til dato den ringeste smartphone jeg har haft hvad angår antenne.

Noget jeg lever med, da alt andet er godt.


Troede egentlig at antennen havde noget at sige i disse facebook / messenger tider.
Mvh.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Apple er god til det kunder efterspørger..

Det er jo også det der er det vigtigste, da det er kunderne der skal købe produkterne
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu